Modifikation og styrtøjsdata ´71 C3 - erfaringer efterlyses.
: 10. aug 2016, 10:47
Hej,
Jeg har en ´71 C3 Coupe uden PS J
Den kører faktisk ret godt ? ligeud og ligeud under acceleration. Den trækker ikke til siderne og retter tilfredsstillende op til ligeud. Baghjulene står som de skal. Det samme gør forhjulene, selv om castervinklen ikke er udmålt ? har hørt at der skal så mange shims som muligt på den bagerste øverste bærearm ? jeg har 82 mm i begge sider og 49 mm på de forreste - det syntes tilfredsstillende J
Jeg har fundet følgende data som jeg vil udfordre med et par spørgsmål herinde blandt Fellow-Corvette-Men and Women J
Data nedenfor er fra et US forum og går igen ved flere søgninger på andre sider.
[TD="bgcolor: transparent"]Front 63-82 Corvette
[TD="bgcolor: transparent"]
[TD="bgcolor: transparent"]Daily Driver
[TD="bgcolor: transparent"]Advanced Street
[TD="bgcolor: transparent"]Autocross Baseline
[TD="bgcolor: transparent"]Track Baseline
[TD="bgcolor: transparent"]Toe
[TD="bgcolor: transparent"]
[TD="bgcolor: transparent"]1/32″
[TD="bgcolor: transparent"]0″
[TD="bgcolor: transparent"]3/16″ out
[TD="bgcolor: transparent"]0-1/16″ out
[TD="bgcolor: transparent"]Camber
[TD="bgcolor: transparent"]
[TD="bgcolor: transparent"]0° neg
[TD="bgcolor: transparent"].25° neg
[TD="bgcolor: transparent"]1.5-2° neg
[TD="bgcolor: transparent"]1-2° neg
[TD="bgcolor: transparent"]Caster
[TD="bgcolor: transparent"]
[TD="bgcolor: transparent"]2.75° pos
[TD="bgcolor: transparent"]2.75° pos
[TD="bgcolor: transparent"]2.75° pos
[TD="bgcolor: transparent"]2.75° pos
Spørgsmål.
1. Toe in. Jeg kører med en spidsning på 6mm (data fundet i Clymer Pub. Service ? Repair Handbook, All models 1963- 1976) Den siger ¼? +/- 1/16?, som efter min regnemaskine betyder 6,35 mm +/-1,6 mm ? altså en spidsning mellem 5 mm og 8 mm sådan cirka.
Efter oversigten ovenfor er det alt for meget? Det forekommer måske også for meget, når man kører i bilen uden jeg dog kan beskrive hvad der er godt eller skidt.
1/32? er kun knap 1 mm spidsning?
Jeg kører foran med 9,5X19 fælge med 255/35 dæk ? det må på en eller anden måde også have en indflydelse i forhold til originalmontering og spidsningen eller?
Har beslutte at jeg prøver med 1 mm spidsning, men vil gerne høre om jeres erfaringer desangående. Jeg har i øvrigt fundet en metode til måling af camber og spidsning hjemme på garagegulvet, men kræve lidt tid at beskrive ? hvis nogen er interesseret må vi tage den pr. tlf. eller et garagebesøg J
2. Er der nogen der evt. har erfaringer med Borgsons snekkesektor styrhus med indbygget servo? Overveje at bygge en sådan på med en elektrisk servopumpe ? Borgsons eller Van Steel har ikke en løsning eller har prøvet ? måske I har J
I øvrigt ? er der nogen der har kontakt med de højre magter? Der er vist behov for en holdningskorrigerende samtale om det elendige sommervejr J
Bedste hilsner
Torben (1538)
+45 25 44 73 89
Jeg har en ´71 C3 Coupe uden PS J
Den kører faktisk ret godt ? ligeud og ligeud under acceleration. Den trækker ikke til siderne og retter tilfredsstillende op til ligeud. Baghjulene står som de skal. Det samme gør forhjulene, selv om castervinklen ikke er udmålt ? har hørt at der skal så mange shims som muligt på den bagerste øverste bærearm ? jeg har 82 mm i begge sider og 49 mm på de forreste - det syntes tilfredsstillende J
Jeg har fundet følgende data som jeg vil udfordre med et par spørgsmål herinde blandt Fellow-Corvette-Men and Women J
Data nedenfor er fra et US forum og går igen ved flere søgninger på andre sider.
[TD="bgcolor: transparent"]Front 63-82 Corvette
[TD="bgcolor: transparent"]
[TD="bgcolor: transparent"]Daily Driver
[TD="bgcolor: transparent"]Advanced Street
[TD="bgcolor: transparent"]Autocross Baseline
[TD="bgcolor: transparent"]Track Baseline
[TD="bgcolor: transparent"]Toe
[TD="bgcolor: transparent"]
[TD="bgcolor: transparent"]1/32″
[TD="bgcolor: transparent"]0″
[TD="bgcolor: transparent"]3/16″ out
[TD="bgcolor: transparent"]0-1/16″ out
[TD="bgcolor: transparent"]Camber
[TD="bgcolor: transparent"]
[TD="bgcolor: transparent"]0° neg
[TD="bgcolor: transparent"].25° neg
[TD="bgcolor: transparent"]1.5-2° neg
[TD="bgcolor: transparent"]1-2° neg
[TD="bgcolor: transparent"]Caster
[TD="bgcolor: transparent"]
[TD="bgcolor: transparent"]2.75° pos
[TD="bgcolor: transparent"]2.75° pos
[TD="bgcolor: transparent"]2.75° pos
[TD="bgcolor: transparent"]2.75° pos
Spørgsmål.
1. Toe in. Jeg kører med en spidsning på 6mm (data fundet i Clymer Pub. Service ? Repair Handbook, All models 1963- 1976) Den siger ¼? +/- 1/16?, som efter min regnemaskine betyder 6,35 mm +/-1,6 mm ? altså en spidsning mellem 5 mm og 8 mm sådan cirka.
Efter oversigten ovenfor er det alt for meget? Det forekommer måske også for meget, når man kører i bilen uden jeg dog kan beskrive hvad der er godt eller skidt.
1/32? er kun knap 1 mm spidsning?
Jeg kører foran med 9,5X19 fælge med 255/35 dæk ? det må på en eller anden måde også have en indflydelse i forhold til originalmontering og spidsningen eller?
Har beslutte at jeg prøver med 1 mm spidsning, men vil gerne høre om jeres erfaringer desangående. Jeg har i øvrigt fundet en metode til måling af camber og spidsning hjemme på garagegulvet, men kræve lidt tid at beskrive ? hvis nogen er interesseret må vi tage den pr. tlf. eller et garagebesøg J
2. Er der nogen der evt. har erfaringer med Borgsons snekkesektor styrhus med indbygget servo? Overveje at bygge en sådan på med en elektrisk servopumpe ? Borgsons eller Van Steel har ikke en løsning eller har prøvet ? måske I har J
I øvrigt ? er der nogen der har kontakt med de højre magter? Der er vist behov for en holdningskorrigerende samtale om det elendige sommervejr J
Bedste hilsner
Torben (1538)
+45 25 44 73 89