Hr Overelektriker
Da vi mødtes hos det rare Nillermenneske introducerede du mig til mystikken bag dyre og billige stikkontakter.
Jeg synes du skal lægge de samme principper for dagen i dit dækvalg. Vi har i Danmark ofte det der kaldes "fedtede veje" i køresæson'en, med andre ord støv blandet med regnvand, det stiller krav til bremseevne, ligeså gør regn i sin rene form. Jeg siger ikke at Cooper dæk er dårlige så langt fra, men vi bor ikke i Florida eller Californien.
Skulle jeg vælge (og jeg har 10 års baggrund hos Continental, med hvad det giver af skoling) så ville jeg nok vælge B.F. Goodrich såfremt jeg ville vælge noget fra US.
Jeg har valgt en løsning som jeg har tillid til nemlig Uniroyal Tiger Paw GTS, som jeg synes giver en god kørekvalitet, både hvad angår vandevakuering, bremseevne samt en sidestabilitet i dækkets sider. Een ting er selve slidbanen, men er selve karkassen (dækket i sig selv minus slidbanen) svag så bliver kørekvaliteten derefter.

Der er "religion" i mit skriv ingen tvivl om det, men når alt kommer til alt er dækket den reelle jordforbindelse når vi snakker bil.
Lykkemark
ps. dækket er født med hvide bogstaver og det er nasset, men det klarer lidt sulfo eller plasticstolerens.