Jeg bliver van(d)vittig

Lykkemark
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. mar 2007, 23:26

Jeg bliver van(d)vittig

Indlægaf Lykkemark » 4. jun 2014, 20:12

Idag skulle "Damperen" startes op.
Til lejligheden var der indkøbt et friskt nyt Varta batteri, det blev monteret. Det gamle var totalt dødt, det skete sidste år.

Så skulle vandstanden kontrolleres, den var mindre god, meget mindre god. Jeg vil skyde på at der manglede noget med en seks liters penge.
Spildbakken der har stået under bilen, var fuld af kølervæske kunne jeg se da bilen kommer ud.

Nu skulle man jo mene, at stiller man bilen, med motoren igang i en times tid, så skulle der være noget vand på kørebanen, der kunne henlede opmærksomheden på, hvorfra det drypper, men det er der ikke, der er knastørt.

Der må jo være "en siver" et sted, som jeg bare ikke kan se, så jeg må lave et eller andet projekt, med at flytte en klud rundt, men det havde været lettere, hvis det bare tapløb.

Når det så er sagt, så synes jeg det er lidt "flot", at "Damperen" springer frisk igang efter 5 pump på speederen og to drej på startnøglen efter at have stået urørt i godt 8 måneder, det var fedt med en 25 kilometer eftermiddagstur:seeya:

Nu kan der jo være een der siger: "Du har haft en hel vinter til at "rode bil i dovendidrik", og det kan vedkommende godt have ret i, men vinteren har været brugt til andre installationer (pillefyr m.v.) samt andet hobbyarbejde.

En forholdsvis glad

Lykkemark.

Ole Brinch
Indlæg: 0
Tilmeldt: 10. maj 2011, 15:39

Idag skulle "Damperen" startes op. Så

Indlægaf Ole Brinch » 4. jun 2014, 20:51


Idag skulle "Damperen" startes op.
Så skulle vandstanden kontrolleres, den var mindre god, meget mindre god. Jeg vil skyde på at der manglede noget med en seks liters penge.
Spildbakken der har stået under bilen, var fuld af kølervæske kunne jeg se da bilen kommer ud.



Det er vel ikke for sjov, at den hedder Damperen? En damper uden vand under kølen er jo ikke meget værd.

Her blev Madam Blå klar for godt en uge siden efter jeg, over vinteren, har skiftet bøsninger og lejer i bagenden, samt skiftet den gamle benzin forstøver ud med nyt Fast EZ-EFI 2.0. Da tanken har været nede for at blive ombygget til elektrisk pumpe, så var der bare hældt 10 liter på, så den kunne testes og grundjusteres på liften for bagefter at rulle ned til tanken. Da Madam Blå tog rundkørslen lidt frisk fik hun et hosteanfald og gik i stå. Jeg gik i panik og lage til i rabatten.....som skrånede ned mod højre. Dumt..meget dumt, for nu var jeg da sikker på at de resterende 5-6 liter blev liggende ovre i højre side.

Nå, der blev ringet hjem efter Stiga'ens Jerry Can og så var der benzin til pumpen igen. Nu spinder Madam Blå som aldrig før.

Må det blive en sæson med masser af sol! :cool:

/Ole

N.B. Den lugter godt nok lidt af kølervæske. Måske jeg er nød til at kører i pit og få lagt det varmelegeme i der ligger på hylden der hjemme.

Rene Scholtz
Indlæg: 1
Tilmeldt: 28. okt 2006, 10:12

Ja man har det med

Indlægaf Rene Scholtz » 5. jun 2014, 06:34

Ja man har det med at henlægge diverse, for at udføre noget som også er vigtigt, som så skubber det man egentligt skulle have været i gang

med, Men vi er bare mennesker som kæmper med sofaen og opgaverne som skal udføres. :smash:

Tommy
Indlæg: 1
Tilmeldt: 1. aug 2003, 02:52

En typisk pakdåse ting, når

Indlægaf Tommy » 5. jun 2014, 18:02

En typisk pakdåse ting, når sådan en tingest kommer op i alderen bliver den lidt stiv i leddene og når frosten sætter ind går det helt galt samtidig med at metallet kryber, og da den eneste bevægelige del i vandsystemet på en C3 er vandpumpen er det altså her skoen trykker, du bør udskifte vandpumpen nu, selv om den holder tæt i den dejlige temperatur vi har nu, for når først der er kommet vand ud har det altså passeret vandpumpelejerne og så sker der et eller andet.
Samme syntom ses med pludselig læk af gear - servo - bagtøj og motor olie hen over vinteren hvor bilen ikke bliver brugt, så en ny pakdåse/O ring div steder gør underværker

Lykkemark
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. mar 2007, 23:26

Hej Tommy Ja det skulle da

Indlægaf Lykkemark » 6. jun 2014, 18:38

Hej Tommy
Ja det skulle da ikke undre mig om det er den slambert. Godt man har en ny og frisk pumpe på lager:party1:

Lykkemark


Tilbage til "Teknisk Forum C3"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster