Lidt hjælp med maskinen

Maskinmester
Indlæg: 1
Tilmeldt: 31. okt 2007, 15:39

Lidt hjælp med maskinen

Indlægaf Maskinmester » 29. apr 2014, 19:09

Hejsa

Ja det er jo lækkert vejr, så der bliver kørt en masse kilometer disse dage. Det betyder jo også lidt fejl af og til. Mine spørgsmål er som følger (håber i kan spore mig ind på problemet):

Der er tale om en Corvette fra 1973 med en 383 motor i. Jeg kører med elektronisk benzin pumpe og holley carb. Bilen starter og kører rigtigt godt umiddelbart, men har nedenstående små problemer....

1. Jeg synes den nogle gange har lidt svært ved at komme i gang når jeg kører stille og roligt. Altså når jeg foreksempel holder for rødt og skal igang igen, så har den lidt svært ved at tage gassen.

2. Når Jeg har givet lidt gas og slipper igen, så skyder den i udstødningen.

3. Hvad skal Benzintrykket ligge på ?

VH
Rasmus Spange

bruno-886
Indlæg: 0
Tilmeldt: 16. jan 2007, 21:14

Prøv at kontroller om aclerationspumpen

Indlægaf bruno-886 » 30. apr 2014, 22:37

Prøv at kontroller om aclerationspumpen virker

Padk
Indlæg: 0
Tilmeldt: 18. apr 2009, 20:11

Hej Rasmus. Jeg tror du kører

Indlægaf Padk » 1. maj 2014, 12:02

Hej Rasmus.

Jeg tror du kører med for mager blanding. En co måling vil hurtigt afsløre om dette er tilfældet - bedst udført med en 4 gas måler, hvor Lambda tallet skal være max 1,000 - både i tomgang, og ved delgas.

Mager blanding kan skyldes flere ting - lav svømmerhøjde - stoppede dyser - forkert justering. Problemet kan også være - som Bruno skriver - acc pumpen, men skud i påløb siger mig at problemet er over hele spektret.

Jeg kender ikke data på benzin pumpetryk, men idet du køre med "gammeldags" karburator, skal det ikke være ret højt -tror ca 1/2 bar, men pumpen skal have stort flow - ikke noget sjat pisseri - kraftig, men blød stråle.... :smash:

Dine problemer kan også skyldes tændingsfejl, men jeg ville starte med en co måling, og tage den derfra....:coolgleamA:.

God arbejdslyst - og som en klog ven siger - Feed-back er dejligt for alle.... :D

Vh
Padkær:yo:

Gert Andersen_
Indlæg: 0
Tilmeldt: 9. jun 2011, 10:36

Hej Rasmus. Hvad med benzinfilteret, er

Indlægaf Gert Andersen_ » 2. maj 2014, 09:25

Hej Rasmus.
Hvad med benzinfilteret, er det tilstoppet?
Har du kontrolleret at automatchoker, åbner spjeld fuldt ved varm motor?
Gert

Skallerup#232
Indlæg: 0
Tilmeldt: 16. okt 2007, 17:46

Jeg takker for jeres svar.

Indlægaf Skallerup#232 » 3. maj 2014, 17:27

Jeg takker for jeres svar. Jeg vil sætte tiden af og starte fra en ende af. Jeg vil vende tilbage med løsningerne :-)

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

du har en lækage fra

Indlægaf Piet » 23. maj 2014, 11:15

du har en lækage fra en af svømmerne i kaburatoren, hvis det knalder i udstødningen ved medløb og når du slipper gassen så er fejlen der.
prøv også at tjekke om dit chokerspjæld åbner korrekt, det vil give dårlig motorgang i det lave område hvis du hiver for meget brændstof ind pga helt eller delvist lukket choker.
det er selvfølgelig også muligt at din tænding står forkert.

Benzintrykket skal ligge på mellem 5 og 7psi

Skallerup#232
Indlæg: 0
Tilmeldt: 16. okt 2007, 17:46

Nu har jeg langt om

Indlægaf Skallerup#232 » 7. jun 2014, 20:47

Nu har jeg langt om længe haft den nødvendige tid til at kigge på diverse problemer. Det har hjulpet gevaldigt at få styr på benzin trykket og kigget nærmere på acc pumpen på min kaburator. Jeg fik justeret de små acc fjedre ind og derefter fandt jeg ud af, at den ikke havde den optimale Acc pump cam på. Efter disse justeringer, så tager den fat lige med det samme :-)


Jeg opdagede efter endte test en utæt kaliber, men dele er bestilt og så kan jeg lige bruge vente tiden på, at stille tænding og karb ordenligt ind :-)

Takker for alle jeres svar


Tilbage til "Teknisk Forum C3"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 45 gæster