Motor og indkøb

Maskinmester
Indlæg: 1
Tilmeldt: 31. okt 2007, 15:39

Motor og indkøb

Indlægaf Maskinmester » 18. nov 2015, 18:16

Hej med jer

Jeg står desværre i den situation, at min motor skød en plejlstang ud gennem blokken hmmm. Nu er beslutningen blevet og renovere hele bilen fra top til tå. Derfor står jeg med 2 spørgsmål.

1. Overvejer at købe en motor i USA, men er der nogen som har erfaringer med dette og noget i kan anbefale?

2. Hvordan er den bedste og billigste måde og købe mange dele i USA og få sendt dem her hjem til Danmark?

Vh
Rasmus Spange

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Pas gevaldigt på med at

Indlægaf Piet » 22. dec 2015, 17:30

Pas gevaldigt på med at købe motor i USA du har ingen garanti og der er et hav af dårlige erfaringer med dårlige motorer derovre fra.

Skallerup#232
Indlæg: 0
Tilmeldt: 16. okt 2007, 17:46

Pas gevaldigt på med at

Indlægaf Skallerup#232 » 17. jan 2016, 23:14


Pas gevaldigt på med at købe motor i USA du har ingen garanti og der er et hav af dårlige erfaringer med dårlige motorer derovre fra.


Hej Piet

For 2 år siden købte jeg den gamle motor, som blev bygget af en motor bygger herhjemme og den er netop død.... Hvad ville din anbefaling være og købe?

Henning#719
Indlæg: 101
Tilmeldt: 1. dec 2007, 19:42

Hej Maskinmester Jeg havde samme problem

Indlægaf Henning#719 » 18. jan 2016, 12:04

Hej Maskinmester
Jeg havde samme problem for 4 år siden, med min 77'er - den brækkede sig i april, hvilket må siges at vær først på sæsonen :noide:
Jeg fandt ud af at First Mile og US Autoparts begge kunne levere en 350 cubic inch til omkring 20.000.
Jeg købte hos US Autoparts, det tog 1½ uge at få den hjem fra USA, den blev monteret og jeg kom ud og køre :yo:
Efter 13 måneder fejlede 3 ventilløftere, som jeg reklamerede over, men fik bare den besked at min motor kørte med "smudsig" olie, - jeg har aldrig hørt om en mekaniker der kommer "smudsig" olie på en ny motor. Jeg undrede mig også over at kølervæsken var mørkebrun og uigennemsigtig.
Konklusion: Min "NYE" motor var rusten indeni. Den fik renset oliekanaler og skyllekanaler. Herefter var den OK.
Desværre var de 20.000 nu vokset til ca. 50.000
Held og lykke med dit projekt.
Mange Vettehilsner
#0719 Henning Vejrup - tidligere C3 ejer :auto:
2468 9412

Spoleormen
Indlæg: 80
Tilmeldt: 30. sep 2009, 08:22
Geografisk sted: Kokkedal

Her er et sted hvor

Indlægaf Spoleormen » 19. jan 2016, 20:29

Her er et sted hvor de kan lave motorer
de kan så absolut ikke installerer dem.
Jeg har købt min motor og gearkasse der og de virker helt perfekt
383 stroker med 456 hp i bænk.
http://www.proformanceunlimited.com/
de er til at handle med.
Så lige en lille video derovre fra

https://m.youtube.com/watch?v=_uWvh12wlvM

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Det vigtigste må være at

Indlægaf Piet » 25. jan 2016, 09:36

Det vigtigste må være at finde en motorbygger i DK som vil give dig garanti på det som bliver lavet.
Det er lidt hit and miss med de motorer, jeg har selv fået mange motorer hjem fra USA med blandet succes, fælles for dem alle er at der er INGEN granti uanset hvad de så skriver, de sidste mange år har vi selv bygget alle de motorer vi bruger og sælger for så er der kun en at pege fingre af hvis noget skulle gå galt.
Du er altid velkommen til at ringe til mig hvis du vil høre om de muligheder jeg kan tilbyde.
Iøvrigt er Hennings histore detsværre heller ikke uanmindelig i danmark hvor sælger bare vasker hænder hvis noget går galt, selv GM giver INGEN garanti på deres motrer som eksporteres. når det så er sagt så kan der jo være situationer hvor der er brugers skyld at motoren går istykker, feks kan den være overdrejet, mangle olie, køres for varm osv, men grundlæggende kan det konstateres hvor fejlen ligger og ofte er det ikke køber skyld.
jeg har pt en motor jeg byggede for et år siden som har spist knasten, det ville da være dejligt nemt at sige til køber at det er fordi han ikke har kørt knasten korrekt ind, men da jeg selv har oplevet samme problem med knastaksler jeg selv har kørt ind og iøvrigt tager alle forholdsregler når jeg gør motoren klar til indkøring så laver jeg det altså på garantien.

Pfingstl
Indlæg: 12
Tilmeldt: 23. sep 2013, 10:20

Spørg evt. Roskilde Cylinderservice. Han

Indlægaf Pfingstl » 25. jan 2016, 17:47

Spørg evt. Roskilde Cylinderservice.

Han hedder Simon og kan lave det med garanti.

I skal aftale hvad der skal laves og hvad du forventer. Som med alt sådan noget så sørg for at få en ordentlig aftale !!

Du kan finde ham på Facebook.
Jens
1971 454/TH400
FAST EZ_EFI 2.0, BORGESON, HYDRATECH, DEWITT

Har rodet med biler i over 30 år..........

(udmeldt) C3
Indlæg: 151
Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27

Spørg evt. Roskilde Cylinderservice. Han

Indlægaf (udmeldt) C3 » 29. jan 2016, 11:22


Spørg evt. Roskilde Cylinderservice.

Han hedder Simon og kan lave det med garanti.

I skal aftale hvad der skal laves og hvad du forventer. Som med alt sådan noget så sørg for at få en ordentlig aftale !!

Du kan finde ham på Facebook.


Jeg er bange for at RCS er lukket. Værkstedet på Industrileddet i Svogerslev er i hvert fald tomt.

C3

Pfingstl
Indlæg: 12
Tilmeldt: 23. sep 2013, 10:20

RCS er rykket hjem i

Indlægaf Pfingstl » 29. jan 2016, 14:29

RCS er rykket hjem i privaten og er nu en fritidsbeskæftigelse.
Jens
1971 454/TH400
FAST EZ_EFI 2.0, BORGESON, HYDRATECH, DEWITT

Har rodet med biler i over 30 år..........


Tilbage til "Teknisk Forum C3"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster