Renovering af bagerste ophæng - bøsninger, lejer m.m.

Pfingstl
Indlæg: 12
Tilmeldt: 23. sep 2013, 10:20

Renovering af bagerste ophæng - bøsninger, lejer m.m.

Indlægaf Pfingstl » 3. jan 2015, 16:16

Så er arbejdet i garagen igang.......

6-8 timers arbejde og swingarme, bagtøj, aksler osv er demonteret og klar til at blive renoveret.

Lejerne støjede en del efter alt var fjernet så man kunne lytte til dem og bøsningerne lever jo ikke evigt.

Men ellers var alt let at adskille. Kun den forreste bolt i svingarmene skulle skæres med en elektrisk stiksav der hvor shims sidder.

Det gamle værktøj der har ligget på lager de sidste 20 år kom på arbejde igen da spindel og lejer skulle demonteres.

Når alle dele er renset og overfladebehandlet bliver det hele samlet igen så bilen kan blive klar til den kommende sæson.
Vedhæftede filer
IMG_3473.jpg
IMG_3473.jpg (87.6 KiB) Vist 9151 gange
IMG_3468.jpg
IMG_3468.jpg (73.38 KiB) Vist 9151 gange
Jens
1971 454/TH400
FAST EZ_EFI 2.0, BORGESON, HYDRATECH, DEWITT

Har rodet med biler i over 30 år..........

Allan-2506
Indlæg: 0
Tilmeldt: 17. jan 2013, 08:45

Jeg lavede samme "operation" sidste

Indlægaf Allan-2506 » 3. jan 2015, 19:23

Jeg lavede samme "operation" sidste vinter, du kan godt glæde dig til at komme ud at køre igen, hold da op, for en forskel ;-)
Jeg er i øjeblikket igang med forhjulsophæng/styretøj, bliver spændende, hvordan bilen kører.

Mvh
Allan

Pfingstl
Indlæg: 12
Tilmeldt: 23. sep 2013, 10:20

Ja det plejer at hjælpe

Indlægaf Pfingstl » 3. jan 2015, 19:32

Ja det plejer at hjælpe lidt på stabilitet og støj.

Jeg lavede styretøj og fjedre/dæmpere sidste vinter og her var forskellen klart mærkbar da der samtidig kom servostyring på bilen.

En Big Block uden servo er direkte farlig at køre i efter min mening.
Jens
1971 454/TH400
FAST EZ_EFI 2.0, BORGESON, HYDRATECH, DEWITT

Har rodet med biler i over 30 år..........

LasseG436
Indlæg: 2
Tilmeldt: 22. aug 2006, 00:47

En Big Block uden servo

Indlægaf LasseG436 » 3. jan 2015, 23:46



En Big Block uden servo er direkte farlig at køre i efter min mening.


En C3 BB skal da være både uden servo og bremseforstærker.

Pfingstl
Indlæg: 12
Tilmeldt: 23. sep 2013, 10:20

Det begynder at ligne noget......

Indlægaf Pfingstl » 14. jan 2015, 19:50

Det begynder at ligne noget......
Vedhæftede filer
IMG_3495.jpg
IMG_3495.jpg (101.61 KiB) Vist 9122 gange
IMG_3487.jpg
IMG_3487.jpg (85.34 KiB) Vist 9122 gange
IMG_3484.jpg
IMG_3484.jpg (69.15 KiB) Vist 9122 gange
IMG_3479.jpg
IMG_3479.jpg (58.93 KiB) Vist 9122 gange
Jens
1971 454/TH400
FAST EZ_EFI 2.0, BORGESON, HYDRATECH, DEWITT

Har rodet med biler i over 30 år..........

Filli
Indlæg: 15
Tilmeldt: 23. mar 2008, 16:49

hejsa det ser godt ud :hurray::hurray: mvh.

Indlægaf Filli » 14. jan 2015, 20:41

hejsa

det ser godt ud :hurray::hurray:

mvh. Kent

Pfingstl
Indlæg: 12
Tilmeldt: 23. sep 2013, 10:20

Endnu en god weekend i

Indlægaf Pfingstl » 25. jan 2015, 18:12

Endnu en god weekend i garagen.

Bagtøj pakket om og med lidt frisk maling.....

Lejer og aksler monteret, håndbremse justeret - svingarme klar til montage på bilen.
Vedhæftede filer
IMG_3523.jpg
IMG_3523.jpg (58.76 KiB) Vist 9122 gange
IMG_3519.jpg
IMG_3519.jpg (54.47 KiB) Vist 9122 gange
IMG_3517.jpg
IMG_3517.jpg (65.32 KiB) Vist 9122 gange
IMG_3516.jpg
IMG_3516.jpg (72.36 KiB) Vist 9122 gange
IMG_3515.jpg
IMG_3515.jpg (65.92 KiB) Vist 9122 gange
IMG_3506.jpg
IMG_3506.jpg (45.8 KiB) Vist 9122 gange
IMG_3504.jpg
IMG_3504.jpg (53.66 KiB) Vist 9122 gange
Jens
1971 454/TH400
FAST EZ_EFI 2.0, BORGESON, HYDRATECH, DEWITT

Har rodet med biler i over 30 år..........

Pfingstl
Indlæg: 12
Tilmeldt: 23. sep 2013, 10:20

Snart klar til sporing. Lidt kardan

Indlægaf Pfingstl » 2. feb 2015, 18:11

Snart klar til sporing.

Lidt kardan og udstødning og så kan den komme på hjul igen :-)

927492759276
Vedhæftede filer
IMG_3532.jpg
IMG_3532.jpg (71.84 KiB) Vist 9122 gange
IMG_3530.jpg
IMG_3530.jpg (74.71 KiB) Vist 9122 gange
IMG_3533.jpg
IMG_3533.jpg (70.75 KiB) Vist 9122 gange
Jens
1971 454/TH400
FAST EZ_EFI 2.0, BORGESON, HYDRATECH, DEWITT

Har rodet med biler i over 30 år..........

Pfingstl
Indlæg: 12
Tilmeldt: 23. sep 2013, 10:20

Bilen venter nu kun på

Indlægaf Pfingstl » 4. apr 2015, 08:02

Bilen venter nu kun på godt vej - og så lige et par manglende rør til udstødningen.

Magnaflow mener at det er nok at lave rør og potter fra gearkasse og bagud, men ikke de forreste rør fra manifold. Det er fjernet fra deres "kit" uden at nogen har fået besked. Piet har dog fået dem overtalt til at lave et sæt. Håber at jeg snart får dem.....
Vedhæftede filer
image.jpg
image.jpg (52.45 KiB) Vist 9122 gange
Jens
1971 454/TH400
FAST EZ_EFI 2.0, BORGESON, HYDRATECH, DEWITT

Har rodet med biler i over 30 år..........

Pfingstl
Indlæg: 12
Tilmeldt: 23. sep 2013, 10:20

God lyd men ikke super

Indlægaf Pfingstl » 14. jun 2015, 15:46

God lyd men ikke super god pasform.....

Fik Smeden til at hjælpe med forrør, men de bagerste skal vist også rettes til så det sidder pænt og ikke for lavt.

Har for øvrigt monteret blæserstyring fra Dakota Digital. Det virker bare. Nu kan blæserne styres individuelt efter eget valg af F for On og OFF.
Vedhæftede filer
image.jpg
image.jpg (52.45 KiB) Vist 9122 gange
image.jpg
image.jpg (52.45 KiB) Vist 9122 gange
Jens
1971 454/TH400
FAST EZ_EFI 2.0, BORGESON, HYDRATECH, DEWITT

Har rodet med biler i over 30 år..........


Tilbage til "Teknisk Forum C3"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster