Vette forsikring

Alm. snak
(udmeldt) C3
Indlæg: 151
Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27

Vette forsikring

Indlægaf (udmeldt) C3 » 7. jun 2003, 14:37

Jeg har kigget seriøst på en meget flot '80-er. Men det lader til at være overordentligt svært at få den forsikret. Mit sædvanlige selskab, GF hvor jeg har mange års skadefri slår korsets tegn for sig. ( de er dog til at tale med hvis det drejer sig om en veteran ). Jeg har ringet til et par andre selskaber som pænt siger nej tak.
Hvor forsikrer I?
Er veteran aldresgrænsen for alle selskaber den samme som i forhold til told&skat - nemlig de 35 år?
Er det i det hele taget dumt at købe en '80-er fremfor en '68 eller '69 hvor fordelene ved veteran forsikring og vægtafgift indtræder?
M.v8.h.
C3

Claes
Indlæg: 0
Tilmeldt: 3. mar 2004, 12:38

Re: Vette forsikring

Indlægaf Claes » 7. jun 2003, 18:49

Man kan vel til at starte med sige at det ikke er DUMT at købe en 80ér. Så ville man nemlig få mange 80ér ejere på nakken, he he.. Men selvføgelig ER det en fordel at købede er lidt ældre.. Og så siger erfaringen mig også at jo mere man ser på Vetterne jo gladere bliver man for de ældre modeller. Personligt synes jeg også at den gamle model bagrude dvs. IKKE stationcar modellen hænger bedst sammen.. Det virker for mig somom at bagenden på 78-82érne bare er lavet for at skabe bedre pladsforhold på bekostning af designet..Claes.. PS. Kan i høre at jeg keder mig lidt til daglig?? Elsker rav i den...

Brugeravatar
Allan#373
Indlæg: 68
Tilmeldt: 13. apr 2004, 10:37
Geografisk sted: Thisted

Re: Vette forsikring

Indlægaf Allan#373 » 10. jun 2003, 10:08

undskyld jeg blander mig men dine spørgsmål fik du jo ikke noget seriøst ud af!!!
jeg har ikke nogen vette endnu (leder) kan bedst lide en 80èr, men er ked af 190HK.kan det 'ordnes'?
jeg HAR spurgt mit selskab topdanmark. som elitebilist er årlig præmie for kasko
ca.9900-kr. (skadesfri kørsel kan overføres fra et selskab til et andet)
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti

Gæst

Re: Vette forsikring

Indlægaf Gæst » 10. jun 2003, 10:48

Forsikringsselskaberne regner med 25 år som grænse for veteran, men vær opmærksom på at der er forskellige veteran-begreber...
Nogle har et begreb de kalder 'brugsveteran', mens andre kræver meget for at betragte bilen som veteran; fotos, aflåst garage, kun lejlighedsvis kørsel, brandslukker i bilen osv.
Hvis du melder dig ind i CCD vil du i det seneste CCD Nyt kunne se en oversigt over hvilke forsikringsselskaber, der vil forsikre Vetter.

vette-hilsen
Vita

PS. Claes, du har ret i at alle Vetter er dejlige, personligt synes jeg dog allerbedst om min 79'er 'stationcar'!

(udmeldt) C3
Indlæg: 151
Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27

Re: Vette forsikring

Indlægaf (udmeldt) C3 » 12. jun 2003, 21:22

Tak for svarene. En '80'er er i sandhed svær at forsikre. Codan ønsker alle forsikringer overført, SAMT en ny pensionsforsikring på mindst 30,000 årligt. Eneste rimelige mulighed, idet alle de ''billige'' selskaber såsom GF, Fair etc. ikke ønsker at forsikre overhovedet er TOPDK. Her er kravet startspærre, alle forsikringer overført og med en stor selvrisiko kan der så forsikres for et betaleligt beløb.
Det bliver derimod meget nemt om 1½ år når bilen fylder 25 år. Så står Runa m.fl. klar med forsikringer til 3500 helårligt. ''Klassiker'' ordningen. Om 11½ år bliver den veteran og så er præmien nede på ca. 1500 årligt.
Provinsforsikring tidl. Provinzial er også fornuftige, men vil IKKE forsikre før det 25 år.
C3

(udmeldt) C3
Indlæg: 151
Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27

Re: Vette forsikring

Indlægaf (udmeldt) C3 » 12. jun 2003, 21:36

PS. Til Vita,
I Runas folder figurerer CCD endnu ikke som kontaktklub for RUNA forsikring - er det ved at gå i orden?
C3


Tilbage til "Generelt forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 79 gæster