Side 1 af 1

Tændingsmærke

: 27. dec 2004, 11:14
af Boe
kan det virkelig passe at en motor 327 kan køre når tændingsmærket er ca 8-10 gr, før gradskalaen ved 800 omdr og uden vacumslange på cyl 1. (OOOO)

                                                           'front set oppe fra'   (XOOO)

 

                                                                                

 

Re: Tændingsmærke

: 27. dec 2004, 12:02
af david
Ja det passer fint på en 300 hk standard motor. Men svingklodserne gør at når der kommer omdrejninger på, vil den tænde tidligere. Det er en fordel at bruge en tændingspistol hvor man kan se hvormange grader den har ved fuldt udslag, en såkaldt dialback tændingspistol. Hvis knast, udstødning, indsug mv. er skiftet kan man bruge det som et udgangspunkt og så forsøge at finde den optimale kurve. Hvis det er til race er grundreglen 20 grader i tomgang (uden vacuum) og en hurtig kurve til mellem 36-42 grader ved 3500 omdrejninger.

Re: Tændingsmærke

: 27. dec 2004, 16:58
af Gæst
Hej Boe

Hvilket værksted har taget 2300kr for den justering, bare nysgerrig.

Hilsen Thomas

 

Re: Tændingsmærke

: 28. dec 2004, 12:35
af (udmeldt) C3

Husk også at GM har brugt 2 sæt tændingsmærker. det ene sæt er 30 gr forskudt i forhold til det andet. På min nymonterede Pro-Street harmonic damper er TDC ( Top Dead Center ) på 30 gr.

Citat fra Installation Instruction:

Note: Chevrolet has used 2 different TDC locations. Our dampers are designed to be used with the aftermarket bolt-on style of timing tab.

En sammenligning med den gamle damper viste den nævnte 30 gr forskel på mærkerne. Kan det være dette der driller dig?

C3