Olietryk + max. omdr. på 454 CUI
: 18. sep 2005, 20:42
Normalt står min olietryksmåler på '70', altså max.
Ved gennemvarm motor falder trykket til ca. 35 i tomgang, men ryger op på max. straks omdrejningerne kommer lidt over tomgang.
Jeg har lagt mærke til at olietrykket falder en smule ved hastigheder over 160 km/t.
Begyndende ved 160 km/t og op til 210 km/t flytter olietryksviseren sig ca. 3mm i nedadgående retning - for mit eget helbreds skyld har jeg ikke prøvet om tendensen fortsætter ved stigende hastighed, men er det normalt at olietrykket falder ved høje hastigheder og betyder et beskedent fald, som i dette tilfælde, noget som helst??
Jeg har pt. en 454 CUI motor i bilen, som oprindeligt har været udrustet med en 427 CUI. Omdr.tælleren er således gradueret til en 427 CUI, som vel kan tage flere omdr. end den mere langslagede 454 CUI.
Hvor mange omdr. kan en 454 CUI motor, med mekaniske ventilløftere, klare??
Ved gennemvarm motor falder trykket til ca. 35 i tomgang, men ryger op på max. straks omdrejningerne kommer lidt over tomgang.
Jeg har lagt mærke til at olietrykket falder en smule ved hastigheder over 160 km/t.
Begyndende ved 160 km/t og op til 210 km/t flytter olietryksviseren sig ca. 3mm i nedadgående retning - for mit eget helbreds skyld har jeg ikke prøvet om tendensen fortsætter ved stigende hastighed, men er det normalt at olietrykket falder ved høje hastigheder og betyder et beskedent fald, som i dette tilfælde, noget som helst??
Jeg har pt. en 454 CUI motor i bilen, som oprindeligt har været udrustet med en 427 CUI. Omdr.tælleren er således gradueret til en 427 CUI, som vel kan tage flere omdr. end den mere langslagede 454 CUI.
Hvor mange omdr. kan en 454 CUI motor, med mekaniske ventilløftere, klare??