Side 1 af 1
Motor med mere power
: 3. jan 2009, 10:34
af Gæst
Er det muligt at finde en small-block 377'er eller lignende, som er 100% i orden. Og hvad løber det op i - når jeg ikke vil bruge 1 million? Skulle gerne +400 hk. Det kunne selvfølgelig også være en L-88 motor - men den er vel meget kostbar plus det er en big-block?
Henrik
Er det muligt at finde
: 3. jan 2009, 10:54
af david
Er det muligt at finde en small-block 377'er eller lignende, som er 100% i orden. Og hvad løber det op i - når jeg ikke vil bruge 1 million? Skulle gerne +400 hk. Det kunne selvfølgelig også være en L-88 motor - men den er vel meget kostbar plus det er en big-block?
Henrik
Første spørgsmål må være hvormeget du vil ofre på sagen, næste er hvad du skal bruge den til?
Idag kan man få alt hvad hjertet begærer i smallblock og bigblock, 24 til 11 graders maskiner i halv og helaluminumsversioner. :cheers2:
Første spørgsmål må være hvormeget
: 3. jan 2009, 11:40
af HJN
Første spørgsmål må være hvormeget du vil ofre på sagen, næste er hvad du skal bruge den til?
Idag kan man få alt hvad hjertet begærer i smallblock og bigblock, 24 til 11 graders maskiner i halv og helaluminumsversioner. :cheers2:
Den skal bruges til en Grand Sport replica - derfor de 377 cid. Jeg ville helst ikke smide mere end 40-50 K efter motoren. Derfor muligvis en brugt.
Henrik
En helt ny 377 fire-boltet
: 3. jan 2009, 12:34
af david
En helt ny 377 fire-boltet shortblock med 5140 stål krumptap, 6 tommes plejlstænger og internt afbalanceret koster 20000 kr leveret i DK, så kunne du jo flytte toppe mv. over, med en 30-30 knast og mickey toppe ville den nemt give 400 heste.
Til sammenligning koster en komplet 555 bigblock med 600+ heste 64000 kr alt incl. med shipping.dk.
Hej David
Det lyder interessant -
: 3. jan 2009, 15:49
af HJN
Hej David
Det lyder interessant - men skal jeg så ikke opdatere en masse dele - kaburator etc - for at få den til at virke?
mvh
Henrik
Hvis det skal være low-budget
: 3. jan 2009, 16:09
af david
Hvis det skal være low-budget burde du kunne klare dig med et pakningssæt, måske en ny forkæde når du har den skilt ad. Karburator og tænding skal justeres som vanligt men i princippet er der ingen grund til de vilde ændringer.
Great - det giver vi
: 3. jan 2009, 18:07
af HJN
Great - det giver vi en chance. Jeg skriver, hvis vi behøver dit indspark.
Tak