Ekstranøgle til min 2008 c6

Alm. snak
(udmeldt) Lars9595
Indlæg: 7
Tilmeldt: 9. jul 2014, 08:56

Ekstranøgle til min 2008 c6

Indlægaf (udmeldt) Lars9595 » 17. feb 2018, 07:14

Hej alle.
Så har jeg endelig fået en C6 i garagen, årgang 2008 - se billeder på Lars9595.

Skal have købt et par ekstranøgler (har kun 1 p.t.).

Kan godt finde link og beskrivelser på nettet vedr. fremgangsmåde, hvis/når der er plads til at kode flere nøgler, men kunne godt tænke mig lidt vejledning og hjælp fra en, som har prøvet det selv - måske en fra det midtjyske som kan hjælpe, så det bliver gjort rigtigt første gang.
(Specielt hvis alle nøgler skal slettes og nye kodes).

Vil også gerne høre, hvilke hjemmesider - udover Vetteshoppen - som I kan anbefale, når der skal købes ind - tilbehør og dele. Er der noget omkring importmoms m.v. i forhold til Europa og USA?

På gensyn til møder og træf i 2018 - havde fornøjelsen af at møde medlemmer til træf i Vest. Det tåler en gentagelse - fantastisk arrangement og en fantastisk dag..

Lars

Brugeravatar
Finn #105
Indlæg: 128
Tilmeldt: 20. feb 2005, 16:32

Re: Ekstranøgle til min 2008 c6

Indlægaf Finn #105 » 18. feb 2018, 13:00

Hej Lars

Tillykke med din C6. Det kommer du ikke til at fortryde :D
Jeg har ikke prøvet at programmere nøgler "fra bunden", altså et helt nyt sæt, men jeg har programmeret en enkelt ny nøgle til min egen.
Det er ligeså let som det fremgår af diverse YouTube-videoer.

Jeg har til mine efterhånden mange forskellige Corvetter købt dele både fra Ecklers, Ebay og herhjemme.
Ecklers bruger jeg mest til styling og lignende, fx måtter. Det fungerer fint og vi får jo lidt rabat, men du skal regne med at prisen i dollars skal ganges med ti. Så er rabat, told, moms og transport indregnet.
Hvis jeg skal bruge rigtige reservedele (vandpumpe, lejer, bremser o.l.) bruger jeg First Mile. De er både billige og reelle, og så ved de hvad det handler om.

Kig gerne forbi Vejle Havn. Vi mødes onsdage i ulige uger kl 1900 fra april til 1. oktober. Første gang i år er 11. april.

Vi ses

Finn #105 8-)

(udmeldt) Lars9595
Indlæg: 7
Tilmeldt: 9. jul 2014, 08:56

Re: Ekstranøgle til min 2008 c6

Indlægaf (udmeldt) Lars9595 » 20. feb 2018, 12:41

Tak for svar.

Vi ses på havnen.

Lars

bøgh
Indlæg: 14
Tilmeldt: 5. nov 2016, 16:45

Re: Ekstranøgle til min 2008 c6

Indlægaf bøgh » 23. feb 2018, 14:21

Hej Finn
hvilken youtube film har du set???
jeg har købt en nøgle som ikke kan bruges endnu
mvh Bøgh 1629

Brugeravatar
Finn #105
Indlæg: 128
Tilmeldt: 20. feb 2005, 16:32

Re: Ekstranøgle til min 2008 c6

Indlægaf Finn #105 » 23. feb 2018, 16:08

Hej Bøgh

Herunder står proceduren for programmering af en ny nøgle. Samme måde hvis en af dine gamle nøgler har mistet kontakt med bilen. Det kræves at du har en anden nøgle som fungerer.

Der er også en YouTube-video. Den viser det samme, men fyren taler et lidt anderledes engelsk, så han kan være lidt svær at forstå.

https://www.youtube.com/watch?v=Zrzg-6ZJ7gQ

C6 Key Fob Programming Procedure:

IMPORTANT: This procedure is not available when the maximum number of 4 fobs
have been programmed. If 4 key fobs are programmed to this RCDLR and this method
is attempted, the driver information center (DIC) will display, MAX FOBS LEARNED
and the programming procedure will exit.

This procedure will add key fobs. Fobs will be numbered in sequence based on when
they are programmed; if 2 fobs are currently programmed to the RCDLR, a fob programmed
using this method will be numbered as Fob 3. This procedure requires that you have a
known good key fob, a replacement key fob, and the vehicle's mechanical key.
1. The vehicle must be off.
2. Open rear compartment
3. Place a known key fob within the interior of the vehicle.
4. At the rear of the vehicle, insert the vehicle key into the rear compartment lock cylinder,
located above the license plate and cycle the key 5 times within 5 seconds.
5. The DIC will display: READY FOR FOB X (X = fob 2, 3, or 4).
6. Place the replacement key fob in the glove box fob pocket with the buttons facing right.
7. A beep will occur and the DIC will display: READY FOR FOB X (X = fob 3 or 4) or
MAX FOBS LEARNED.
8. If programming additional key fobs, repeat steps 5 and 6, or press the OFF/ACC portion
of the ignition switch to exit programming mode.
9. Operate the active portion of each key fob in order to verify correct system operation.
Replacement battery CR2032


Held og lykke med processen.

Hvis det kniber er du velkommen til at ringe til mig. 53577378

Finn #105 8-)

bøgh
Indlæg: 14
Tilmeldt: 5. nov 2016, 16:45

Re: Ekstranøgle til min 2008 c6

Indlægaf bøgh » 25. feb 2018, 15:11

Hej Finn
det er en C4 jeg har.
har funden den på youtube www.youtube.com/watch?v=Fpbz5oD0Vec
men det blev jeg ikke klogere af.
mvh Bøgh

Brugeravatar
Finn #105
Indlæg: 128
Tilmeldt: 20. feb 2005, 16:32

Re: Ekstranøgle til min 2008 c6

Indlægaf Finn #105 » 25. feb 2018, 20:11

Hej Bøgh

Jeg troede det handlede om en C6.
Ny nøgle til en C4 er tydeligvis en helt anden sag, som jeg desværre ikke ved en disse om :roll:

Men Google ved jo alting, så mon ikke der kan findes en løsning.

Finn #105 8-)


Tilbage til "Generelt forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 41 gæster