Bilsyn - hvor henne?

Brugeravatar
Allan#373
Indlæg: 68
Tilmeldt: 13. apr 2004, 10:37
Geografisk sted: Thisted

Mira er sat på sagen

Indlægaf Allan#373 » 16. apr 2015, 10:08

Mira er sat på sagen med vedhæftede filer, som ikke kan åbnes.
Allan
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Hvis det er et førstegangs

Indlægaf Piet » 16. apr 2015, 14:27

Hvis det er et førstegangs syn altså toldsyn så skal du have en dataerklæring med (alle biler fra før 1977 er undtaget) du skal også have en vejeseddel på bilen og den må ikke være mere end 3dage gammel, nogle sysnsteder godtager et datablad hvor vægten står problemet med en side fra en amerikans bog er dog at de bruger en anden måde at veje bilen på de inkludere nemlig alle vædsker samt fuld tank men uden fører, i Dk bruger man tørvægt +150kg til vædsker og fører.
Husk at de fra synstedet side skal sætte kryds i at bilen fremstår originalt og få dem til at sætte kryds i veterankørsels felte.
Sideblinkene skal være EU godkendt.

adica1-2724
Indlæg: 0
Tilmeldt: 19. aug 2014, 07:39

Hej Hindsbøl, Tak for dit indlæg.

Indlægaf adica1-2724 » 20. apr 2015, 18:22

Hej Hindsbøl,

Tak for dit indlæg. Du skriver: ?du skal bruge et lille tandlæge spejl for at kunne se det?. Jeg har et lille spejl med lys som er på en forlængerarm så jeg vil prøve at se om jeg kan få øje på det med denne metode. Jeg skrive tilbage her senere når jeg har prøvet om det lykkedes mig at finde det.

Vh,
Steen

adica1-2724
Indlæg: 0
Tilmeldt: 19. aug 2014, 07:39

Hej Allan, Det er en 1977

Indlægaf adica1-2724 » 20. apr 2015, 20:55

Hej Allan,

Det er en 1977 Corvette Targa jeg har :-) Tak for billede der illustreret hvor stelnummer er på bilen. Jeg vil prøve at se om jeg kan ?se? stelnummer på vangen med den metode som Hindsbøl skriver. Hvis det ikke lykkedes følger jeg dit råd og taler med synsmand om hvad jeg skal gøre.

Også tak for yderlig info angående hvad jeg skal gøre for at få blinklys til at blinke i takt. Jeg prøver det i næste weekend.

Vh,
Steen

adica1-2724
Indlæg: 0
Tilmeldt: 19. aug 2014, 07:39

Hej Lolk, Tak for dit input.

Indlægaf adica1-2724 » 20. apr 2015, 20:57

Hej Lolk,

Tak for dit input. Efter at have læst det ? og Allans & Hindsbøls ? vil jeg prøve at se om jeg selv kan finde det. Hvis jeg ikke kan taler jeg med synsmanden om hvad jeg skal gøre :-)

Vh,
Steen

adica1-2724
Indlæg: 0
Tilmeldt: 19. aug 2014, 07:39

Hej Piet, Tak for info mht

Indlægaf adica1-2724 » 20. apr 2015, 20:57

Hej Piet,

Tak for info mht andre ting jeg skal være opmærksom på mht at få Corvetten på danske plader. Det er første gang at bilen skal til syn i Danmark. Jeg har fået den hjem fra Californien i januar i år.

Du kalder det ?toldsyn?. Er det noget jeg skal sige til synsmanden at det er, når jeg taget bilen til syn? Eller skal synet bestilles som toldsyn?
Jeg var ikke klar over at jeg skal have en vejeseddel. Hvordan får jeg det? Og skal jeg have det med til syn - til at give til synsmanden til syn?
Sideblinkene, som jeg installerede i sidste weekend, har jeg købt via en dansk hjemmeside. Der stod på hjemmesiden at de er EU godkendte. Skal jeg printe det ud og have med til synsstedet så de kan se at de er?

Jeg undskylder for de mange spørgsmål ? og håber at du (eller eventuelt andre) kan hjælpe mig med svar på dem :-)

Vh,
Steen

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Ja når du bestiller tid

Indlægaf Piet » 22. apr 2015, 10:34

Ja når du bestiller tid til syn skal du sætte kryds ved toldsyn, det er her synsværkstedet vurderer standen på din bil og om den er original så du kan få de ind på veteranafgift, alle biler fra 1977 og frem skal have en dataerklæring det er den de bruger på sysnstedet til at sætte alle specifikationerne på køretøjet ind, biler fra før 1977 sjusser de sig lidt frem med specielt hvis de ikke kender køretøjet, jeg har lige fået toldsynet en 1971 og tumperne på synsstedet havde INGEN forstand på gamle Corvetter de satte eks totalvægten så lavt at der ikke engang måtte sidde en fører i bilen..... og selvom jeg havde en registeringsattest på en identisk 1971 med så ville de ikke bruge den til at skrive vægt osv ind med, jeg endte med at tage en bog med hvor vægten på de forskellige årgange fremgår fordi de nærmeste vejested ligger 40km fra mig det endte de med at godtage.
Hvis sideblinkene er EU godkendt så er der ingen problemer.

(udmeldt) C3
Indlæg: 151
Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27

Da du bor i Skibby

Indlægaf (udmeldt) C3 » 24. apr 2015, 16:14

Da du bor i Skibby er det nærliggende at foreslå Såby bilsyn. Han har selv en US bil og er klar over hvordan det skal være.

C3

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

jeg vil så lige indskyde

Indlægaf Piet » 2. maj 2015, 17:25

jeg vil så lige indskyde at jeg kørte til såby bilsyn med min 71'er og de havde absolut INGEN ide om hvad en corvette var, de startede med at sige man ikke kunne få den synet med skiverbremser hele vejen rundt ???? og totalvægten satte de så lavt at der ikke engang måtte være en fører i bilen, selv på den endelige attest stod der Corvette Stingway
ikke specielt heldigt, måske ham der ejer stedet er mere kyndig men jeg skal ikke derud igen.

adica1-2724
Indlæg: 0
Tilmeldt: 19. aug 2014, 07:39

Tak for input Piet :-)

Indlægaf adica1-2724 » 18. maj 2015, 15:50

Tak for input Piet :-)


Tilbage til "Teknisk Forum C3"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 29 gæster