Glad i låget dag med Nillerdreng !
: 13. apr 2010, 21:23
Det er jo ingen hemmelighed at jeg har været meget mellemfornøjet et stykke tid, og pludselig som sendt fra himlen dumper der 5 timers total livsglæde lige ned i knoppen på een.
Jeg havde for et snart godt stykke tid siden, set billeder af Nillermenneskets nye garage, medsamt billeder af hans corvette "konstruktion" og den lille frække røde Lotus Seven, med hyper forbudt for børn motor. Jeg havde så sagt til Nillerdreng, at den gad jeg godt se i virkeligheden, og jeg ville også gerne se hans coiloverkonstruktion samt garageanlæg.
"Så ringede telefonen igår, hej det er Nillerdreng og det bliver solskin i morgen, og der skal køres Lotus, hvad tid er du her"?
"Øhm, ja, jo, Jeg kan da køre klokken 10 herfra, øhh"
"Fedt så er du her halvtolv, det bliver psykopatfedt"
Som sagt som gjort, jeg ankom til Nillers adresse kl godt 12 og så begyndte løjerne.
Vi startede med Corvetten.
Delene blev gennemgået og forklaret, ligeså glasfiberarbejde (det er topgun) vi gennemgik hele fotodokumentationen omkring ruderamme etc etc. Jeg synes og det vil i andre også synes at den Vette simpelthen fremstår superskarp, og virkelig personlig.
Jeg ville ønske at jeg havde kreativitet, til i den grad at skabe noget så personligt, men jeg er henvist til at nyde at andre har det, men det er nu heller ikke så ringe.
Vort nye medlem Elektrikeren kikkede også forbi og onkel Møbelmand var med på telefonen, for at følge slagets gang.
Nu kom så oplevelsen, Lotus turen, to halvgamle halvtykke drenge i den sidste halvdel af halvtredserne, fastspændt i H-seler i hver sin siddebrønd, der ville have været rummelige for 25 kg siden, på med "bluesbrothers" solbrillerne, et vrid på nøglen og de 348HK fra en ny smallblock siger "godaw" gennem de to ikke dæmpede sidepipes, til et køretøj på omkring 700 kg, du alt sig forbarmende. Sådan må det føles at være kanonkonge.
I mit liv har jeg haft fornøjelsen at prøve mange biler, også mange eksotiske, men dette var køreglæde i sin mest rendyrkede form, det må være så tæt på en formel bil, man overhovedet kan komme. Jeg vil ikke bruge ordet fedt, xfactor, dette var the real deal, en virkelig oplevelse, jeg kan leve på meget meget længe. Jeg blev meget meget forelsket i den bil.
Vi holdt på et tidspunkt et lille pitstop, og indtog en velfortjent pariserbøf, og fortsatte derefter løjerne, og ja den fik GAS.
Vi afsluttede med et vennekram klokken 16.30 og et tak for idag.
Hele vejen hjem, sad jeg og tænkte på oplevelsen, der var i klasse med mit første faldskærmsspring.
Denne oplevelse ville jeg aldrig have fået, hvis jeg ikke havde lært Nillermennesket at kende her gennem klubben.
Tak for en dejlig dag.
Lykkemark:o
Jeg havde for et snart godt stykke tid siden, set billeder af Nillermenneskets nye garage, medsamt billeder af hans corvette "konstruktion" og den lille frække røde Lotus Seven, med hyper forbudt for børn motor. Jeg havde så sagt til Nillerdreng, at den gad jeg godt se i virkeligheden, og jeg ville også gerne se hans coiloverkonstruktion samt garageanlæg.
"Så ringede telefonen igår, hej det er Nillerdreng og det bliver solskin i morgen, og der skal køres Lotus, hvad tid er du her"?
"Øhm, ja, jo, Jeg kan da køre klokken 10 herfra, øhh"
"Fedt så er du her halvtolv, det bliver psykopatfedt"
Som sagt som gjort, jeg ankom til Nillers adresse kl godt 12 og så begyndte løjerne.
Vi startede med Corvetten.
Delene blev gennemgået og forklaret, ligeså glasfiberarbejde (det er topgun) vi gennemgik hele fotodokumentationen omkring ruderamme etc etc. Jeg synes og det vil i andre også synes at den Vette simpelthen fremstår superskarp, og virkelig personlig.
Jeg ville ønske at jeg havde kreativitet, til i den grad at skabe noget så personligt, men jeg er henvist til at nyde at andre har det, men det er nu heller ikke så ringe.
Vort nye medlem Elektrikeren kikkede også forbi og onkel Møbelmand var med på telefonen, for at følge slagets gang.
Nu kom så oplevelsen, Lotus turen, to halvgamle halvtykke drenge i den sidste halvdel af halvtredserne, fastspændt i H-seler i hver sin siddebrønd, der ville have været rummelige for 25 kg siden, på med "bluesbrothers" solbrillerne, et vrid på nøglen og de 348HK fra en ny smallblock siger "godaw" gennem de to ikke dæmpede sidepipes, til et køretøj på omkring 700 kg, du alt sig forbarmende. Sådan må det føles at være kanonkonge.
I mit liv har jeg haft fornøjelsen at prøve mange biler, også mange eksotiske, men dette var køreglæde i sin mest rendyrkede form, det må være så tæt på en formel bil, man overhovedet kan komme. Jeg vil ikke bruge ordet fedt, xfactor, dette var the real deal, en virkelig oplevelse, jeg kan leve på meget meget længe. Jeg blev meget meget forelsket i den bil.
Vi holdt på et tidspunkt et lille pitstop, og indtog en velfortjent pariserbøf, og fortsatte derefter løjerne, og ja den fik GAS.
Vi afsluttede med et vennekram klokken 16.30 og et tak for idag.
Hele vejen hjem, sad jeg og tænkte på oplevelsen, der var i klasse med mit første faldskærmsspring.
Denne oplevelse ville jeg aldrig have fået, hvis jeg ikke havde lært Nillermennesket at kende her gennem klubben.
Tak for en dejlig dag.
Lykkemark:o