ledninger til radio

(udmeldt) Thorup
Indlæg: 14
Tilmeldt: 15. nov 2013, 06:27

ledninger til radio

Indlægaf (udmeldt) Thorup » 19. feb 2015, 16:52

hej er ved at se om jeg kan få liv i min radio, har kikket i mit ledningsdiagram over bilen men på diagrammet er der kun 2 ledninger, men ii bilen er der 3 sort,grå,gul ,sort (sikkert -)
en grå (vist inst.lys) men kan ikke finde ud af hvad den gule er til.
nogen der har et diagram hvor den er med.

Henrik Pedersen
Indlæg: 0
Tilmeldt: 18. jan 2012, 18:55

Hej, tjek dette link og

Indlægaf Henrik Pedersen » 19. feb 2015, 17:42

Hej, tjek dette link og se om du bliver klogere- nok tændings +:
http://www.corvetteforum.com/forums/c3-tech-performance/795982-radio-wiring.html

M.v.h.
Henrik

(udmeldt) Thorup
Indlæg: 14
Tilmeldt: 15. nov 2013, 06:27

Hej, tjek dette link og

Indlægaf (udmeldt) Thorup » 19. feb 2015, 18:11


Hej, tjek dette link og se om du bliver klogere- nok tændings +:
http://www.corvetteforum.com/forums/c3-tech-performance/795982-radio-wiring.html

M.v.h.
Henrik


takker mange gange, den convector der sidder under dash board
hvad er den til.

Henrik Pedersen
Indlæg: 0
Tilmeldt: 18. jan 2012, 18:55

Ja, velbekomme, men tjek lige

Indlægaf Henrik Pedersen » 19. feb 2015, 20:17

Ja, velbekomme, men tjek lige med et voltmeter. Har ikke været oppe under dashboard for nylig, men kan sikkert findes i shop manualen. Den fandt jeg engang på nettet. Prøv at google, eller tror jeg har et link på min hjemmeside som jeg ikke ved om virker mere : http://www.bbsyd.dk/pedersens/

Jan K
Indlæg: 3
Tilmeldt: 26. sep 2006, 22:10

Hej Jeg har været i gang

Indlægaf Jan K » 20. feb 2015, 06:59

Hej

Jeg har været i gang med det samme problem for 2 år siden - C3 1971, small bloc - AM/FM radio - ikke stereo.
Problem: lys i radioen, men ingen lyd.
Højtalerne blev demonteret og testet - det viste sig, at den ene var defekt - det er altså nok til at radioen synes død. Jeg monterede 2 nye højtalere - og vupti.

Converteren er en køleplade, hvori der monteret en transistor. Såfremt du skiller dette ad, så vær opmærksom på, at de tilhørende pakninger til selve transistoren sidder korrekt - ellers risikerer du, at transistorhuset kommer i metallisk kontakt med kølepladen - dermed heller ingen lyd i højtalerne.

Konklusion: det behøver absolut ikke at være selve radioen der er kaput - når der ikke er lyd i højtalerne. Radioen er heller ikke ret morsom at demontere.

Mvh / Jan K

(udmeldt) Thorup
Indlæg: 14
Tilmeldt: 15. nov 2013, 06:27

Hej Jeg har været i gang

Indlægaf (udmeldt) Thorup » 20. feb 2015, 11:26


Hej

Jeg har været i gang med det samme problem for 2 år siden - C3 1971, small bloc - AM/FM radio - ikke stereo.
Problem: lys i radioen, men ingen lyd.
Højtalerne blev demonteret og testet - det viste sig, at den ene var defekt - det er altså nok til at radioen synes død. Jeg monterede 2 nye højtalere - og vupti.

Converteren er en køleplade, hvori der monteret en transistor. Såfremt du skiller dette ad, så vær opmærksom på, at de tilhørende pakninger til selve transistoren sidder korrekt - ellers risikerer du, at transistorhuset kommer i metallisk kontakt med kølepladen - dermed heller ingen lyd i højtalerne.

Konklusion: det behøver absolut ikke at være selve radioen der er kaput - når der ikke er lyd i højtalerne. Radioen er heller ikke ret morsom at demontere.

Mvh / Jan K


Ok prøver lige at måle modstand på højtalere. De er vel 4 ohms

(udmeldt) Thorup
Indlæg: 14
Tilmeldt: 15. nov 2013, 06:27

Begge højtalere døde.

Indlægaf (udmeldt) Thorup » 20. feb 2015, 14:30

Begge højtalere døde.

Henrik Pedersen
Indlæg: 0
Tilmeldt: 18. jan 2012, 18:55

Ai, hvor øfferen - ja

Indlægaf Henrik Pedersen » 20. feb 2015, 23:19

Ai, hvor øfferen - ja originalhøjtalerne er/var 4 Ohm. Håber du finder en løsning, men hvem hører radio, når man kan lyttet til en v8 motor!

(udmeldt) Thorup
Indlæg: 14
Tilmeldt: 15. nov 2013, 06:27

Ai, hvor øfferen - ja

Indlægaf (udmeldt) Thorup » 21. feb 2015, 14:31


Ai, hvor øfferen - ja originalhøjtalerne er/var 4 Ohm. Håber du finder en løsning, men hvem hører radio, når man kan lyttet til en v8 motor!

Nå har fundet ud af at org. Er 10 ohms og autohøjtalere er kun 4 ohms tænkte om man kunne sætte en effektmodstand på 6 ohm i serie med højtaleren for ikke at brænde radioen af.


Tilbage til "Teknisk Forum C3"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster