Veteranforsikring?

Alm. snak
Haible
Indlæg: 14
Tilmeldt: 6. feb 2016, 19:26

Veteranforsikring?

Indlægaf Haible » 10. aug 2016, 16:21

Så blev det (snart ikke længere) orange lyn fra 75 toldsynet :hurray::hurray::cheers2:
Nu kommer så det store spørgsmål: hvilken forsikring? Er der nogen, der vil dele deres erfaringer?

Allan-2506
Indlæg: 0
Tilmeldt: 17. jan 2013, 08:45

Hejsa Jeg har veteranforsikringdanmark.dk, det er

Indlægaf Allan-2506 » 10. aug 2016, 18:15

Hejsa
Jeg har veteranforsikringdanmark.dk, det er en afdeling af Thisted forsikring, om der er problemer med dem ifb. med skader, ved jeg ikke.

Mvh Allan

Lolk
Indlæg: 71
Tilmeldt: 28. nov 2004, 20:42

Hej Haible. Prøv at tast forsikring

Indlægaf Lolk » 11. aug 2016, 13:55

Hej Haible.
Prøv at tast forsikring i søgefeltet i øverste højre hjørne, så skulle der komme temmelig mange indlæg vedr. det du spørger om. Vær opmærksom på hvis du tegner veteranbilforsikring så må du ikke køre til bageren efter morgenbrød, en tur til stranden eller anden kørsel, der ikke strikst har med et veteranbilarrangement at gøre. Så dækker forsikringen ikke. Først efter mange år opdagede jeg det. Endvidere hvis bilen ikke er 100% original (der var enda nogle forsikringsselskaber, der nægtede at veteranforsikre en bil der ikke havde den originale farve på, som da bilen forlod fabrikken) eller næste 100% original, kan forsikringen finde på at nægte at udbetale for en skade. Til mit forsikringsselskab sendte jeg en liste ind over alt det på min bil, der ikke var original (den finder du vist også under ovennævnte søgeord), og jeg fik at vide, at jeg godt kunne opgive at får en veteranforsikring. Lidt mærkelig når man ser, hvad jeg havde skrevet på listen. Derefter valgte jeg en forsikring til 3200kr årl. i stedet for 12-1400kr årl. som veteranbilforsikringen ville koste. Så nu må jeg bruge bilen som daglig befordringsmiddel.
Mvh lolk.

Brugeravatar
Allan#373
Indlæg: 68
Tilmeldt: 13. apr 2004, 10:37
Geografisk sted: Thisted

Hej Haible Jeg skiftede til ETU

Indlægaf Allan#373 » 11. aug 2016, 14:15

Hej Haible
Jeg skiftede til ETU Forsikring, fordi de forsikrer uoriginale veteranbiler. Som Lolk skriver er det dobbelt pris, men så er den da forsikret. Alt hvad der er uoriginalt blev indskrevet i policen. Forleder kom der en Tryg mand forbi. Han fik forsikringen til ca. 3600,-. årligt. Så er Grønærten forsikret som en bil, (læs ikke som veteranbil).300hk, fuld kasko, friskade+glas, førerfors. og vejhjælp, og den må køre hele året. Han var fuldstændig ligeglad med originalitet, pulverslukker osv., for det er ikke en veteranforsikring. Laver man stilstand i vinter, for man præmie retur.
Det er hvad jeg har valgt at ville vælge.
Allan

PS. Er din bil original, kan du udmærket vælge Thisted Forsikring, og så bare leve med de restriktioner der er. Der er under halv pris.:o
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti

Haible
Indlæg: 14
Tilmeldt: 6. feb 2016, 19:26

Tak for jeres indput .:)

Indlægaf Haible » 12. aug 2016, 22:32

Tak for jeres indput .:)

Jeg tror lige. at jeg vil forhøre mig hos Alm.Brand, de har noget de kalder "brugsveteran". Bilen er ikke 100% original, og når jeg følger Lolks gode eksempel og sætter nyere sæder i, så er den det endnu mindre.

Jo jeg har været inde og læse de mange indlæg om veteranforsikring og personligt vil jeg vil mene, at det er en hobby at køre "lille peter" i skole en dag i en fed bil eller til bageren for at blære sig, man skal jo være glad for sin hobby. :thumbs: Men desværre er det ikke mig, der bestemmer så....

Jeg har også talt med min svigerfar, der ejer 2 Chevyer (Camaro og El Camino) og han er forsikret hos Alm. Brand uden særlige begræsninger.

Vi ses på vejen. vh Stig


Tilbage til "Generelt forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 36 gæster