gearskift problemer

(udmeldt) mgt1982
Indlæg: 7
Tilmeldt: 2. nov 2010, 12:32
Geografisk sted: Østbirk

gearskift problemer

Indlægaf (udmeldt) mgt1982 » 31. maj 2018, 09:40

Hej.

Er der nogen der kender en evt mekanikker der har kendskab til gearkasser til C3 "three speed model" eller evt med gear forbidelsen.

Jeg har fået renoveret gearkassen 2 nogle år siden og den har kørt perfekt indtil nu, nu vil den ikke skifte gear andet bak og 1 gear, Der er ikke kommet mislyde fra gearkassen og jeg har en fornemmelse af problemet ikke er gearkasset selv men noget mekanisk styring til den eg tourque converter.

Som sagt har jeg ikke meget forstand på hvordan den automatiske gearkasse virker og har brug for en der kan hjælpe med at finde ud af hvordan jeg for det løst

Jeg bor i østbirk så hvis der er en der ved hvem man kan henvende sig til i området, vil det være en stor hjælp...Magne tak

Brugeravatar
Allan#373
Indlæg: 68
Tilmeldt: 13. apr 2004, 10:37
Geografisk sted: Thisted

Re: gearskift problemer

Indlægaf Allan#373 » 31. maj 2018, 10:28

Hej
Min første tanke er gearolie. Oliestanden måles med vetten på en vandret plads, driftvarm motor gående i tomgang.
Olien skal være rød og ikke brunlig.
Mvh
Allan
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti

(udmeldt) mgt1982
Indlæg: 7
Tilmeldt: 2. nov 2010, 12:32
Geografisk sted: Østbirk

Re: gearskift problemer

Indlægaf (udmeldt) mgt1982 » 31. maj 2018, 15:52

Hej Allan.

tak for svar

Jeg har tjekket olie niveau og farve og det fejler intet. som sagt. den holdt lige pludslig op med at vil skifte gear fra den ene tur hvor alt virkede som det skulle og så den næste tur ville den ikke

mvh
Magnus

Filli
Indlæg: 15
Tilmeldt: 23. mar 2008, 16:49

Re: gearskift problemer

Indlægaf Filli » 31. maj 2018, 21:10

hejsa

prøv at snakke med Klaus Pauls i Beder han ved meget om Corvetter

mvh. Filli

(udmeldt) mgt1982
Indlæg: 7
Tilmeldt: 2. nov 2010, 12:32
Geografisk sted: Østbirk

Re: gearskift problemer

Indlægaf (udmeldt) mgt1982 » 1. jun 2018, 08:16

Tak Fili
har du hans kontakt oplysninger ?

mvh
Magnus

Brugeravatar
Allan#373
Indlæg: 68
Tilmeldt: 13. apr 2004, 10:37
Geografisk sted: Thisted

Re: gearskift problemer

Indlægaf Allan#373 » 1. jun 2018, 09:46

Han har #466 i medlemslisten
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti

Brugeravatar
Elektrikeren
Indlæg: 5
Tilmeldt: 21. mar 2010, 14:28

Re: gearskift problemer

Indlægaf Elektrikeren » 1. jun 2018, 17:42

Hej
Har du checket vacuum modulator, sidder på højre side af gearkassen, hvis den ikke duer eller ikke får vacuum så vil din gearkasse ikke skifte gear.
Der sidder normalt en lille slange på den som forbinder den med røret op til indsugningsmanifold, måske er den er faldet af?

VH Elektrikeren
# 1740 Elektrikeren

(udmeldt) mgt1982
Indlæg: 7
Tilmeldt: 2. nov 2010, 12:32
Geografisk sted: Østbirk

Re: gearskift problemer

Indlægaf (udmeldt) mgt1982 » 4. jun 2018, 09:22

Hej Elekriker.

Tænker det godt kunne være den der driller,
Jeg vil kigge på det idag.

(udmeldt) mgt1982
Indlæg: 7
Tilmeldt: 2. nov 2010, 12:32
Geografisk sted: Østbirk

Re: gearskift problemer

Indlægaf (udmeldt) mgt1982 » 6. jun 2018, 21:51

Nu fik jeg mulighed for at komme under corvetten og se på vakuum modulatoren, har youtube læst lidt om hvad den skal bruges til.

1 da jeg fjernet modultaoren løb det ud med gear olie som var rødt og klart "Godt tegn tænker jeg at olien er rød og klar)... skal det løbe ud med olie eller er det en indikation på der er for meget olie i ?
Jeg på fyldte olie da problemet opstod og der var indikering af at der var for lidt olie på. ifh til manualen.

2.
Der var ikke olie på den side af membranen der er koblet til vakuum slangen hvilken er en indikering ag af membranen ikke er revnet + jeg sugede vacuum skifte vis på begge sider af modulatoren for at undersøge at vakuumet blev ved med at være stabilt hvilket det var, som så også er en indikering af at membranen er tæt.

Er det en sikker indikering af at min vakuum modulautor fungere eller kan der være andet galt med den?

3. min næste tanke er om det kan være noget med forbindelsen fra vakuum modulautoren og frem hvor slangen er monteret ? S
Slangen fordeler sig til karburatoren og til en rund bøtte på højre side af motor rummet, jeg ikke ved hva der, men tænker at det er en vakuum pumpe eller vakuum reservoir.

Er der noget jeg kan undersøge der, såfremt det er en vakuum pumpe / reservoir , kan leg måle noget mbar i tomgang ?

Nogen der har nogen forslag hvad jeg nu kan undersøge, eller om det stadig kan være min vakum modulator den er galt med, og hvordan jeg kan undersøge denne ??
Vedhæftede filer
Billede 06-06-2018 20.41.12.jpg
Billede 06-06-2018 20.41.12.jpg (3.5 MiB) Vist 8110 gange
Billede 06-06-2018 20.37.24.jpg
Billede 06-06-2018 20.37.24.jpg (1.85 MiB) Vist 8110 gange
Billede 06-06-2018 20.37.11.jpg
Billede 06-06-2018 20.37.11.jpg (2.03 MiB) Vist 8110 gange


Tilbage til "Teknisk Forum C3"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster