Ude fra det lune værksted.
: 26. maj 2010, 23:11
Medens de glade mennesker ligger og kører til Suhl for at gnaske Sauerkraut og drikke ølbajere, skruer jeg dampmaskine, det er lidt træls, det skulle jo have været gjort medens det var koldt og stygt, men jeg har en god undskyldning. Mit værksted er så kort, at det er nødvendigt at have porten åben, ellers kan jeg ikke rulle ind under kareten (holder den?).
Indrømmet, jeg har aldrig været nogen ørn til praktiske sager, jeg ved godt hvordan det skal gøres, men fingrene er ikke skruet på på den rigtige måde, derfor tager alt den dobbelte tid, sådan har det altid været. I tyve år stod den på Land-Rover, og det var på samme vis.
Hvordan kan det være, at man egentlig godt ved hvad der er den rigtige måde, så prøver man at skyde en "genvej", og så går det i and ?
Lidt eksempler:
Man ved at automatgearkassen er fyldt med olie, man ved også at der ikke er nogen bundprop, derfor bevæbner man sig med et babybadekar og et rullebrædt. Man tager hele boltomgangen af, nu hænger bundkarret i pakningen, øvelsen går så på at olie og bundkar skal ramme direkte ned i babybadekarret, det gør det ikke fordi man lirker i den ene side først, nemlig den side man befinder sig i på rullebrædtet, man får flyttet det meste af hovedet, inden den "røde bølge" rammer gulv og korpus, for syv ..# grr:cuss:
Man ved at der er en bundprop i en køler, man har jo selv haft tappet kølervandet af via den før, mange gange på mange biler. Hvordan kan det så være at man monterer sin fine nye DeWitt køler, får skruet alt på plads, slanger og gud ved hvad, når man så skal smide den tomme papkasse den var i op på traileren til lossepladsen, lyder der et lille næsten uhørbart bonk i kassen, man kikker efter, og det er en bundprop, for syv..#grr:cuss:
Man ved at når man skal skifte bagfjeder og støddæmpere, at man skal have baghjulene af, gør man det ikke, kan man ikke komme til støddæmperne, og man kan heller ikke få fjederboltene ud, idet swaybar'ens fastgørelsespunkt netop er over hullet hvor bolten skal ud. Hvad fik mig til at tro, at man nok kunne lirke tingene ud ?:cuss:
Orv hvor kan man blive træt og rigtigt irriteret på sig selv, nu har jeg lavet et stort stykke papir som jeg har sat på væggen på værkstedet, og på det har jeg skrevet: GØR DET NU RIGTIGT, PLANLÆG !:smash:
Når så al det er sagt, så var det en rigtig god oplevelse at erfare, at så langt som jeg kan se i "birdcage" var det tørt, fint og rustfrit som resten af "kærren".:o
En Lykkemark med snavsede negle.
Indrømmet, jeg har aldrig været nogen ørn til praktiske sager, jeg ved godt hvordan det skal gøres, men fingrene er ikke skruet på på den rigtige måde, derfor tager alt den dobbelte tid, sådan har det altid været. I tyve år stod den på Land-Rover, og det var på samme vis.
Hvordan kan det være, at man egentlig godt ved hvad der er den rigtige måde, så prøver man at skyde en "genvej", og så går det i and ?
Lidt eksempler:
Man ved at automatgearkassen er fyldt med olie, man ved også at der ikke er nogen bundprop, derfor bevæbner man sig med et babybadekar og et rullebrædt. Man tager hele boltomgangen af, nu hænger bundkarret i pakningen, øvelsen går så på at olie og bundkar skal ramme direkte ned i babybadekarret, det gør det ikke fordi man lirker i den ene side først, nemlig den side man befinder sig i på rullebrædtet, man får flyttet det meste af hovedet, inden den "røde bølge" rammer gulv og korpus, for syv ..# grr:cuss:
Man ved at der er en bundprop i en køler, man har jo selv haft tappet kølervandet af via den før, mange gange på mange biler. Hvordan kan det så være at man monterer sin fine nye DeWitt køler, får skruet alt på plads, slanger og gud ved hvad, når man så skal smide den tomme papkasse den var i op på traileren til lossepladsen, lyder der et lille næsten uhørbart bonk i kassen, man kikker efter, og det er en bundprop, for syv..#grr:cuss:
Man ved at når man skal skifte bagfjeder og støddæmpere, at man skal have baghjulene af, gør man det ikke, kan man ikke komme til støddæmperne, og man kan heller ikke få fjederboltene ud, idet swaybar'ens fastgørelsespunkt netop er over hullet hvor bolten skal ud. Hvad fik mig til at tro, at man nok kunne lirke tingene ud ?:cuss:
Orv hvor kan man blive træt og rigtigt irriteret på sig selv, nu har jeg lavet et stort stykke papir som jeg har sat på væggen på værkstedet, og på det har jeg skrevet: GØR DET NU RIGTIGT, PLANLÆG !:smash:
Når så al det er sagt, så var det en rigtig god oplevelse at erfare, at så langt som jeg kan se i "birdcage" var det tørt, fint og rustfrit som resten af "kærren".:o
En Lykkemark med snavsede negle.