Min 68 er nu indregistreret som veteran :))

Alm. snak
Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Min 68 er nu indregistreret som veteran :))

Indlægaf Piet » 30. apr 2003, 19:20

Jeg er netop kommet hjem fra syn og toldsyn og kørte igennem med en enkelt anmærkning på sideblinklysene (jeg har lavet en Storm P. anordning med noget fladjern som er bukket ud igennem sidegællerne og derpå har jeg monteret blinklysene)

jeg fik synshallen i Rødovre til at skrive at bilen var indregistreret første gang 20marts 1968. selvom det eneste dokumentation jeg havde med var et udprint fra NCRS webside (http://www.ncrswi.bizland.com/wi_ncrs/bdaycalc.htm) hvor man kan fødslesbestemme sin vette (tak for tippet Jens Abrahamsen).

Derfra gik turen så med 200km/t til told&skat i køge (vi havde kun 30min til at komme derned før de lukkede)
Her tog de imod afgiften beregnet ud fra at bilen er veteran, men kun fordi synshallen havde skrevet 20marts 1968 på toldsynsdokumentet.

Damn jeg er en glad mand lige nu, min kone og jeg håber at møde en masse af jer til de forskellige arrangementer.

Gæst

Re: Min 68 er nu indregistreret som veteran :))

Indlægaf Gæst » 30. apr 2003, 21:46

Tillykke Piet - glad for at kunne hjælpe. Lad os nu se om vi kan gøre det godt med afgiften også. Prøv at ringe til mig så vi lige kan få en snak herom.

Endnu engang tillykke

Venlig hilsen

Jens Abrahamsson

Gæst

Re: Min 68 er nu indregistreret som veteran :))

Indlægaf Gæst » 30. apr 2003, 22:38

Jamen tillykke med indregistreringen! Vi glæder os til at se bilen. Første mulighed kunne jo være på Søndag på Roskilde havn!? Meteorologerne lover tørvejr :-)

mvh
Claus

(udmeldt) C3
Indlæg: 151
Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27

Re: Min 68 er nu indregistreret som veteran :))

Indlægaf (udmeldt) C3 » 2. maj 2003, 13:11

Hvad blev afgiften så? Jeg er selv interesseret i netop en '68 eller '69. Er det et fast beløb, sådan som det blev lovet i sin tid? Eller er det efter vurdering?
C3

(udmeldt) C3
Indlæg: 151
Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27

Re: Min 68 er nu indregistreret som veteran :))

Indlægaf (udmeldt) C3 » 5. maj 2003, 00:24

Nydelig vogn. Flot lav miles stand.
Det var iøvrigt hyggeligt at møde 6 af jer på havnen idag. Jeg glæder mig til at få min egen C3 og deltage i flere træf.
M.v.h.
PS. Spørgsmålet om hvad en rigsgnasker er blev dog ikke helt opklaret *S*
Længere ned omtales en Blå C3 som en rigsgnasker - hvad er det? ( Skal vel iøvrigt være risgnasker...).

Lars68
Indlæg: 1
Tilmeldt: 5. nov 2003, 10:29

Re: Min 68 er nu indregistreret som veteran :))

Indlægaf Lars68 » 27. maj 2003, 12:05

Hej Piet

Jeg har selv en 68-er, som skal klargøres til indregistrering til september hvor den bliver 35 år. Jeg kunne godt tænke mig nogle gode råd vedr. blinklys. De ekstra blinklys ved gællerne er mindste problem. Hvordan har du fixet baglygterne? Til forskel for 69-modellen og senere modeller er alle 4 baglygter røde. Jeg havde tænkt mig at ændre de inderste så de har klart glas i midten som på 69-modellen og sætte orange pærer i, eller har du en bedre ide? Foran har jeg tænkt på at sætte både en klar og en orange pære i positionslygterne, eller har du også her en bedre ide? De 4 små markeringslygter i siden vil jeg montere med orange glas og ikke bruge disse som blinklys. Håber på nogle gode råd.

PS Jeg kender beskrivelserne på Corvetteworld.dk men disse omhandler netop ikke 68-modellen.

Med venlig hilsen Lars


Tilbage til "Generelt forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 88 gæster