Side 1 af 1

problemer med strømmen/laderen i vetten

: 18. jul 2005, 13:26
af Gæst
Vi har et ?lille? problem med strømmen i vetten. Den lader ikke ret godt.

Min bror skiftede laderen for en måneds tid siden da den gamle var defekt..

I starten fungerede den nogenlunde. Dvs den ladede ikke rigtigt ved lave omdrejninger, men når den fik lidt gas dansede nålen lystigt oppe omkring +40 på måleren.. og nu siger jeg dansede.. den hoppede helt vildt. Det mener jeg nu ikke den gjorde da de gamle lader fungerede?

Men nu er hopper den ikke længere og den kommer knap nok over 0 når den får noget gas.

Så hvis man kører stille og roligt lader den langt fra nok, hvis man har lys på?

 

Kan det passe at den nye lader skal skiftes allerede? Og er det normalt at nålen hoppede så meget?

Og kan det være noget andet end laderen den er gal med?

Er der nogle relæer der styrer noget med ladningen som kan være defekte?

 

Det er i en 69 smallblock.

 

 

Re: problemer med strømmen/laderen i vetten

: 18. jul 2005, 22:53
af david
Der er som altid når det er strøm mange muligheder og fejlkilder, de gamle ledninger i vores C3'ere er lavet af bimetal og efter så mange år kan de irre og knække en tråd af gangen. Men jeg ville starte med at måle på selve generatoren i tomgang, lader den overhovedet ?. De fleste billige måleinstrumenter til el som man kan købe i bilistbutikker mv. har en lille skinne med som man monterer på plussiden, så kan man se hvormeget den lader, hvis den lader ok kan det være laderelæ mv. En hurtig udvej ville være at finde en god autoelektromand i nærheden af hvor i bor og få ham til at kigge på det. Luksusløsningen til vinterrenovering hedder nyt 'forward lamp' ledningsnet og nyt ledningsnet under instrumentbrættet, det er dog lidt halvpebret selvom et skift til moderne kobberledninger ligefrem kan få lygterne mv. til at skifte 'farve' pga. den øgede strømstyrke.