Liftsystem til Corvetten !
: 25. jul 2009, 18:29
Om få måneder skal vi igang med de indendørs sysler, med ødelagte knoer, eder og @# sgu', hurrah råb, klap på egen skulder og sådan noget rart noget.
Jeg har derfor besluttet at jeg vil have bilen op i luften så jeg kan hjule rundt nedenunder den trygt og godt.
Jeg har begrænset loft højde så en lift der kan løfte 2 meter her helt uinteressant. En klargøringslift af saksemodellen passer mig heller ikke.
At ligge under bilen og den er understøttet af 4-6 stk 4 ton bukke sikre med hjul m dæk i hjørnerne får mig ikke til at føle mig tryg, alene tanken om disse bukkes tilblivelse inkl fyldmaterialer giver mig alle mulige tanker.
Derfor efter mange dybe overvejelser stoppede tankerækken ved denne ting, en Kwiklift som har de ting jeg skal bruge:
http://www.kwiklift.com
men den har også et par minusser, f.eks. at den er lavet ovre i Amerika hvilket gør den ganske dyr inden den er ankommet til Falster, og at den er lavet i jern, hvilket gør den ganske tung.
Men da man nu kan finde alt på nettet hvis man blot finder den rigtige ordsammensætning så fandt jeg denne:
http://www.levo-artis.com
Og det er jo næsten samme surdej, dog er der to store fordele, denne er lavet i Alu og rustfrit stål og vejer derfor en brøkdel, så den er nem at smide op på et par stigebeslag når den ikke bruges, og så kommer den lige ovre fra moder England, det er jo nemt.
Nu skulle jeg så lige finde ud af om firmaet lever og har det godt og det kan man jo ikke vide så meget om i disse tider. Så jeg skrev dertil til Hr Stu:
"I would like to buy the 2000 kg lift support system with two cross bridges.
Could you pls give me a call.
og idag fik jeg svar så firmaet lever:
"Hello Bent,
I have tried calling but didn't get through.
I have just requested a transportation quote from DSV and await their response (probably Monday).
Considering the C3 chassis you may not need two Cross Bridges. It appears you may need one for the front, but at the rear the chassis rails appear as though they may be directly above the ramp.
You could simply jack off the ramp on each side using a scissor jack at the rear.
If you need lift beams we can design them to suit your car.
I always recommned the main system is purchased first so you can asses the need for additional items. This way, if you need Cross Bridges and lift beams we can design them specifically for your car.
I will be in touch next week.
Best regards,
Stu Sonley
Levo-Artis Ltd
Se det begynder jo at se fornuftigt ud.
Lykkemark
Jeg har derfor besluttet at jeg vil have bilen op i luften så jeg kan hjule rundt nedenunder den trygt og godt.
Jeg har begrænset loft højde så en lift der kan løfte 2 meter her helt uinteressant. En klargøringslift af saksemodellen passer mig heller ikke.
At ligge under bilen og den er understøttet af 4-6 stk 4 ton bukke sikre med hjul m dæk i hjørnerne får mig ikke til at føle mig tryg, alene tanken om disse bukkes tilblivelse inkl fyldmaterialer giver mig alle mulige tanker.
Derfor efter mange dybe overvejelser stoppede tankerækken ved denne ting, en Kwiklift som har de ting jeg skal bruge:
http://www.kwiklift.com
men den har også et par minusser, f.eks. at den er lavet ovre i Amerika hvilket gør den ganske dyr inden den er ankommet til Falster, og at den er lavet i jern, hvilket gør den ganske tung.
Men da man nu kan finde alt på nettet hvis man blot finder den rigtige ordsammensætning så fandt jeg denne:
http://www.levo-artis.com
Og det er jo næsten samme surdej, dog er der to store fordele, denne er lavet i Alu og rustfrit stål og vejer derfor en brøkdel, så den er nem at smide op på et par stigebeslag når den ikke bruges, og så kommer den lige ovre fra moder England, det er jo nemt.
Nu skulle jeg så lige finde ud af om firmaet lever og har det godt og det kan man jo ikke vide så meget om i disse tider. Så jeg skrev dertil til Hr Stu:
"I would like to buy the 2000 kg lift support system with two cross bridges.
Could you pls give me a call.
og idag fik jeg svar så firmaet lever:
"Hello Bent,
I have tried calling but didn't get through.
I have just requested a transportation quote from DSV and await their response (probably Monday).
Considering the C3 chassis you may not need two Cross Bridges. It appears you may need one for the front, but at the rear the chassis rails appear as though they may be directly above the ramp.
You could simply jack off the ramp on each side using a scissor jack at the rear.
If you need lift beams we can design them to suit your car.
I always recommned the main system is purchased first so you can asses the need for additional items. This way, if you need Cross Bridges and lift beams we can design them specifically for your car.
I will be in touch next week.
Best regards,
Stu Sonley
Levo-Artis Ltd
Se det begynder jo at se fornuftigt ud.
Lykkemark