benzinmåler

Teknisk relateret snak
Gæst

benzinmåler

Indlægaf Gæst » 6. feb 2007, 13:15

 

  Hej

Jeg har et problem med min benzinmåler,som giver fuldt udslag hele tiden.Den kører faktisk helt ud af skalaen og så står den der hele tiden.Har prøvet at afmontere ledningerne til måleren i tanken men det ændre ikke på noget.Er der en som har haft et lignende problem eller ved,hvad der kan være galt,ville det være en stor hjælp.Det er en c3 1970.

 

         Stig

 

 

 

 

 

Gæst

Re: benzinmåler

Indlægaf Gæst » 6. feb 2007, 17:01

Højst sansynligt er det instrumentet der er brændt af. Hvis den stadig slår ud når der ikke er nogen ledninger på ved tanken, er den færdig. Så vidt jeg husker er det et trepunkts instrument,  ikke et normalt 2 punkts. Hvis den ene tråd i instrumentet brænder over, så sker der netop det at den slår fuldt ud når der kommer tænding på.

david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

Re: benzinmåler

Indlægaf david » 6. feb 2007, 21:27

Måleren fungerer på den måde at den modtager stel fra senderen ( i beskedne mængder ) men den kan ikke tåle fuld stel så brænder den keramiske modstand som sidder på bagsiden af benzinmåleren af. Du kan checke om benzinmåleren er 'virker' rent elektrisk ved at sætte et ohmmeter på, hvis der er udslag virker den, hvis ikke er modstanden brændt af, men den han heldigvis skiftes. Det kan også være nålen som har sat sig efter lang tid med lidt fugt( det kan olietryksmåleren også gøre) Check også om senderen ikke har sat sig.

hunnerup
Indlæg: 0
Tilmeldt: 2. maj 2006, 00:11

Re: benzinmåler

Indlægaf hunnerup » 6. feb 2007, 22:20

 

Hej

Jeg har haft de samme problemer med min benzinmåler så prøvede jeg at skifte senderen i tanken og så virkede det 

  Vagn


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster