Side 1 af 1
Lukker GM?
: 13. nov 2008, 19:44
af david
Hvis man skal tro dagspressen har GM kun kontanter nok til og med januar, lad os ikke håbe det går så galt:

:reddevil:
David jeg tror desværre du
: 13. nov 2008, 20:24
af Nillerdrengen. #531
:reddevil:
David jeg tror desværre du får ret. GM lukker medmindre der sker et mirakkel.
Det lå allerede i kortene sidste år, og det sidste halve år har bestemt ikke gjort der til det bedre.:nopity:
Niels
Nu er det jo ikke
: 13. nov 2008, 21:17
af Lykkemark
Nu er det jo ikke sådan at virksomheder af den kaliber bare lukker.
Man har talt om en "merger" mellem Chrysler og GM hvilket mest var tågesnak, idet det sjældent er sket at to syge bliver raske blot fordi man anbringer dem i samme rum.
Hr. Paulson er jo ikke dum, så han flytter bare benene hurtigt nu hvor folk søger lette løsninger på store problemer. USA er i princippet bankerot, man låner og låner, køber olie for pengene, og fyrer for fuglene. En amerikansk familie fyrer dobbelt så meget energi af som en europæisk. Der skal en genopdragelse af USA til, og det gælder også i finans/produktionskredse.
Virksomheder som GM og Chrysler bør hakkes i stykker og refinansieres, disse konglomerater har ingen fremtid, det ved Paulson, og det har Japanerne vidst længe. Politisk virkelighed er desværre en anden, og man satser derfor på at Obama bøjer sig for Detroit, og skruer nogle toldmure og andre konkurrencehæmmende bolværker sammen, således at USA igen kan komme til at klippe og barbere sig selv. Globalisering duer ikke rigtigt til USA, det er bare et faktum som vi har svært ved at acceptere og forstå.
Lykkemark
Lukker GM
: 13. nov 2008, 21:25
af john691
God aften.
Om GM lukker?
Jeg tror at snakken om at overtage Chrysler, udelukkende var et forsøg
på, at stå i en bedre forhandlingsposition overfor regeringen. D.v.s en større
chance for en redningsplan.
Fremtiden for GM bliver efter min overbevisning, at de dele som sælger så som
Corvette, Camaro og truck/van-divisionen får lov til at leve.
De dele som giver underskud alm. personbiler osv. bliver nedlagt.
Med den store chance for mange arbejdsløse ved lukning af GM (1 GM arbejder
uden arbejde giver 7 uden for GM uden arbejde), kan jeg ikke forestille mig
andet end at den amerikanske regering kommer med en pose penge og en ordenlig stavl krav til den fortsatte drift.
Det ser mere sort ud i FORD. Der er ikke noget der er værd at gemme.
Hilsen
John:reddevil:
We will still be:streger::Chevy_anim:
Virksomheder som GM og Chrysler
: 13. nov 2008, 22:02
af david
David
Tror du det går de
: 13. nov 2008, 23:05
af Lykkemark
David
Tror du det går de Japanske konglomerater godt ?
Jeg kommer selv med svaret, det gør det ikke, hverken på bil-eller værftsiden.
En af de store (langt større end det her bilroderi)opgaver er at flytte energi. Vi kender "energiflytning" som pipelines, supertankere, og ja (nu hvor vi skriver her "intelligensenergi" flytning).
Verdens opdragsgivere har penge og vil have flyttet LNG/LPG altså her i dette blandt mange tilfælde gas. Idag må vi konstatere at selv Korea der er spækket med Japansk bilkapital ikke er konkurrencedygtig. Kina's omkostningsniveau kravler også deropad, da Kina jo i virkeligheden også kun er "teknisk solvent".
Sydamerika står og banker på døren og vore unge asiatiske venner som har gået længe i skole ligesom vort afkom, vil ikke håndtere "galopskruer" og "popnitter". Konglomeraterne står for fald, (jeg har arbejdet for to i min tilværelse og ser nu nr 2 på vej til afgrunden for at få et nyt og bedre liv).
Konglomerat filosofien, hænger jo i virkeligheden på Henry Ford's tanke om, jeg vil lave det hele selv lige fra kul og stål til bil osv. Se blot på Rouge fabrikken.
Ideen er jo på papiret fin nok, indtil man opfandt begrebet "shareholder value", og satte den bestemmelse på begrebet at: "Jeg køber ikke aktier baseret på sidste års overskud, jeg køber aktier baseret på min analyse af dit kommende års overskud/ebitda"
Jeg tror på at de fabrikker skal hugges op, og hver især merges med virksomheder, der har et ønske om at "gro" dem. Hvem der gror dem er ligegyldigt.
Japanere er bare "nye tyskere", der er ikke grund til den helt store respekt for dem. Når vores generation er væk er de rigtigt godt ude at skide.
Lykkemark
Jeg håber du har ret
: 14. nov 2008, 17:10
af david
Jeg håber du har ret Lykkemark, det kan kun tiden vise, men at japanerne er en slags tyskere hm.. dette er japansk custom :smilielol5:

Opel beder også om støtte
: 15. nov 2008, 13:39
af (udmeldt) C3
Opel beder også om støtte nu!
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/seneste.htm#news6
Det ser ikke godt ud for GM. Jeg tror dog ikke at det bliver en decideret lukning, men opsplitning i mindre enheder.
Er der nogen der ved om GM stadig taber penge på Daewoo?
Men Koreansk Chevrolet kunne vel passende sælges til en Sydøstasiatisk bilfabrik.
Pontiac kan vel bringes til at give overskud. Bilerne er af passende størrelse og med opstramning af kvaliteten kan det vel lade sig gøre. Corvette giver mig bekendt allerede overskud nu.
De store trucks har vel desværre udlevet deres rolle. Her kunne lukning frygtes.
C3
Lukker GM
: 15. nov 2008, 15:11
af john691
Hej.
Trucks fra GM og Ford er verdens mest solgte biler og er sammen med specialbiler den overskudsgivende del af GM-koncernen.
Deres store problem er de halvhjertet forsøg på at fabrikkere økonomiske
biler, som de skal binde penge bagefter.
Gm-trucks er efterhånden ikke ligefrem billigbiler mere og jeg tror at markedet
stadig vil være der.
Jeg har, arbejdsmæssigt, selv kørt GM van og trucks siden 1988 og har altid værdsat ikke at skulle ty til JAPANSKE BILER.
Hilsen
John:reddevil: