Bremsepedalen på C3 med bremseforstærker....

Thomas
Indlæg: 0
Tilmeldt: 22. apr 2015, 09:18

Bremsepedalen på C3 med bremseforstærker....

Indlægaf Thomas » 25. apr 2015, 20:28

Hej....

nu har jeg rodet rigtig meget med mine bremser på min ny indkøbte C3 ....
Jeg er rigtig meget i tvivl om, hvordan pedalen skal opføre sig og føles.

min er hård som beton når bilen er stoppet med ca 1 cm friløb. Når bilen startes falder pedalen lidt, med hvad jeg syntes er passende niveau. Når jeg så med moteren kørende bremser ... Køre pedalen længere ned, men kommer meget langsomt tilbage. lader jeg pedalen være lidt er den første gang jeg træder på den hård igen. Umiddelbart virker det som om der er noget væske der render meget langsomt tilbage efter pedalen er blevet brugt, og bruger jeg den hurtigt efter hinanden når pedalen ikke at komme i udgangsposition ....
bremseforstærker, hovedcylinder (nr 2 jeg har forsøgt mig med), caliber (4 stk) og alle rør og slanger er helt nye.
kun Proportioning ventilen er "gammel".


mvh Thomas

Tommy
Indlæg: 1
Tilmeldt: 1. aug 2003, 02:52

1. pas på der er

Indlægaf Tommy » 9. maj 2015, 23:31

1. pas på der er frigang i afstandsstykket mellem hovedcyl og bremseforstærker samt bremseforstærker og pedal.
2. du nævner ikke noget om dine bremseklodser, bremseklodser suger fugt og bliver bløde med tiden især de foreste, er bremseklodserne nye har du bare luft i dit bremsesystem.

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

prøv at tage pinden ud

Indlægaf Piet » 10. maj 2015, 10:25

prøv at tage pinden ud som sidder imellem hovedcylinder og bremseforstærker, den skal glide helt uhindret nogle gange er det den pind som binder lidt, giv den lidt fedt.

Tommy
Indlæg: 1
Tilmeldt: 1. aug 2003, 02:52

.??????????????

Indlægaf Tommy » 27. maj 2015, 15:41

.??????????????

Tommy
Indlæg: 1
Tilmeldt: 1. aug 2003, 02:52

Sku lidt synd hvis den

Indlægaf Tommy » 4. jul 2015, 22:34

Sku lidt synd hvis den driller endnu..


Tilbage til "Teknisk Forum C3"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster