Hej Thomas,
Her er en lille tabel sakset fra en af mine bøger:
|
|
|
|
|
|
|
Rubber |
Poly-urethane |
|
|
Wear (life) |
ca. 60.000 miles |
Everlasting |
|
|
Appearance |
Original |
Non-original |
|
|
Installation |
Standard shop procedure |
Can be time-consuming |
|
|
Handling |
Poorer |
Improved |
|
|
Ride quality |
Harsher ride |
Softer ride |
|
|
Problems |
Squeaking |
Rapid deterioration |
|
|
|
|
|
|
Prismæssigt er gummibøsningerne langt at foretrække. Faktor 5-10 i forskel.
Min erfaring med polyurethanbøsninger i hele forvognen er at den er strammere, men det knirker og knager, på trods af smøring og grafitimprægnering.
Jeg har også købt polyurethan til bagvognen til dette års vinterprojekt for det ene skal passe til det andet. Men, med mine første erfaringer, tror jeg at jeg ville gå for gummibøsninger fremover. Til almindelig gadekørsel er det godt nok. Selv ZR-1 benyttede gummibøsninger. Men, hvis man skal køre baneræs, så er polyurethan nok bedre.
Bare min mening.
Vettehilsen
Claus