Anhængertræk montering af lys

Alm. snak
Hesel
Indlæg: 4
Tilmeldt: 4. nov 2010, 17:01

Anhængertræk montering af lys

Indlægaf Hesel » 22. dec 2017, 16:21

Er der nogle der har prøvet det her før. Det går fint med det alm. lys men blink og stoplys sidder jo i samme pære og det dur jo ikke til en alm. baglygte på campingvogn/trailer hvordan gør man lige det. ????

Mvh. Hesel

S.Carl
Indlæg: 36
Tilmeldt: 1. jan 2009, 15:22

Re: Anhængertræk montering af lys

Indlægaf S.Carl » 23. dec 2017, 14:04

Hej Hesel, der burde ikke være de store problemer I det. Lampen til blink og stoplys har hver deres glødetråd og hver deres deres ledning, så gå ind under teknik og find det ledningsdiagram over din model, der kan du se hvilken farve ledning du skal have fat I.

God jul, Søren #1012

Hesel
Indlæg: 4
Tilmeldt: 4. nov 2010, 17:01

Re: Anhængertræk montering af lys

Indlægaf Hesel » 24. dec 2017, 10:31

Hej min bil den har både blink og stoplys i den samme glødetråd.
Det er en 74 model.

Brugeravatar
Allan#373
Indlæg: 68
Tilmeldt: 13. apr 2004, 10:37
Geografisk sted: Thisted

Re: Anhængertræk montering af lys

Indlægaf Allan#373 » 24. dec 2017, 11:30

Her indledningsvis:

Desværre er detaljerede diagrammer over blink/stoplys og afviserkontakt svært tilgængelige, men jeg ved så meget:
Signalet ud fra din stoplyskontakt går gennem afviserkontakten på ratstammen, således at:
når du bremser bliver signalet i princippet delt ud til højre og venstre blink i bag; og kun i bag! det sker i din afviserkontakt.

Hvis du samtidig blinker til højre, afbryder afviserkontakten forbindelsen fra stopkontakten til højer blink, og laver i stedet en forbindelse fra blinkrelæet til højre blink bag ( og de andre højre blink, men det er et andet kredsløb)
den bibeholder forbindelsen til venstre "blink" som stadig er stoplys!!
Jeg tror din afviserkontakt er defekt/dårlige kontakter.
Alternativet er at separere stop og blink, det kræver separat gul blink i bag (før brugte vi baklys med gul pære)
og en ledning fra stoplyskontakt til de bagerste lygter.

Dette bliver du nødt til at lave, for skal du have adskildt blink/stop på traileren, skal du også have det på forvognen
1 Du har tænding på stoplyskontakten. Afgang derfra bliver strømførende når du bremser.
2 Denne ledning klippes over, og forlænges fra kontakten og om til baglygterne. Den anden halvdel skal ikke bruges, men sæt lige en muffe på som isolering.
3 Så er der 3 muligheder:1 montere ny stoplygte eller 2 ny blinklygte eller 3 lave baklys om til blinklys(gul pære) Jeg ville nok vælge 3'eren. Du kan altid montere et par baklygter ret lavt uden de skæmmer for meget (hvis du da vil have dem)
4 Hvis vi tar' version 3 skal du have den nye ledning med stoplys monteret på den nuværende blink/stop fatning i begge sider. (De yderste lygter)
Det er Yellow i venstre side som klippes og føres til baklys, hvor du fjerner den originale ledning. Husk isoleringsmuffe, hvis du ikke straks monterer
baklys. Du laver samme glansnummer i højre side, med ny stopledning til blinkfatningen med ledning Dark Green. Dark Green flyttes til baklys.
Der findes diagram under teknik info over de fleste C3'ere

Jeg håber denne smøre kan give en GLÆDELIG JUL
Ellers må du skrive igen :mrgreen:

Mvh
Allan
#373
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti


Tilbage til "Generelt forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster