Syn af C5

Alm. snak
Brugeravatar
Gert Andersen
Indlæg: 363
Tilmeldt: 21. feb 2012, 16:34

Syn af C5

Indlægaf Gert Andersen » 25. aug 2020, 17:29

Jeg har netop kørt min c5 til syn.
Synsmanden ville ikke godkende den, fordi jeg har monteret KN luftfilter. Den havde også filteret ved de to foregående syn, uden problemer.
Han krævede ikke omsyn, men stoppede blot synet, og bad mig komme tilbage, når det var skiftet.
Er der andre der har haft tilsvarende problemer, eller er det bare emsig synsmand.

Mozart
Indlæg: 112
Tilmeldt: 15. jul 2012, 02:20

Re: Syn af C5

Indlægaf Mozart » 25. aug 2020, 18:09

Hej Gert
Jeg har også KN filter i min C5. Det blev monteret i USA for længe siden.
Min Vette har været ved samme synsmand hele 5 gange her i Aalborg i tidens løb incl. et toldsyn
da jeg fik en ny dataerklæring fra Tyskland. Kun et mindre problem at vi ikke kunne finde det indhuggede stelnr. ude i fronten.
Der har ALDRIG været problemer af nogen art. Motorhjælmen har været åbnet hver gang uden anmærkninger.
Emsig synsmand ? Ved han at din bil ikke er født med det filter ? Det tror jeg ikke.
Min bil er blevet synet samme sted hos SynsHallen A/S i Aalborg , og skal synes igen i forår 21.
De kender min bil rigtig godt nu, og det er betryggende. De kan jo genlæse bilens historik bagud hos dem og evt. andre.
Hvis din synsmand stoppede synet, er du nok ikke registreret i nogen database, og kan vel frit vælge en anden.
Ja, det er noget bøvl med forskellige synsmænd med flere meninger.
Men held og lykke med det.
Vi ses
Niels Mozart

(udmeldt) C3
Indlæg: 151
Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27

Re: Syn af C5

Indlægaf (udmeldt) C3 » 26. aug 2020, 13:51

En mærkelig synsmand. Halvdelen eller måske endda størstedelen af landets sporty biler kører med K&N filter(filtre). Så en mærkelig afgørelse. Gav han en begrundelse?

Det at en bestemt bil har været synet flere gange tidligere med et bestemt udstyr tæller desværre ikke i den sammenhæng.

Hvad står der på nummerpladenet omkring dit sidste syn?

Jan

Brugeravatar
Gert Andersen
Indlæg: 363
Tilmeldt: 21. feb 2012, 16:34

Re: Syn af C5

Indlægaf Gert Andersen » 26. aug 2020, 15:49

Bilen er nu synet uden bemærkninger, i anden synshal. Jeg havde dog monteret den originale indsugningskasse.
Jeg spurgte denne synsmand om hans syn på montering af åbent Kn filter. Han sagde at man efter reglerne ikke måtte montere et sådan, da der kunne komme mere indsugningsstøj. Han bemærkede dog at han ikke ville kassere en bil på grund af et sådan filter.


Tilbage til "Generelt forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster