Kære med-entusiaster .....
Jeg er helt ny i corvette clubben, og har netop invisteret i en dejlig C3 cabriolet fra 1973.... En skøn bil som jeg glæder mig utrolig meget til at få på vejen.
Bilen er min første corvette.... så jeg er på helt bar bund hvad angår det tekniske på sådan en :-)
Det der umiddelbart burde være en smal sag, har vist sig at blive til en større hovedpine blandet med en del frustration .... og jeg håber her meget på jeres hjælp. (Har lige kort haft en behagelig snak med vores formand :-)... men vil gerne høre om der evt. kunne være andre der har oplevet selv samme problemstilling )
Problemet består i følgende:
På bilen er der helt nye bremsecaliber/ bakker + klodser for håndbremse, bremseslanger/rør, bremseforstærker og hovedcylinder.
Efter udluftning af bremsesystemer med "bløde-metoden" og start fra caliber længst væk fra hovedcylinder oplever jeg følgende:
En meget hård bremsepedal når motoren er stoppet .. men en bremsepedal der langsomt kan presses helt i bund når motoren er startet, samt en pedal der går meget langsomt tilbage til udgangsposition.
Jeg er meget i tvivl om, om dette skyldes luft fer komprimeres i systemet ... altså luft jeg ikke har fået ud efter udluftning. Jeg overvejer at sætte overtryl i hovedcylinderen og derved tvinge luften igennem systemet. (Har prøvet at suge ude fra caliberene uden held)
Håber meget i kan hjælpe med stort og småt ....
Mvh Thomas
Bremsepedal på C3 er hård når motor er stoppet, men går i bund når motor startes
Hej Thomas Først velkommen i klubben.
Hej Thomas
Først velkommen i klubben. Her vil du møde mange ligesindede og kan typisk få hjælp og svar på alt muligt.
Jeg har selv haft lignende symptomer med min C3, som gav anledning til en anelse frustrationer ind imellem.
Det kan være noget rigtig bras at få luftet ordentlig ud, men jeg plejer at have held med at begynde omvendt af det du beskriver. Jeg begynder altid ved hoved cylinderen og derefter hjulene (en kreds af gangen).
Når det så er sagt, så må det ikke være muligt at få pedalen til at synke i bund ved at træde længe på den. Hvis der ikke er en utæthed så der kommer væske ud, så er der kun hoved cylinderen tilbage. Min var også helt ny, forkromet og fin, men utæt. Så byt til nyt, så virker det igen.
God sommer - det er jo nu vi skal ud at køre :-)
Først velkommen i klubben. Her vil du møde mange ligesindede og kan typisk få hjælp og svar på alt muligt.
Jeg har selv haft lignende symptomer med min C3, som gav anledning til en anelse frustrationer ind imellem.
Det kan være noget rigtig bras at få luftet ordentlig ud, men jeg plejer at have held med at begynde omvendt af det du beskriver. Jeg begynder altid ved hoved cylinderen og derefter hjulene (en kreds af gangen).
Når det så er sagt, så må det ikke være muligt at få pedalen til at synke i bund ved at træde længe på den. Hvis der ikke er en utæthed så der kommer væske ud, så er der kun hoved cylinderen tilbage. Min var også helt ny, forkromet og fin, men utæt. Så byt til nyt, så virker det igen.
God sommer - det er jo nu vi skal ud at køre :-)
-
- Indlæg: 23
- Tilmeldt: 24. jan 2014, 10:47
Hej Thomas Har lige haft same
Hej Thomas
Har lige haft same fejl, det varen fejl 40,
havde ikke lagt mærke til der var udluftnings skruger på bække sider af de bagerste caliber
Har lige haft same fejl, det varen fejl 40,
havde ikke lagt mærke til der var udluftnings skruger på bække sider af de bagerste caliber
Jeg tror også det kan
Jeg tror også det kan være hovedcylinderen, der kan være problemet. Jeg har engang købt et komplet sæt med "re-manufactured" bremseforstærker og hovedcylinder. Men, da jeg skilte hovedcylinderen ad for at tjekke den, viste det sig, at den var fuld af korrosionshuller i boringen. Den ville aldrig have fungeret og blev selvsagt aldrig monteret.
Køb altid amerikanske kvalitets-reservedele til din bil! Drop stumper fra Kina/Indien!
Vettehilsen
Claus
Køb altid amerikanske kvalitets-reservedele til din bil! Drop stumper fra Kina/Indien!
Vettehilsen
Claus
-
- Indlæg: 151
- Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27
Er du opmærksom at hovedcylinderen
Er du opmærksom at hovedcylinderen skal udluftes separat.
http://www.club-corvette.dk/forums/showthread.php?t=38547&highlight=udluftning
C3
http://www.club-corvette.dk/forums/showthread.php?t=38547&highlight=udluftning
C3
Jeg har nu skiftet hovedcylinder
Jeg har nu skiftet hovedcylinder til en helt ny ...... Men stadig samme problem ....
så nu har jeg pillet hovedcylinderen af og blokeret stangen fra bremseforstærkeren .... Opføre den sig så på samme måde så er det bremseforstærkeren det er galt med ....
virker det så ikke så vil jeg prøve at udlufte bagfra og op i hovedcylinderen ..
så i får lige en opdatering følger :-)....
og og tusind tak for alle jeres svar :-)....
Mvh Thomas
så nu har jeg pillet hovedcylinderen af og blokeret stangen fra bremseforstærkeren .... Opføre den sig så på samme måde så er det bremseforstærkeren det er galt med ....
virker det så ikke så vil jeg prøve at udlufte bagfra og op i hovedcylinderen ..
så i får lige en opdatering følger :-)....
og og tusind tak for alle jeres svar :-)....
Mvh Thomas
Kan det være min Corvette
Kan det være min Corvette Brake Proportioning Valve der hænger ??
Tilbage til "Teknisk Forum C3"
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster