Rochester karburatorproblem - drukner motoren

S.Carl
Indlæg: 36
Tilmeldt: 1. jan 2009, 15:22

Rochester karburatorproblem - drukner motoren

Indlægaf S.Carl » 3. jul 2015, 12:17

Jeg har en Rochester Q-jet 4MV fra 1973 der giver problemer. I foråret ved opstart druknede den motoren, jeg tænkte at det kunne være svømmeren eller brændstof ventilen der var defekte så jeg har haft den skilt ad og skiftet pakninger, svømmer, brændstofventilen, acc. stempel pakning og filter, men lige meget hjalp det. Det flyder med benzin i indsugningsmanifolden og drypper fra karburatoren hver gang jeg prøver at starte motoren, så jeg kan rense tændrør og adskille karburatoren med lukkede øjne efterhånden.
Er der nogen der har et forslag til årsagen for den burde selvfølgelig kunne fungere igen som i efteråret. jeg har ingen intention om at sætte nogen anden type karburator på da jeg gerne vil holde den så original som mulig.
Jeg håber på et nyt input så jeg kan komme ud at køre medens det er godt vejr. :driving:

De bedste hilsner
Søren Carl, # 1012

S.Carl
Indlæg: 36
Tilmeldt: 1. jan 2009, 15:22

Nu har jeg kontrolleret karburatoren

Indlægaf S.Carl » 21. jul 2015, 17:08

Nu har jeg kontrolleret karburatoren til bevidstløshed og jeg tænker det benzin der ligger i indsugningsmanifolden måske er normalt hvis motoren ikke bliver varm. den starter et kort øjeblik og dør så igen.
Jeg har målt krompressionen til mellem 10 og 11 kg/cm2 på alle 8 cylindere. Tændspolen er en MSD Blaster 2 med en primær modstand på 0,5 Ohm (måske er det for lavt) og sekundær modstand på 10,3 Kohm, kondensatoren er målt til 0,2 uF - skal den ikke være på ca. 2 uF?

Er der eventuet en i Roskilde / Køge området der ligger inde med en Rochester karburator jeg kunne låne til at prøve som udelukkelsesmetode? eller har i et godt forslag til afprøvning.

De bedste hilsner
Søren Carl, #1012

kaare jylling-842
Indlæg: 0
Tilmeldt: 29. mar 2006, 21:53

Hej. Har du elektrisk benzin

Indlægaf kaare jylling-842 » 21. jul 2015, 17:41

Hej. Har du elektrisk benzin pumpe. Så kunne det være at pumpetrykket var for højt. Ellers kan det vel kun være svømmestanden der er for høj. Mvh Kaare

S.Carl
Indlæg: 36
Tilmeldt: 1. jan 2009, 15:22

Hej Kaare. Det er en

Indlægaf S.Carl » 21. jul 2015, 19:51

Hej Kaare. Det er en mekanisk pumpe og svømmerstanden er ikke ændret fra dengang den kørte fint, men jeg prøvede at afmontere den kondensator på spolen jeg målte lav kapacitet på, så startede motoren med det samme men kørte i 5 min hvorefter jeg stoppede den og så ville den ikke starte igen. Jeg tror efterhånden det er et tændingsproblem så det vil jeg arbejde videre med, jeg skal give en melding når jeg har fundet ud af noget.

Mvh. Søren Carl #1012

S.Carl
Indlæg: 36
Tilmeldt: 1. jan 2009, 15:22

Så er der igen kommet

Indlægaf S.Carl » 14. okt 2015, 16:43

Så er der igen kommet liv i Corvetten. Den var meget ustabil med om den ville starte eller ikke, så nu har jeg monteret en HEI strømfordeler og nogle nye MSD super tændkabler og det var noget der hjalp. der er jo ikke noget ved at holde fast i det gamle hvis ikke bilen kan køre - man ser det jo ikke hvis motorhjælmen er lukket :blush5:

Jeg skiftede også kileremmene ud. Jeg havde problemer med at finde nogle med en bredde på ca. 9,5 mm, men fandt nogle QuadPower III på en tysk hjemmeside med et stort sortiment: www.zahnriemen24.de - hurtig levering og billigt, super.

Mit problem med ' Idle Stop Solenoid ' spolen her jeg ikke fået set på endnu men det kommer.

Med venlig hilsen
Søren #1012


Tilbage til "Teknisk Forum C3"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster