Afgift C5

Alm. snak
gptours
Indlæg: 14
Tilmeldt: 11. nov 2016, 16:52

Afgift C5

Indlægaf gptours » 4. feb 2018, 09:47

Hej, er der nogen der har erfaring med havd afgift kan være på en C5 fra 2001

Henning#719
Indlæg: 100
Tilmeldt: 1. dec 2007, 19:42

Re: Afgift C5

Indlægaf Henning#719 » 4. feb 2018, 12:09

Hej gptours
Hvis der er nogen der ved noget om C5 afgifter så er det mig.
Jeg købte en 99'er i Sverige i november 2014 - pris 136.000 DKr, for at få så lav en registreringsafgift som muligt ventede jeg til marts 2015 med at køre til toldsyn.
Den blev synet og godkendt som "middel stand", hvorefter jeg fik en billet på en 2001 model (da 1. indregistrering var 2001) på godt 214.000 kr.
"Skattemor" sendte mig 7 sider om hvordan hun havde beregnet prisen, heraf 1,5 side om hvordan jeg kunne klage over afgørelsen. jeg klagede (pris 400 Kr) naturligvis over prisen, som jeg mente var ca. 30.000 Kr for høj, priserne stod i "skattemors" papir.
Klagen gik så til "Skattemor" for udtalelse, - hun mente ikke at have begået nogen fejl.
Så går klagen til Skatteankestyrelsen, der giver mig 14 dage til at begrunde min klage, hvorefter jeg vil få en afgørelse i løbet af 15 måneder.
Da de 15 måneder er gået får jeg beskeden at pga. travlhed vil der gå yderlig 12 måneder.
Da de 27 måneder var gået fik jeg Skatteankestyrelsens forslag til dom heraf fremgik det at Skatteankestyrelsen mente at afgiftsprisen var sat ca. 25.000 Kr for højt.
Efter yderlig 2 måneder kom dommen: Jeg fik 12.000 + 400 + renter i 27 måneder tilbage.
Man mente at "Skattemor" havde været lidt for grådig, men min Corvette er stadig en 2001 model i Skats øjne.
God fornøjelse med Skat
hilsen
#0719 Henning Vejrup

Brugeravatar
Anders #258
Indlæg: 19
Tilmeldt: 21. jul 2004, 10:28
Geografisk sted: Skælskør

Re: Afgift C5

Indlægaf Anders #258 » 4. feb 2018, 16:00

Jeg betalte 230 tkr. på en 2001 Z06 i foråret 2013 (på dét tidspunkt var den stadig i middel stand).

Vær opmærksom på, at du ikke kan regne med alle de "betalte" afgifter som fremgår på SKAT´s hjemmeside. Langt de fleste er blot grundlaget for udregning af én sæsons afgift ved flex-leasing, og SKAT har ikke tidligere gået så meget op i at vurdere, hvor realistisk dét grundlag er ift. en almindelig fuld afgifts-betaling.

Jeg er ikke inde i de nye afgiftsregler, men erindrer noget om at der nu også er kommet et brændstof-tillæg, som vores biler rammes af - hvilket opvejer at selve registreringsafgiften er faldet.

Mvh. Anders

Mozart
Indlæg: 112
Tilmeldt: 15. jul 2012, 02:20

Re: Afgift C5

Indlægaf Mozart » 4. feb 2018, 20:00

Jeg er den lykkelige ejer af min C5 fra 99, og jeg betalte afgiften ud til Skat for ca 4 år siden.
Altså en bil som godt kan modsvare Hennings flotte røde C5 ér. Henning har været så venlig at fortælle hans "gyserhistorie"
med Skat i vores blad. Det Henning skriver er jo virkelig "bad news" fra vores håbløse skattesystem mht vores biler, og afgifter.
Der er kæmpe forskelle på hvem og hvad der behandler vores anmodninger og hvordan dette "usynlige væsen" behandler og
udfører store regninger omhandlende restafgift.
Mine erfaringer siger mig, at man bør aldrig selv søge sin afgift hjem som privatperson. Der er flere jeg har kendskab i klubben
som har fået et slag over næsen ved selv at søge.
Jeg var så heldig at min C5 e´r var leaset fra et anderkendt leasingfirma her fra Aalborg. De har et tillidsforhold til skat, og er også
storkunde. Jeg betalte under 150.000 for restafgiften. Den blev også erklæret som værende middelstand.
Jeg har en god bestyrelseskollega, som også har en flot rød C5 e´r, og så som jeg husker kom han af med næsten 70.000 mere
end jeg gav, for samme model og årgang.
Så, pas på, rækkefølgen er ikke ligegyldig. Lad de mennesker som ved mest gøre det for en, og betal gerne et lille beløb for hjælpen.
Jeg er heller ikke inde i de nye afgiftsregler, og hvad det betyder for både "nye og ældre" Corvetter. Sidder og tænker på at få en ekspert
på banen, og fortælle sort på hvidt om konsekvenser, evt krydret regneeksempler.
Men, held og lykke derude
Hilsen Niels Mozart # 1326

gptours
Indlæg: 14
Tilmeldt: 11. nov 2016, 16:52

Re: Afgift C5

Indlægaf gptours » 5. feb 2018, 18:06

Mange tak for svarene. Det giver lidt at tænke over...


Tilbage til "Generelt forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 40 gæster