LS1 SWAP

Lars E
Indlæg: 2
Tilmeldt: 16. jul 2018, 14:19

LS1 SWAP

Indlægaf Lars E » 24. jul 2018, 17:49

Er der nogle herinde der har lagt en LS1 motor i c3 og fået det godkendt af skat og var evt. en afgift der skulle betales ?

Med venlig hilsen

Lars.

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Re: LS1 SWAP

Indlægaf Piet » 8. aug 2018, 10:33

hvis du holder dig inden for 20% reglen så skal det ikke godkendes, kun hvis det er et førstegangs syn/toldsyn så er det problematisk da bilen her skal fremtræde originalt i forhold til veteranafgift.
det er jo stadigvæk en sugemotor v8 og på 5.7l og du skal ikke engang fabrikere noget, de originale motorophæng bliver brugt igen, der kan være noget i forhold til din forsikring og ikke originale dele.

Brugeravatar
Allan#373
Indlæg: 68
Tilmeldt: 13. apr 2004, 10:37
Geografisk sted: Thisted

Re: LS1 SWAP

Indlægaf Allan#373 » 9. aug 2018, 10:36

Hvis bilen er afgiftet som veteran, skal den vel til enhver tid være veteran = original.
Grønærten74'er, er synet og toldsynet og derefter 40 års synet med en LT1 motor, men det tror jeg ikke Skat vil bryde sig om i en evt. razzia. Der mener jeg Skat vil beregne en "teknisk årgang" som man så skal betale NY afgift af.
Forsikringen er lige glad (Tryg). Bilen er forsikret som en ganske almindelig personbil.

Jeg ville da hellere syne bilen første gang med ny LS1 motor, og tage afgiftskraldet med det samme. Så behøver man ikke frygte Skat i fremtiden.
Mvh Allan
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti

Lars E
Indlæg: 2
Tilmeldt: 16. jul 2018, 14:19

Re: LS1 SWAP

Indlægaf Lars E » 9. aug 2018, 13:22

Jeg er igang med skat iøjeblikket ang. afgift da min er på plader. Det bliver spændende hvad de finder frem til .

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Re: LS1 SWAP

Indlægaf Piet » 10. aug 2018, 20:12

fordi du har fået et køretøj ind som veteran er ikke ensbetydende med at det skal forblive originalt.
Et motorskifte forudsætter ikke en ny tekninsk årgang da bilen beholder sin idetitet, det er primært noget som bruges på hotrods som ofte er sammensat ef mange forskellige køretøjer/årgange.
Hvis du skifter motor fra eks en række 6 til en v8 kan der være nogle krav i forhold til en punktafgift og om køretøjet kunne fåes med en v8, men en v8 til v8 inden for 20% reglen er ikke noget problem hverken i forhold til syn eller skat.

Du vil ikke ønske at toldsyne en bil med en nyere motor da du da skal betale den nye brændstofafgift den vil ofte ligge på 60.000 alene.


Tilbage til "Teknisk Forum C3"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster