Strøm

vamdrup c3-954
Indlæg: 0
Tilmeldt: 2. jul 2007, 20:19

Strøm

Indlægaf vamdrup c3-954 » 19. sep 2014, 15:08

Hejsa...
Har tit tænkt på det,og nu spørger jeg ;)
Hvorfor skal jeg ta`den ene pol af på batteriet , da den ellers mister støm ???????
Jeg glemte det igår aftes ,og nu er der ingen power på batteriet :( :(
Hilsen
Michael...

Pfingstl
Indlæg: 12
Tilmeldt: 23. sep 2013, 10:20

Nu er jeg bestemt ikke

Indlægaf Pfingstl » 19. sep 2014, 18:41

Nu er jeg bestemt ikke ekspert i det elektriske.

Du kan måle forbruget med et multimeter over pluspolen. Af med kablet og mål mellem batteri og kabel - AMP.

Det kan være noget udstyr i bilen eller en fejl på generatoren.

Mål forbruget og fjern så én sikring ad gangen og se om du kan lokalisere fejlen.

Er er der ikke fejl der kan du tage ledningerne af generatoren og se om der sker noget.

Prøv evt. at Google så er der massere af vejledninger.
Jens
1971 454/TH400
FAST EZ_EFI 2.0, BORGESON, HYDRATECH, DEWITT

Har rodet med biler i over 30 år..........

Tommy
Indlæg: 1
Tilmeldt: 1. aug 2003, 02:52

Det er som regel hornet

Indlægaf Tommy » 21. sep 2014, 07:39

Det er som regel hornet der er synderen, da det i 98 % af vognparken står med konstant strøm og sidder udsat for vejr og vind.
Årsagen til strømforbruget i hornet er indvendig rust og fugt.

vamdrup c3-954
Indlæg: 0
Tilmeldt: 2. jul 2007, 20:19

Hej Tommy... Tak for svaret.....hmmmm jeg

Indlægaf vamdrup c3-954 » 23. sep 2014, 21:11

Hej Tommy...
Tak for svaret.....hmmmm jeg må nok få fat på et nyt horn :)
Michael

Pfingstl
Indlæg: 12
Tilmeldt: 23. sep 2013, 10:20

Prøv lige at tage hornet

Indlægaf Pfingstl » 23. sep 2014, 21:44

Prøv lige at tage hornet fra før du køber nyt.

Det et kan være noget andet.
Jens
1971 454/TH400
FAST EZ_EFI 2.0, BORGESON, HYDRATECH, DEWITT

Har rodet med biler i over 30 år..........

Tommy
Indlæg: 1
Tilmeldt: 1. aug 2003, 02:52

Her er lige en tommerfingerregel

Indlægaf Tommy » 23. sep 2014, 22:41

Her er lige en tommerfingerregel når man skal undersøge strømtab, går ud fra alle har et voltmeter, først måler man spænding over plus og minus på batteriet, den viser Feks 12,8 volt så tager man en kabelsko af batteriet ( ligegyldigt hvilken ) og indsætter nu voltmeteret mellem den aftaget kabelsko og den tomme pol på batteriet, hvis voltmeteret nu viser 12,8 volt er der afladning, men viser det under de 12,8 volt er der ingen afladning ( uret i bilen skal frakobles inden denne måling )

Pfingstl
Indlæg: 12
Tilmeldt: 23. sep 2013, 10:20

Hornet får da for øvrigt

Indlægaf Pfingstl » 24. sep 2014, 07:35

Hornet får da for øvrigt først strøm når man aktiverer det.
Jens
1971 454/TH400
FAST EZ_EFI 2.0, BORGESON, HYDRATECH, DEWITT

Har rodet med biler i over 30 år..........

Tommy
Indlæg: 1
Tilmeldt: 1. aug 2003, 02:52

Ved ikke med din bil,

Indlægaf Tommy » 24. sep 2014, 07:51

Ved ikke med din bil, men har selv haft en 1971 454 hvor hornet åd batteriet på 4 døgn

Hesel
Indlæg: 4
Tilmeldt: 4. nov 2010, 17:01

Det kan også være det

Indlægaf Hesel » 24. sep 2014, 15:03

Det kan også være det miderste hanskerum bag ved sæderne den med lys i hvis man ikke har fået den lukket ordenligt, det har jeg prøvet købte nyt batteri før jeg opdagede det surt.

Pfingstl
Indlæg: 12
Tilmeldt: 23. sep 2013, 10:20

Som de forskellig svar allerede

Indlægaf Pfingstl » 25. sep 2014, 09:34

Som de forskellig svar allerede viser - en grundig gennemmåling af systemet er nødvendig.

Der er flere steder det kan være galt.

Hvis du ikke selv kan klare det kan du stadig frakoble generator, horn osv. (1 ting af gangen) og se om du finder fejlen.

Ellers er det en nem opgave for en autoelektriker eller måske er der en i nærheden der kan hjælpe dig.
Jens
1971 454/TH400
FAST EZ_EFI 2.0, BORGESON, HYDRATECH, DEWITT

Har rodet med biler i over 30 år..........


Tilbage til "Teknisk Forum C3"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster