Strømfordeler med dobbelt kontaktsæt.

S.Carl
Indlæg: 36
Tilmeldt: 1. jan 2009, 15:22

Jens, jeg har hørt mange

Indlægaf S.Carl » 12. maj 2014, 10:11

Jens, jeg har hørt mange fortællinger om nymonterede knastaksler så jeg har stor respekt for smøringen ved opstart, den blev smurt godt ind ved monteringen, men da den kommer til at sidde nogle dage inden opstart - og jeg er bange for den hænger og drypper af, er det sidste jeg gør inden montering af indsugningsmanifold at smøre igen via ventilløfterboringerne og så har motoren fået en god opstartsolie, så håber jeg det rækker.

Med venlig hilsen
Søren #1012

Pfingstl
Indlæg: 12
Tilmeldt: 23. sep 2013, 10:20

Så længe du bruger den

Indlægaf Pfingstl » 12. maj 2014, 12:26

Så længe du bruger den rigtige olie til en gammeldags motor og kører med de ca. 2.000 omdrejninger i 20-30 minutter går det nok.

Man skal selvfølgelig holde øje med olie og vand temp. samt utætheder.

Har at selv gjort det nogle gange uden problemer.
Jens
1971 454/TH400
FAST EZ_EFI 2.0, BORGESON, HYDRATECH, DEWITT

Har rodet med biler i over 30 år..........

S.Carl
Indlæg: 36
Tilmeldt: 1. jan 2009, 15:22

Så kom der endelig liv

Indlægaf S.Carl » 5. jun 2014, 23:13

Så kom der endelig liv i mig og corvetten. Den startede ikke med det samme, men efter at have gået det hele efter endnu en gang opdagede jeg at jeg havde fået monteret strømfordeleren så tænding på cyl. 1 stod til cyl. 6 og da det blev rettet sprang den i gang med det samme.
Den nye knast blev kørt ind over 30 min. med 2000-2500 omdr. - men mine udstødningsmanifold blev rødglødende! Kan det tænkes det er fordi at tændingen har stået lidt for højt eller kan der være en anden årsag?

Med venlig hilsen
Søren Carl #1012

Pfingstl
Indlæg: 12
Tilmeldt: 23. sep 2013, 10:20

Tillykke med det. Altid rart

Indlægaf Pfingstl » 6. jun 2014, 08:47

Tillykke med det. Altid rart når en opgave er løst tilfredstillende.

Rødglødende manifold kan så vidt jeg kan læse skyldes tænding eller blandingsforhold. Sørg for at tændingen står rigtigt og prøv at se om ikke det hjælper.
Jens
1971 454/TH400
FAST EZ_EFI 2.0, BORGESON, HYDRATECH, DEWITT

Har rodet med biler i over 30 år..........

S.Carl
Indlæg: 36
Tilmeldt: 1. jan 2009, 15:22

Hej Jens, tak for svaret,

Indlægaf S.Carl » 6. jun 2014, 22:51

Hej Jens, tak for svaret, blandingen mener jeg er god, når jeg giver den lidt mere brændstof kan jeg lugte det på udstødningen jeg har sat tomgangstændingen ned fra ca. 15 gr til 8 gr ved de 800 omdr. L82 anbefales, så må jeg se at få tid til at prøve den af igen ved de ca. 2300 omdr. Jeg skal give orientering når det er prøvet af. Jeg skal også have målt hvor meget forskydning der er ved stigende omdrejninger.
Er der nogen der har en ide om hvad udstødningstemperaturen normalt ligger inden for?

Mvh. Søren #1012


Tilbage til "Teknisk Forum C3"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster