Ny bagende/kofanger på C3

(udmeldt) Redbaron
Indlæg: 11
Tilmeldt: 5. feb 2016, 13:27

Ny bagende/kofanger på C3

Indlægaf (udmeldt) Redbaron » 20. aug 2016, 17:47

Jeg har planer om at montere en ny bagende (Rear bumper) på min 1978 C3, da den originale ikke er pæn til bilen. Vil gerne montere en fra 1980-1982 eller tilsvarende, gerne med større spoiler som 1978 Pace Car. Er der nogen, der har erfaring med, hvilken producent , der laver det det pæneste, bedst passende produkt?

Hvis der er meget tilpasning kender i så en god glasfibermand i Nordjylland?

Jeg vil helst undgå at slibe i karrosse, da denne er perfekt i lak, kan tilpasning, hvis nødvendigt, laves i den nye kofanger?

Allan-2506
Indlæg: 0
Tilmeldt: 17. jan 2013, 08:45

Hejsa Tjek denne, corvettecentral, nr.143306 Mvh Allan

Indlægaf Allan-2506 » 20. aug 2016, 20:05

Hejsa
Tjek denne, corvettecentral, nr.143306
Mvh Allan

Brugeravatar
Anders #258
Indlæg: 19
Tilmeldt: 21. jul 2004, 10:28
Geografisk sted: Skælskør

Samle-kvaliteten er sjældent fantastisk på

Indlægaf Anders #258 » 21. aug 2016, 10:21

Samle-kvaliteten er sjældent fantastisk på C3, medmindre bilen har været sat i stand og vedkommende har gjort arbejdet. Så det vil nok ikke være sandsynligt at kunne købe en bagende der bare passer - uanset hvilken leverandør du vælger. Corvette-central har generelt gode stumper, men jeg har også ligeså stor succes med dele fra Zip og Ecklers - så i sidste ende tror jeg, at det er op til egen smag og hvor man lige samler sine indkøb. Undersøg eventuelt, om der kan købes én i Europa - evt. via mobile.de eller de svenske handels-sider - det vil spare på fragten, og du kan måske finde en brugt kofanger, der passer til formålet (den skal jo alligevel tilpasses og males).

Kofangerne fås i både urethane og glasfiber - så her er du nødt til at afgøre, hvilken linje du vil lægge for din bil. Urethane er fleksibelt ift. stød osv. - hvor glasfiber er sårbart, men til gengæld kan slibes og tilpasses så du får en perfekt pasform.

Overvej helt overordnet hvad det endelige mål er med bilen. Skal der udskiftes mere? Hvad med lygter osv.? Dén kofanger Allan henviser til vil være en custom-løsning, hvor lygte-huset er en smule sammenbygget, men i custom afdelingen kan du også få kofangere i designet fra C4 ZR-1 (der kræver nye baglygter). Søg eventuelt billeder på de amerikanske sider, hvor der er flere, der har dén løsning. Der findes mange løsninger for at sætte en spoiler ovenpå - men det kræver du har valgt kofanger, så du ved hvilke model af spoileren du skal have.

Du skriver, at lakken er perfekt - men hvor gammel er den? En rød farve falmer mere end noget andet, hvilket en god autolakerer selvfølgelig kan kompensere for - men vær opmærksom på, at du nok vil kunne se en farveforskel i det rigtige sollys, hvis du kun får malet kofangeren. Det bør kunne lade sig gøre at lave alt tilpasning i kofangeren, såfremt du vælger glasfiber.

Så mit råd er via google at finde billeder af netop dén bil du gerne vil ende ud med, når du har lavet alt det du gerne vil (både nu og senere) - og så tage det i etaper.

Et par billeder til inspiration - både med og uden spoiler:

100911009210093100941009510096
Vedhæftede filer
C3 zr-1 uden spoiler.jpg
C3 zr-1 uden spoiler.jpg (82.74 KiB) Vist 5764 gange
C3 zr-1 spoiler.jpg
C3 zr-1 spoiler.jpg (44.67 KiB) Vist 5764 gange
C3 turbo wing.jpg
C3 turbo wing.jpg (81.59 KiB) Vist 5764 gange
C3 indy wing.jpg
C3 indy wing.jpg (56.14 KiB) Vist 5764 gange
C3 hi rise spoiler.jpg
C3 hi rise spoiler.jpg (27.33 KiB) Vist 5764 gange
C3 hi rise spoiler MAM.jpg
C3 hi rise spoiler MAM.jpg (8.25 KiB) Vist 5764 gange

Mozart
Indlæg: 112
Tilmeldt: 15. jul 2012, 02:20

Hej Stig Jeg har før henvist

Indlægaf Mozart » 21. aug 2016, 11:45

Hej Stig
Jeg har før henvist til en glasfiberexpert som jeg kender via Tech College hvor han Bl.a. underviser kursister fra Siemens Windpower.
Han kan en hel del, og har før "leget" med Corvetter.
Søg i øverste højre hjørne, og skriv Glasfiber, og vupsi, så kommer du bl.a ind og kan læse mit tidligere indæg
Hilsen Niels Mozart, Aalborg #1326

(udmeldt) Redbaron
Indlæg: 11
Tilmeldt: 5. feb 2016, 13:27

Hej Anders, Dine links virker

Indlægaf (udmeldt) Redbaron » 21. aug 2016, 22:08

Hej Anders,
Dine links virker ikke, kan du sende dem pr mail: saj@mail.dk


Tilbage til "Teknisk Forum C3"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster