Udluftning af bremser

Alm. snak
Brugeravatar
Allan#373
Indlæg: 68
Tilmeldt: 13. apr 2004, 10:37
Geografisk sted: Thisted

Udluftning af bremser

Indlægaf Allan#373 » 30. maj 2006, 21:35

Hjælp !!!  Jeg har skiftet bremserør, slanger og hovedcylinder. De bagerste bremser giver ingen problemer, masser af ren bremsevæske når jeg lufter ud. MEN de forreste 'vil ikke luftes ud'. Hovedcylinder er luftet ud(ta'r bremserøret af, en tommelfinger for hullet og der er modstand i pedalen).  Hvis jeg ta'r luftskruen helt af kommer der bremsevæske ud, sætter skruen i og pedalen er 'halvhård'. Derefter luftes ud på gammeldaws maner, der kommer 3 -4 gode sjatter ud derefter falder flowet til næsten ingenting, næsten kun luft og dette fortsætter 30-40 pedal-pumpninger. Nu kan pedalen gå i bund.

HVAD ER DER GALT ? ? ?

aLLAN
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti

Henrik Berg
Indlæg: 108
Tilmeldt: 19. apr 2006, 19:36

Re: Udluftning af bremser

Indlægaf Henrik Berg » 30. maj 2006, 22:13

Hej Allan

Jeg kender ikke bremsesystemet på en vette, men det kan godt være din hovedcylinder, der er normalt 2 bremsesystemer på en bil, på gamle biler normalt forhjul for sig og baghjul for sig. Prøv at knappe 4 øl op og drik indholdet ,derefter hælder du lidt bremsevæske i flaskerne og sætter en slange ned i bremsevæsken i flaskerne ,den anden ende sætter du på udluftningsskruen dette gøres på alle fire hjul, nu kan du pumpe på pedalen uden du skal åbne og lukke  på skruerne, men pas på at hovedcylinderen ikke går tør for væske, efter ca. 30 pump lukkes skruerne ,hvis du stadigvæk har problemet er det nok hovedcylinderen der er problemet.

Ps. tag bremserøret af cylinderen og sæt et lille rør der er blændet på cylinderen, nu må pedalen ikke synke

Henrik 

Gæst

Re: Udluftning af bremser

Indlægaf Gæst » 30. maj 2006, 22:19

Hej Allan

Jeg havde samme problem, ring i morgen på 29999229 så kan det være jeg har løsningen.

Hilsen Thomas

 


Tilbage til "Generelt forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 35 gæster