Alt for lavt gearet...!
: 16. aug 2004, 22:38
Jeg har fået målt den ægte hastighed med en GPS, og aflæst rpm på det nyere sandsynligvis meget pålidelige elektriske tachometer.
Ved 1000 rpm i 4. gear kører vognen 29 km/h
Dette giver så 174 km/h ved 6000 rpm!
Sikkert en udmærket gearing til banebrug, men alt for lav til cruising. Jeg har endda sat lidt større bagdæk på end standard.
Jeg forestiller mig at en udveksling, der giver ca. 3000 rpm ved motorvejsfart ( 110 ) vil være passende, men så skal den geares op med hele 27% - er det realistisk?
Iflg. nummeret er bagtøjet 3,70:1 ( altså blandt de lavest gearede til en 4 speed manuel fra 1969 ). Højeste mulige bagtøj var 3,08:1, hvilket er sådan ca. de samme 27% højere gearet end det bagtøj jeg har. Højeste standard gearing til bagtøjet på 4-speed var 3,36:1. Højeste gearing var 3,08:1 ( sammen med TH gearkassen ).
Er disse biler virkelig så lavt gearede? Hvilke bagtøjer har I andre I Jeres 68-71 sb?
Er der nogen der har et højt gearet bagtøj de vil bytte væk for mit 3,70:1?
C3
Ved 1000 rpm i 4. gear kører vognen 29 km/h
Dette giver så 174 km/h ved 6000 rpm!
Sikkert en udmærket gearing til banebrug, men alt for lav til cruising. Jeg har endda sat lidt større bagdæk på end standard.
Jeg forestiller mig at en udveksling, der giver ca. 3000 rpm ved motorvejsfart ( 110 ) vil være passende, men så skal den geares op med hele 27% - er det realistisk?
Iflg. nummeret er bagtøjet 3,70:1 ( altså blandt de lavest gearede til en 4 speed manuel fra 1969 ). Højeste mulige bagtøj var 3,08:1, hvilket er sådan ca. de samme 27% højere gearet end det bagtøj jeg har. Højeste standard gearing til bagtøjet på 4-speed var 3,36:1. Højeste gearing var 3,08:1 ( sammen med TH gearkassen ).
Er disse biler virkelig så lavt gearede? Hvilke bagtøjer har I andre I Jeres 68-71 sb?
Er der nogen der har et højt gearet bagtøj de vil bytte væk for mit 3,70:1?
C3