Vibrationer i rattet

(udmeldt) adica1
Indlæg: 8
Tilmeldt: 19. aug 2014, 07:39

Vibrationer i rattet

Indlægaf (udmeldt) adica1 » 23. jun 2018, 14:34

Jeg har en C3 fra 1977 med automatgear som kun har kørt 70.000 miles fra ny.

Jeg har et problem mht vibration i rattet. Fra ca. 80km/timen og opefter har jeg en svag vibration i rattet. Svag, men irriterende. Der er ingen mislyde nogen steder fra kun den svage vibration i rattet.

Normalt vil jeg tænke at hjulene skal balanceres. Men – denne rystelse opfører sig lidt mærkeligt (anderledes end jeg har oplevet på andre biler). Hvis jeg tager gassen lidt af - kun lidt, ikke så meget at ”moterbremsen” bliver brugt, bare lidt så bilen ”coaster” dvs farten går langsomt af bilen – så er der ingen rystelser -overhovedet.

Er det nogen der har en ide mht hvad det kunne skyldes? Er det bare hjulene der skal balanceres og de har en svag ubalance som kun giver vibrationer i rattet når der er ”load” på hjulene? Kunne det skyldes et problem med driveshaft U-joints? Eller er det noget andet?

Jeg vil meget gerne høre om der er andre der har haft samme problem og hvordan blev det fixet? Eller hvis der er nogle der har en ide hvad det kunne være?

biltosse
Indlæg: 39
Tilmeldt: 20. nov 2015, 17:30
Geografisk sted: glamsbjerg

Re: Vibrationer i rattet

Indlægaf biltosse » 23. jun 2018, 16:41

hej . hvis det er rystelser i rattet er det næppe noget med shafts eller joints. der er jo mange kugleled i styretøj , så måske tjekke for slør i styrekugler evt bærekugler, og afbalancering skader jo aldrig . mvh Jan 1583

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Re: Vibrationer i rattet

Indlægaf Piet » 29. jun 2018, 09:50

Det kunne godt tyde på nogle dårlige bøsninger i bærearme siden vibrationerne ændrere sig om det er ved accelearation eller medløb


Tilbage til "Teknisk Forum C3"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster