Side 1 af 1

Motor identifikation?

: 9. aug 2006, 20:12
af Roald #606
Hej

Jeg har kigget lidt på mit motor, hvor der står GM - 3782870 - H2763

Ifølge sælgeren skulle der ligge en 350 cui i bilen, som er en cab fra '68.

Men ifølge denne side http://rowleycorvette.com/stats65.html så stemmer block nummeret overens med en 327 cui fra 1965 ?

Kan det passe? og hvad betyder de 5 tegn forresten?

Mvh

Roald Poulsen

 

Re: Motor identifikation?

: 9. aug 2006, 20:27
af david
Det er en to boltet 327 blok 62-67, H er august, det motornummer som kan afsløre hvor motoren stammer fra står foran topstykket på blokken i højre side/passagersiden.

Re: Motor identifikation?

: 9. aug 2006, 20:39
af (udmeldt) C3

Det mest interessante er det nummer der står øverst til højre foran den lige cyl. række.

Forventeligt er f.eks. V0107CLJ

V= Flint
01=Januar
07=dato

Og det mest interessante er CLJ der angiver motortypen.

Disse suffix kan findes her:

http://www.nastyz28.com/sbchevy/spcode2.html

C3

 

 

 

Re: Motor identifikation?

: 9. aug 2006, 21:59
af Piet
Skal lige sige at 68 ikke kunne fås med en 350  alle smallblock 68 var med 327 motor. det skal du nu ikke være specielt ked af en 327 er fuldt på højde og i nogle tilfælde bedre end en 350.

Re: Motor identifikation?

: 9. aug 2006, 23:19
af Piet
det er en 327 blok fra 67, jeg kan se på dine billeder at blokken ikke har krankcase ventilation på toppen, så højst sansynligt er det den originale motorblok, da alle 68 corvette 327 blokke er produceret i 67.  det er muligt motoren er renoveret og lavet til en 350, det kan gøres på den årgang 327 motorer uden andre modifikationer end at skifte krumtappen fordi lejesølerne er identiske, på blokke før 67 var det smalljournals krumtapper.

Re: Motor identifikation?

: 11. aug 2006, 01:33
af david
Det er ikke den originale motor, det ser i det hele taget mystisk ud, det første nummer skulle have være stampet med lille skrift og det sidste med stort, det første nummer bør indeholdeV f.ex. C11s104430 og derefter med stort f.eks. V0825HE, noget kunne tyde på at det er en lidt speciel motor, hvordan numrene er byttet rundt og ikke er rigtige bliver svært at finde ud af, måske nogen har forsøgt at lave en number match ud af det uden at have noget at kigge efter og tænkt over det med støbenumre i blokken. Topstykkerne er x-toppe, det er noget at det bedste man kan opdrive i støbejern, ingen fejl på det, typisk er de med 2.02 ventiler 65cc i forbrændingskammer. En lidt syret teori kunne være at man har flyttet numrene over fra den oprindelige block, men overset at det var en bigblock oprindeligt. På en bigblock er det nemlig rigtigt nok at skrive det første nummer med stort og det sidste med småt!