Motorservice

LLK
Indlæg: 4
Tilmeldt: 30. jul 2012, 10:40

Motorservice

Indlægaf LLK » 12. mar 2014, 16:38

Hej
Jeg har en C3, 1969 small block aut.
I år vil jeg selv prøve at lave et serviceeftersyn, men mangler at vide noget om følgende:

Motorolie type og hvor mange liter
Oliefilter type
Automat gear olie type og hvor meget

På forhånd mange tak
Lars

Daniel
Indlæg: 0
Tilmeldt: 1. jul 2011, 12:04

Hej Lars Jeg bruger følgende motorolie:

Indlægaf Daniel » 10. maj 2014, 21:35

Hej Lars

Jeg bruger følgende motorolie: : Castrol Classic V67s 20w/50. Den kan købes hos firstmile: http://firstmile.dk/product.asp?product=4889 eller her: http://www.castrolshop.dk/shop/vantage-v67s-20w-557p.html
Jeg ved at der også er en del andre der bruger den Castrol Classic XL, som kan købes i ovennævnte butikker, alle netbutikker og mekonomen, T-hansen osv.

Forskellen på de 2 olier er V67S har højt indhold ZDDP, hvilket du også kan læse lidt mere om på linkene. Men mht. til olietype, så er det en videnskab og nærmest religion hvad folk er til.
Prøv at søge på nogle af de amerikanske Corvette fora, for her starter religionskrigen mht. olietype for alvor. :-) Jeg mener også der er en del tråde her på dette forum omkring hvilken motorolie man skal bruge.

Min 1971, 350cui smallblock tager små 5 liter motorolie (5 quarts = 4,7 Liter) med et langt oliefilter.

Mht. til oliefiltertype, så bruger jeg K&N filter type HP 3002, som sagt er et langt oliefilter. Det normale K&N filter der er anbefalet til 350 smallblock corvette er HP 2002. Om man skal bruge et langt filter er nok en smagssag.
Jeg har købt mine filtre i USA, da jeg regelmæssigt er derovre. Men jeg mener også at firstmile ligger inde med forskellige former for oliefiltre til din 1969 smallblock, så prøv at ringe til dem.

Automatgearolien kan jeg ikke hjælpe med, da min er med manuelt gear.

Mvh. Daniel

(udmeldt) C3
Indlæg: 151
Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27

Til motoren bruger jeg denne

Indlægaf (udmeldt) C3 » 18. maj 2014, 15:12

Til motoren bruger jeg denne kombination:


8495

C3
Vedhæftede filer
DSCN0603.jpg
DSCN0603.jpg (67.12 KiB) Vist 10378 gange

Tommy
Indlæg: 1
Tilmeldt: 1. aug 2003, 02:52

Hej Lars Forskellen på de 2

Indlægaf Tommy » 20. maj 2014, 23:29


Hej Lars


Forskellen på de 2 olier er V67S har højt indhold ZDDP, hvilket du også kan læse lidt mere om på linkene. Men mht. til olietype, så er det en videnskab og nærmest religion hvad folk er til.
Prøv at søge på nogle af de amerikanske Corvette fora, for her starter religionskrigen mht. olietype for alvor. :-) Jeg mener også der er en del tråde her på dette forum omkring hvilken motorolie man skal bruge.


Mvh. Daniel


Det er her det går galt " hvad folk er til " det skal for alt i verden skiftes ud med " hvad bilen er til " med andre ord hvad foreskriver/anbefaler fabrikanten og det er olien der skal bruges, nu ved jeg godt div olie selskaber gerne ser vi bruger 400 kr på en liter olie, men det svarer til at købe et nyt batteri til pacemakeren på Hjallerup marked, ikke for at forklejne div olieselskaber eller Hjallerup marked men køb det rigtige olie og det er IKKE det dyreste, som kan være direkte skadelig for maskineriet.


Tilbage til "Teknisk Forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster