Løsning på bremsepedal der returnere langsomt .....

Thomas
Indlæg: 0
Tilmeldt: 22. apr 2015, 09:18

Løsning på bremsepedal der returnere langsomt .....

Indlægaf Thomas » 26. apr 2015, 22:25

Hejsa....

jeg har tidligere efterlyst en løsning på mit problem med bremsepedalen på min nyindkøbte c3.
problemet var, at bremsepedalen kunne langsomt trædes i bund når moteren blev startet ( bilen er med bremseforstærker)... Og samtidig returnerede pedalen meget langsomt efter påvirkning..
igår blev løsningen så fundet, og jeg syntes jeg skylder at dele løsningen med alle medlemmer der en dag kunne ende med samme eller lignende problem...

det skal lige nævnes, at slanger, rør, hovedcylinder og forstærker alt sammen er helt nyt på bilen..

efter flere forsøg med at udlufte bremser ...

1. Udlufte på almindelig vis
2. Udlufte med "suge" metoden vha et T Hansen udstyr
3. Presse bremsevæske fra hver kaliber og op i hovedcylinder vha. Ganske almindelig havesprøjte (kræver man er to .... En til forsigtigt at pumpe, og en til at tømme hovedcylinder efterhånden som den fyldes)

metode nr 3 viste sig at løse problemet med den synkende pedal og dermed få alt luften ud... (Jeg købte en ny hovedcylinder da jeg troede det var denne der skabte problemer.... Men det var unødvendigt.... Men så kon der da lige lidt mere chrom i motorrummet :-)...

den langsomt returnerede pedal viste sig at være en hård pakning. Den pakning monteret på bremseforstærkeren hvor stemplet til hovedcylinderen skal køre i .....
da denne blev smurt forsvandt problemet :-)......

jeg har nu en optimal bremsepedal, og kan køre sommeren sikkert i møde :-)....

tak for alle jeres svar, og jeg håber at andre ved lejlighed kan få glæde af mit indlæg :-)...


mvh Thomas ....

Tilbage til "Teknisk Forum C3"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster