Reservedele til C3

tmj
Indlæg: 0
Tilmeldt: 4. jan 2017, 08:08

Reservedele til C3

Indlægaf tmj » 17. mar 2017, 18:05

Hej, jeg hedder tmj. 1636. Er nyt medlem i foreningen.
Har købt en 74 C3 jeg mangler det plastik stykke der går fra varmeapperatet under ratstammen over til (ventilations/kuglen) i v.side.
Mangler også sprintlerpumpe + magnet som sidder på viskermotor.Mangler HMI strømfordeler med udtag til omdrejningsuret.Er der ikke et stilnummer andre steder en under forruden,bilen er ikke toldsynet.Jeg har hørt fra Kim, at man selv skal banke et nummer ind i foreste/h.vange
Mvh.Torben Møller-Jensen

Brugeravatar
Vesterby
Indlæg: 76
Tilmeldt: 11. jul 2016, 10:04

Re: Reservedele til C3

Indlægaf Vesterby » 17. mar 2017, 20:53

Hej Torben

jeg købte min C3 Corvette collector editiondste i forår 2016, det er fuldstændig rigtig at nummer skal være på h vange.
Jeg var til toldsyn med min bil og kendte ikke til dette problem...
men jeg fik en indhuknings erklæring på dette problem.
Så fik jeg at vide at jeg skulle bare hugge nummeret i et stykke fladjern, også svejse den fast på høre vange ved på den skrå vange... ved forhjulet.
Så er dette problem løst...
et andet problem er også at, når du står ved bagskærmmen af bilen. I en vinkel på 12 grader skal man kunne se blinklyset.
Så der skal monteres side blinklys på siden af bilen bag forhjulet.
det løste jeg men en gul led strimmel monteret i rimberne bag forhjulet så var det problem løst uden huller i Forskærmmen.

Nu kunne jeg se at din er fra 1974. Så Vil jeg bare sige at du er lidt heldig. Eller også er det måske bevist...
Fordi hvis den var fra 1975 eller nyere skal du have det man kalder en dataerklæring og sådan en stykke A4 papir koster 5000,- danske kroner.
Og ja det er kun en stykke A4 med diverse nummer på...øv øv øv

Men et stort tillykke med bilen. Glæd dig til de dejlige køre ture...

Mvh Anders Christiansen
Nr 1616

Allan
Indlæg: 5
Tilmeldt: 17. jan 2013, 08:45

Re: Reservedele til C3

Indlægaf Allan » 18. mar 2017, 09:50

Velkommen til :-)
Hvis du vil købe reservedele i DK, er der firstmile.dk, over dammen er der mange muligheder bla. ecklerscorvette.com, hvor vi får rabat, derudover er der zipcorvette, corvettecentral, ebay etc, hjemfragten kan så ske med Shopusa, husk ved handel uden for EU at der kommer told & moms, regn derfor med at $ 1, koster ca 12 dkr. leveret.
Mvh Allan

tmj
Indlæg: 0
Tilmeldt: 4. jan 2017, 08:08

Re: Reservedele til C3

Indlægaf tmj » 19. mar 2017, 17:57

hej Allan jeg har haft bestilt v. ecklers.com for ca. 2000$ og hvis fragten blev over 620$ ville de sende en mail,den kom og fragten blev sat til 2045$
dertil kommer som du siger importtold/moms.Jeg droppede , handlen og bestilte v/firstmile.dk og kom af med 21000kr med alt indberegnet så ved man, hvor man står,det amerikanske fragt marked er ren selvmord,hvis man ikke er kendt med det

tmj
Indlæg: 0
Tilmeldt: 4. jan 2017, 08:08

Re: Reservedele til C3

Indlægaf tmj » 19. mar 2017, 18:01

tak Anders jeg vil (smede ) et stil nr. til vangen.
Hvor fandt du det gule ledlys mvh. Torben

Brugeravatar
Vesterby
Indlæg: 76
Tilmeldt: 11. jul 2016, 10:04

Re: Reservedele til C3

Indlægaf Vesterby » 19. mar 2017, 21:37

Ja Hej Torben

jeg fandt dem på internettet www.matronics.dk
så ringede jeg til dem de var søde og rare. Jeg for talte dem hvad det skulle bruges til...
så forsøgte han at foreslå nogle ting. Samtident kunne jeg finde det på deres hjemme side...
så fik jeg jo nummer på tingene. Og bestilte det så på deres hjemmesiden...
der vil jeg også tro, at du kan finde nogle ting, så du kan komme i mål med sideblinklyset..
uden at skal til at lave huller i skærmen på bilen...

Mvh Anders

Pfingstl
Indlæg: 12
Tilmeldt: 23. sep 2013, 10:20

Re: Reservedele til C3

Indlægaf Pfingstl » 16. maj 2017, 22:16

Jeg har en næsten ny strømfordeler som du søger.
Jens
1971 454/TH400
FAST EZ_EFI 2.0, BORGESON, HYDRATECH, DEWITT

Har rodet med biler i over 30 år..........

Haible
Indlæg: 14
Tilmeldt: 6. feb 2016, 19:26

Re: Reservedele til C3

Indlægaf Haible » 27. maj 2017, 12:12

Hej Torben og Anders. Den med påsvejset plade med stelnummer er ikke gyldig ved syn, det SKAL bankes direkte i vangen. Dataerklæring skal man heldigvis først have efter 1.5.77, så vores 75'er slap :-). Mvh Stig

Allan
Indlæg: 5
Tilmeldt: 17. jan 2013, 08:45

Re: Reservedele til C3

Indlægaf Allan » 27. maj 2017, 22:20

Ang. stelnummer, jeg var til syn med min 72'er sidste år, og synsmanden forlangte at stelnummeret skulle være på en påsvejset plade på ramme højre side ved forhjul. Mvh Allan

Brugeravatar
Vesterby
Indlæg: 76
Tilmeldt: 11. jul 2016, 10:04

Re: Reservedele til C3

Indlægaf Vesterby » 29. maj 2017, 20:41

Ang.. Stelnummer,

jeg fik min Corvette hjem fra Holland sidste år. og var til syn og told syn med bilen på en og samme tidspunkt.
jeg var ikke klogere ind at det stelnummer som er på bilen fra ny af, var det som skulle bruges. men nej...
men syn manden sagde til mig at det skulle være en stykke fladjern med stelnummeret på, og den skulle svejses fast på højre vange bag forhjulet, fordi det skulle være på selve rammen på bilen..
og det kørte jeg hjem og gjorde, og den blev synet ved en omsyn...

og angående dataerklæring, fik jeg at hvide at det var fra og med 1975 som skulle have en dataerklæring, hvis den ikke havde været indregsteret i en ikke Eu Land før..
det vil sige for mig, fik jeg at vide, at når min kom direkte fra USA til en auto forhandler i Holland men ikke har være indreg der i Holland.. skulle der en dataerklæring til.. så 5000,- dask ØV ØV ØV og atter ØV..
men min er synet og indreg i Danmark nu og jeg kan køre på bedste vis... så glemmer man jo nok hvad det har kostet..

nu er min C3 Corvette Collector Edition mid side blink lys fra ny af.. men de sider for and Forhjulene og dette var en problem..
fordi, man skal stille sig i en vinkel på 12 grader ved baghjulet, og der skal man kan se at det blinker...
og dette må jeg jo sige at ham havde ret i at man ikke kunne..
så jeg montere en Led Strimmel i udluftning bag forhjulet... godt nok en rimelig kraftig Lys stykke i GUL Lys...
det er dan synet og godkendt..

men jeg må indrømme jeg syntes at det er øv, at de forskellige syns folk er enig om tingene..
jeg troede ellers at det var i gamle dag, at vi havde de små konge rund i danmark, som synte biler...

Mvh Anders Christiansen


Tilbage til "Teknisk Forum C3"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster