Auto sax lift

Teknisk relateret snak
(udmeldt) Højsland
Indlæg: 0
Tilmeldt: 3. feb 2010, 21:19

Auto sax lift

Indlægaf (udmeldt) Højsland » 9. jul 2013, 21:36

Hej med jer:-)

Jeg står og overvejer køb at en autolift. Det skal være en sax lift som kan løfte ca. 1m, -grundet min loftshøjde er der desværre ikke mulighed for andet. Men jeg vil mene at en sax lift kan dække stort set alle mine behov, så det er egentlig ok.
Nu er det så bare at jeg umiddelbart har kigget på to modeller:

Jema JA3000S pris kr.: 13.800 ekskl. Moms
http://jemaautolifte.dk/?da/autolifte_saxlifte/JA3000S-E

Stenhøj MS30LS ca. Pris kr.: 24.000 ekskl. Moms
http://www.stenhoj.dk/media/MS%2030%20LS%20(DK).pdf

Jema's model har jeg været ude og få en demo på hos Jema og umiddelbart virker den som om den er skruet fornuftigt sammen. MEN er dette også tilfældet? Er der nogen af jer som har erfaringer med de to ovenstående, -eller måske en helt tredie model som kan anbefales?!

Prisen spiller selvfølgelig en rolle, men jeg vil dog altid give lidt mere for at få noget ordenligt. Omvendt vil jeg heller ikke skyde "gråspurve med kanoner";-)

Hvad siger I? Send gerne billeder af jeres egne lifte.

Mange hilsner

/Lasse Højsland

Lykkemark
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. mar 2007, 23:26

Hej Lasse Jeg havde/har det samme

Indlægaf Lykkemark » 9. jul 2013, 23:03

Hej Lasse

Jeg havde/har det samme problem som dig, nemlig lofthøjden. Jeg kikkede på forskellige sakseløsninger (det skal som indskudt bemærkning nævnes, at jeg kikkede kraftigt på pengepungen på det tidspunkt) jeg valgte så denne løsning som du kan læse om her:

http://www.club-corvette.dk/forums/ccd_klub/2009_4.pdf

(bagdelen af bilen kommer op i højde med forenden, det ser man ikke på billederne i artiklen, men på forsiden)

som jeg er rigtig godt tilfreds med i vinterperioden til stadighed. Skal jeg arbejde over bilen, har jeg en taburet at stå på. Til brug i køresæson'en synes jeg den løsning jeg har valgt er for omstændig. Det ville være rigtigt rart bare at kunne buldre sin bil ind og løfte den op i et snuptag.

Jeg er for at sige det ligeud, skrækslagen for at kravle ind under en bil der står på "kineserbukke" uanset hvor mange CE mærker der står på, min onkel blev trykket flad i Nexø under en gummiged, der var stablet op på olietromler.

Efter jeg fik sidepipes på fik jeg et donkraft problem, til daglige småtterier, det løste denne donkraft:

http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Varktoj-og-varkstedsudstyr/Loftevarktoj/Garagedonkraft-lavprofil-2-tons-15817/

samt 4 tons bukke fire steder.

Nu er det sådan, at jeg ikke vil have flere "lappe løsninger", for mit værksted er lapperi, forstået sådan at der er de rigtige ting, men de er forkert sat sammen.
Det er kun en Corvette der kan komme ind af porten, det er en fejl, for jeg har jo flere "sjove biler", men dem kan jeg ikke lave indendørs, fordi porten er for lille, og lofthøjden er begrænset af spær.

Jeg skal bide i det sure æble, tale fornuft med en tømrer, og få fjernet de spær, der umuliggør en rigtig værksteds indretning, med en rigtig Stenhøj værksteds lift med "fire ben". Nul saks eller lignende fremover.

Når nu vi er igang, så er jeg ved at få lavet ordentlig strøm til "Vettenheim" således at en gammel drøm hurtigt kan gå i opfyldelse, nemlig at få "et sandblæse hus" udenfor, med en kompressor "der vil noget".

Det her blev du ikke meget klogere af Lasse, men det var mit input.

Svejselærling
Lykkemark

Morten F P
Indlæg: 78
Tilmeldt: 15. jan 2010, 11:23
Geografisk sted: Ålsgårde
Kontakt:

Hej Lykkemark Tak for hurtigt svar,

Indlægaf Morten F P » 10. jul 2013, 18:50

Hej Lykkemark

Tak for hurtigt svar, samt fin beskrivelse af dit spændende garageprojekt:-) Nu jeg ser dit link kan jeg godt huske dit indlæg fra clubbladet med de smarte ramper. Det er helt sikkert med mere sikkert end med "opklodsning" på bukke, som jeg pt benytter. Meeeeeen jeg hælder nu mere til en sakselift. Snakkede med Stenhøj i dag, og fik en helt fast pris på kr.: 32.000 ekskl. Moms!!!! (de 24.000 var for en "nyere brugt":-() jeg sagde selvfølgelig at jeg "bare" skulle have en lift i stål og ikke i guld...men det var åbenbart prisen for dyret....
Jeg tror det bliver en Jema som jeg muligvis støber ned, plant med mit betongulv. Nu må vi se....

Er der andre som har erfaringer med sakselifte?

Mvh

Lasse

Indy1978
Indlæg: 9
Tilmeldt: 22. jul 2008, 20:34

Hej Lasse Du skulle prøve at

Indlægaf Indy1978 » 11. jul 2013, 14:05

Hej Lasse
Du skulle prøve at kontakte Edel og Per (1090)
De har en Jema sax, som fungere til ug med kryds og slange. Har selv haft glæde af den flere gange
MVH
Søren

Morten F P
Indlæg: 78
Tilmeldt: 15. jan 2010, 11:23
Geografisk sted: Ålsgårde
Kontakt:

Hej Søren Super, Tak for Info.

Indlægaf Morten F P » 11. jul 2013, 20:33

Hej Søren

Super, Tak for Info. Jeg vil prøve at høre dem ad:-)

MVH

Lasse

Gizmo69
Indlæg: 0
Tilmeldt: 9. maj 2008, 22:19

Jeg har købt denne saxlift http://www.apliften.dk/lifte/saxlifte.html ....den

Indlægaf Gizmo69 » 27. jul 2013, 06:44

Jeg har købt denne saxlift
http://www.apliften.dk/lifte/saxlifte.html
....den fungerer rigtigt fint. Den er bare lodt billigere end de andre to du har set på.... :))

Morten F P
Indlæg: 78
Tilmeldt: 15. jan 2010, 11:23
Geografisk sted: Ålsgårde
Kontakt:

Så skulle der gå et

Indlægaf Morten F P » 18. jun 2016, 22:37

Så skulle der gå et par år, før den endelige beslutning omkring indkøb af lift blev truffet. "Tiden" skulle være til det, den rigtige model findes, og et par børn skulle også lige til verden 10027
Det blev så en tysk lift fra ATH. Den var ikke helt lav nok, så et par fastmonteret "ramper" i alu-dørkplade blev fabrikeret og monteret. Så nu er den helt perfekt! Jeg er meget begejstret over liften! Den køre godt, og virker kraftigt/godt bygget. Efter mit indlæg kan jeg se at der er nogle delte meninger omkring lifte generelt. Kina-modeller osv. Dele af min ATH-lift stammer sikkert også fra Kina af, men jeg har en god mavefornemmelse ved at have valgt en tysk produceret, og et tysk godkendt produkt. Så kan det ikke gå helt galt tænker jeg...!? Den virker godt, og var meget nem at montere og tilslutte.
Hvis der er andre som mig der overvejer køb af en sax-lift, kan denne fint anbefales!
Ovenstående var lige "afrundingen" på det indslag som jeg i sin tid lagde op. Historien endte lykkeligt, og jeg er en meget glad Corvette, -og liftejer

Ha' en rigtig god sommer!!

De bedste hilsner
/Lasse
Vedhæftede filer
image.jpg
image.jpg (52.45 KiB) Vist 8578 gange


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster