Hej Steffen.
Nu husker du, at Corvetten skal se ordentlig ud til sommertræffet og ikke ligesom til forårsmønstringen, hvor jeg satte dig igang med at vakse bilen !!
Start med en grundig rengøring ude og inde, brug derefter ';Slipol'; til at rense lakken og giv den så en gang god ';Sonax'; voks - Kromen skal have en gang ';Silvo'; og husk at efterpolere hele bilen, med en micro fiber klud - Så skal bilen nok blive topdollar (igen)!!
Vigtigt:
Slipol er et kraftigt virkende slibe- og polermiddel, som fjerner pletter og snavs (';trafikfilm';, voksrester m.m.) på malede og lakerede overflader. Slipol anvendes på gamle lakeringer, der er nedbrudt af vejr og vind, samt til at fjerne ridser i velholdte maling- og lakoverflader. Slipol er ligeledes velegnet til polering (pudsning) af kobber og messing.
Forbehandling:
Slibe- og polerarbejde bør kun udføres på renvaskede og tørre overflader - fri for støv og sandkorn og ikke i direkte solskin eller på varme overflader.
Polering:
Slipol omrystes før brug. Poleringen udføres med bløde klude eller tvist. Der gnides i Slipol, til den er omtrent tør, og derpå efterpoleres med en ren klud. Ved stærkt nedbrudte lakeringer kan det være nødvendigt at gentage behandlingen.
Husk! ved hver behandling fjernes lidt maling - pas derfor på gennempoleringer. Slipol indeholder ikke voks eller silikone og overfladen må derfor - hvis maksimal holdbarhed ønskes, efterbehandles med Slipoline (silikoneholdig) eller Speed Shine (silikoneholdig). Slipol kan også anvendes til maskinpolering.
Huskeliste:
1. Grundigt bilvask
2. Slipol
3. Sonax
4. Silvo
5. Micro fiber klud
6. Og brug for guds skyld ikke silikone til instrumentbordet, det er ikke til at se vejen i solskin bagefter, bare en gang varm sæbevand !
Vi tales ved Steffen og hils fruen og god weekend til jer begge !
/Thomas..