Så er min bil kommet hjem!
: 8. dec 2004, 18:03
Tirsdag d. 7. december klokken 14:00 var et øjeblik jeg ikke lige sådan glemmer. Her kom drengedrømmen hjem. Midt på frihavnen stod den så! Min ganske egen Corvette. Efter lang tids søgen og lang tids venten med nedbidte negle som en konsekvens heraf kunne jeg ånde (lidt) lettet op. Bilen var fuldstændig som jeg havde håbet på. Show-tilstand og med ganske små 'skønhedsfejl'. Det kan ikke blive til mere end et par stenslag, hvoraf det ene er lidt dybt og så en flænge ved venstra baghjul, som nok kan spartles ud. Bilen var temmlig støvet, men også temmelig død! batteriet havde ikke været pillet af, så uret havde 'spist' et ellers forholdsvis nyt batteri. En booster kom på banen fra min fragtmand (som i øvrigt varmt kan anbefales - www.autohjaelp.dk - sindssyg fornuftige priser og stor hjælpsomhed). Efter 10 meget lange minutter havde boosteren gjort sit. Nøglen blev drejet og benzinpumpen pumpede mere flydende substans afsted end Falck efter stormvejret i 1999. Den pumpe larmede alene mere end min gamle peugeot 306'er. Efter 10 sekunders slubren besluttede jeg mig for at høre hvad den kunne. Havde en nysgerrig kollega med ud og hente bilen og han stod med hele hovedet nede i motoren, da den første gang fik fat. Det var en dårlig idé. Han er her til aften stadig en lille smule halvdøv på det ene øre :). Jeg har sjældent oplevet så meget larm og sjældent set så mange mennesker vende sig i en fart mod noget så hurtigt. Den skreg nærmest HALLØJ HER ER JEG - SE PÅ MIG! Sort tyk røg kom ud af de to 4 tommer sidepipes og en lugt af noget der minder mest om brændt gummi spredte sig, for der var godt med snavs på det hele i systemet på trods af at chromet i motorrummet skinnede om kap med den smule sol der var - den er virkelig flot holdt og man kan se at det er tidligere ejere, der har kræset for detaljerne. Den dårlige nyhed er at 2 pakninger ikke har kunne holde sig gennem transporten, så det væltede ikke bare med benzin ind i motoren, men også i en stråle ud af 2 pakninger, en ved benzinpumpen og en ved karburatoren - Det må vi lige have fikset. Flere dårlige nyheder var at der manglede nogle dele til bilen, heraf min hardtop, men den tog fragtfirmaet straks fat i og de skal nok dukke op håber jeg. Til gengæld var der som en bonus 2 pokaler (begge førstepræmie :)) med i bilen fra amerikanske bilshows. Et billede i plakatstørrelse af bilen, en bog om restorering af 427'ere og et stempel der godt nok har fået sig en flyvetur i den tidligere motor formoder jeg. Oven i hatten var der dokumentation og dokumentation og dokumentation. Der er til mange timers læsning. Jeg er selvsagt spændt på at se hvor meget der egentlig er historik.
Alt i alt er jeg dog en meget glad mand, har fået den hjem og pudset løs på den - har allerede fået drejet gevindet af en dims på en af knock off replica fælgene, så det kører jo godt!
Nu står den på en sidste klargøring så bilen kan komme ud og køre de 200 meter den nu får lov til at køre på denne tid af året og så skal jeg ellers til at lægge hovedet i blød med hensyn til at få bragt den motor adskillige hundrede decibel ned i støjniveau, så den kan blive godkendt :)
Hilsen en glad Corvette-ejer
Alt i alt er jeg dog en meget glad mand, har fået den hjem og pudset løs på den - har allerede fået drejet gevindet af en dims på en af knock off replica fælgene, så det kører jo godt!
Nu står den på en sidste klargøring så bilen kan komme ud og køre de 200 meter den nu får lov til at køre på denne tid af året og så skal jeg ellers til at lægge hovedet i blød med hensyn til at få bragt den motor adskillige hundrede decibel ned i støjniveau, så den kan blive godkendt :)
Hilsen en glad Corvette-ejer