Transport med Schumacher
: 2. dec 2004, 14:59
Så er vi henne ved deadline for levering af min bil, så jeg skriver en pæn mail til Schumacher cargo for at forhøre mig om hvornår jeg skal møde op og samle den op.
Svar tilbage i dag: Den er blevet forsinket, vi forventer der går op til endnu en uge... Der må jeg indrømme at min tålmodighed slap op med det samme. Det er nu mere end 3 måneder siden de samlede bilen op. Den har holdt i 2 måneder i L.A. og bare 'kigget'. Den blev også 'rullet', som det så fint hedder, en uge i L.A. (kom med næste skib pga. pladsmangel - Noget der med Schumachers egne ord ellers næsten er umuligt). Jeg får herefter besked om at den ankommer den 26. november. Men det bliver senere rykket endnu en uge. Alt dette var dog acceptabelt hvis bare bilen havde været der i morgen som det så endelig blev til. MEN MEN MEN det er IKKE i orden at jeg selv skal finde ud af at bilen rent faktisk ikke er i frihavnen i morgen. Slet ikke i orden.
Oven i købet har jeg fået containernummer og har kunne følge den live på nettet. Efter sigende skulle min container derfor være i Antwerpen i forgårs. Jeg ringede til Antwerpen i forgårs og ganske rigtigt, skibet var der. Så den med at forsinkelsen skyldes problemer med rederiet er svær at tro på. Skibet overholder planen og min eneste konklusion er at det ikke har været den container min bil var med i, eller at der er problemer med transport fra Bremerhaven til DK (lyder utroligt dog).
Jeg ved ikke om Schumacher har tænkt sig at give mig en kompensation for min ventetid og de brudte 'løfter' (som dog hele tiden har været med en kommentar som - jeg kan ikke love dig det 100%, men det sker nærmest aldrig). Jeg er også ligeglad, for nu vil jeg bare gerne have min bil i hel stand til Danmark. Jeg har forklaret Svenning at det her er folks drømmebiler og deres livsopsparinger og at han skal behandle dem som sådan, der skal ganske simpelt informeres meget meget mere.
Alle svar fra Schumacher er kommet efter telefonisk henvendelse fra min side, eller mails der har været meget specifikke (læs: skrevet i et toneleje, hvor der ikke var tvivl om at jeg skulle have svar). Det er simpelthen for dårligt og indtil de beviser det modsatte for mig, så vil jeg lade det være op til andre kommende købere at vurdere hvem de vil vælge som transportør, men nu har i mine erfaringer at holde op mod Jeres valg.
Jeg lover til gengæld Schumacher at hvis de kan levere en fejlfri bil og de vil kompensere for de vanskeligheder der har været, så skal jeg med glæde nævne det i denne tråd, for ret skal være ret, man skal have lov til at fejle engang imellem, det er kun menneskeligt.
Svar tilbage i dag: Den er blevet forsinket, vi forventer der går op til endnu en uge... Der må jeg indrømme at min tålmodighed slap op med det samme. Det er nu mere end 3 måneder siden de samlede bilen op. Den har holdt i 2 måneder i L.A. og bare 'kigget'. Den blev også 'rullet', som det så fint hedder, en uge i L.A. (kom med næste skib pga. pladsmangel - Noget der med Schumachers egne ord ellers næsten er umuligt). Jeg får herefter besked om at den ankommer den 26. november. Men det bliver senere rykket endnu en uge. Alt dette var dog acceptabelt hvis bare bilen havde været der i morgen som det så endelig blev til. MEN MEN MEN det er IKKE i orden at jeg selv skal finde ud af at bilen rent faktisk ikke er i frihavnen i morgen. Slet ikke i orden.
Oven i købet har jeg fået containernummer og har kunne følge den live på nettet. Efter sigende skulle min container derfor være i Antwerpen i forgårs. Jeg ringede til Antwerpen i forgårs og ganske rigtigt, skibet var der. Så den med at forsinkelsen skyldes problemer med rederiet er svær at tro på. Skibet overholder planen og min eneste konklusion er at det ikke har været den container min bil var med i, eller at der er problemer med transport fra Bremerhaven til DK (lyder utroligt dog).
Jeg ved ikke om Schumacher har tænkt sig at give mig en kompensation for min ventetid og de brudte 'løfter' (som dog hele tiden har været med en kommentar som - jeg kan ikke love dig det 100%, men det sker nærmest aldrig). Jeg er også ligeglad, for nu vil jeg bare gerne have min bil i hel stand til Danmark. Jeg har forklaret Svenning at det her er folks drømmebiler og deres livsopsparinger og at han skal behandle dem som sådan, der skal ganske simpelt informeres meget meget mere.
Alle svar fra Schumacher er kommet efter telefonisk henvendelse fra min side, eller mails der har været meget specifikke (læs: skrevet i et toneleje, hvor der ikke var tvivl om at jeg skulle have svar). Det er simpelthen for dårligt og indtil de beviser det modsatte for mig, så vil jeg lade det være op til andre kommende købere at vurdere hvem de vil vælge som transportør, men nu har i mine erfaringer at holde op mod Jeres valg.
Jeg lover til gengæld Schumacher at hvis de kan levere en fejlfri bil og de vil kompensere for de vanskeligheder der har været, så skal jeg med glæde nævne det i denne tråd, for ret skal være ret, man skal have lov til at fejle engang imellem, det er kun menneskeligt.