Geniale input mangles....
: 6. jun 2006, 19:30
Jeg har igennem nogle år døjet lidt med min ellers dejlige BB'er.
Den er meget højtkomprimeret og sådan en stor højkomprimeret dævl bliver jo varm - og så har vi balladen!!
Når motoren er helt gennemvarm, og bilen holder længere tid i tomgang (f.eks. efter en serie røde lys i langsom bytrafik), så kan motoren finde på at begynde at gå uregelmæssigt i tomgang og efterfølgende gå i stå / alternativt hoste og hakke ved igangsætning.
Alle de kloge (og mig) er sikker på at benzinen bliver for varm når den kører meget i tomgang, fordi der så ikke er megen flow i benzintilførslen.
Hvad er løsningen på det?
De fleste siger at der skal etableres tilbageløb på benzinrøret, således at benzinen cirkulerer tilbage til benzintanken, istedet for at 'vente' ved karburatoren. Derved bliver benzinen i benzinrøret ikke for varm, fordi den ryger retur hele tiden.
Det er noget besværligt at etablere, så jeg er lidt tøvende overfor at gå igang.
Er der nogen der kan kommentere nedenstående:
Kan problemet ikke skyldes at det er benzinen i karburatoren (svømmerhuset) som koger, istedet for i benzinrøret?
Der er vel ikke megen flow i karburatoren ved tomgang.
Hvis ja, hvordan skærmer man karburatoren mod motorvarmen?
Hvis det er benzinrøret, kan man så afskærme det med varmeisolerende folie e.lign.?
Input og gode idéer modtages med glæde.
See ya out there....
Den er meget højtkomprimeret og sådan en stor højkomprimeret dævl bliver jo varm - og så har vi balladen!!
Når motoren er helt gennemvarm, og bilen holder længere tid i tomgang (f.eks. efter en serie røde lys i langsom bytrafik), så kan motoren finde på at begynde at gå uregelmæssigt i tomgang og efterfølgende gå i stå / alternativt hoste og hakke ved igangsætning.
Alle de kloge (og mig) er sikker på at benzinen bliver for varm når den kører meget i tomgang, fordi der så ikke er megen flow i benzintilførslen.
Hvad er løsningen på det?
De fleste siger at der skal etableres tilbageløb på benzinrøret, således at benzinen cirkulerer tilbage til benzintanken, istedet for at 'vente' ved karburatoren. Derved bliver benzinen i benzinrøret ikke for varm, fordi den ryger retur hele tiden.
Det er noget besværligt at etablere, så jeg er lidt tøvende overfor at gå igang.
Er der nogen der kan kommentere nedenstående:
Kan problemet ikke skyldes at det er benzinen i karburatoren (svømmerhuset) som koger, istedet for i benzinrøret?
Der er vel ikke megen flow i karburatoren ved tomgang.
Hvis ja, hvordan skærmer man karburatoren mod motorvarmen?
Hvis det er benzinrøret, kan man så afskærme det med varmeisolerende folie e.lign.?
Input og gode idéer modtages med glæde.
See ya out there....