Jeg har ved rengøring/udskiftning af kontaktsæt og kondensator opdaget at de to kontaktsæt ikke arbejder synkront men er lidt forskudt i forhold til hinanden - det store spørgsmål er om det er rigtigt for at give en dobbeltgnist eller om det er monteringspladen der er (og altid har været defekt) jeg troede at de skulle arbejde synkront for at dele belastningen imellem sig, men kontakterne er ens i nummer og længder så det kan kun være akslerne der er monteret forskudt - se på billedet.
Jeg har ikke kunne finde noget om funktionen af dobbeltsættet, er der nogle der kender til den??
8476
Med venlig hilsen
Søren Carl #1012
Strømfordeler med dobbelt kontaktsæt.
Strømfordeler med dobbelt kontaktsæt.
- Vedhæftede filer
-
- Strømfordeler2.jpg (101 bytes) Vist 8132 gange
Når man Googler f.eks. -
Når man Googler f.eks. - corvette Dual point contacts - kommer der forskellige ting frem.
F.eks. denne - http://www.gofastforless.com/ignition/points.htm - som siger at de skal være lidt forskudt.
Har ikke læst nærmere om hvordan du justerer dem.
Jeg har netop monteret en HEI på min C3 og det virker bare. Har lige bestilt et modul fra MSD med omdrejningsbegrænser. spændt på hvordan det virker så BB ikke dør.
F.eks. denne - http://www.gofastforless.com/ignition/points.htm - som siger at de skal være lidt forskudt.
Har ikke læst nærmere om hvordan du justerer dem.
Jeg har netop monteret en HEI på min C3 og det virker bare. Har lige bestilt et modul fra MSD med omdrejningsbegrænser. spændt på hvordan det virker så BB ikke dør.
Jens
1971 454/TH400
FAST EZ_EFI 2.0, BORGESON, HYDRATECH, DEWITT
Har rodet med biler i over 30 år..........
1971 454/TH400
FAST EZ_EFI 2.0, BORGESON, HYDRATECH, DEWITT
Har rodet med biler i over 30 år..........
Hej Jens. Det var lige
Hej Jens. Det var lige hvad jeg havde brug for, det giver god mening med den længere opladetid til tændspolen. Der skal jo nok pusles lidt med justeringen men det er jo en del af fornøjelsen med det gamle originale teknik.
Næste projekt er at få afmonteret ballancehjulet på krumtappen så jeg kan få udskiftet knastakslen og få monteret den nye køler og vandpumpe samt genmonteret front Bumper efter maling i efteråret - og så er der dømt køretid, dejligt.
De bedste hilsner til jer alle.
Søren Carl, #1012
Næste projekt er at få afmonteret ballancehjulet på krumtappen så jeg kan få udskiftet knastakslen og få monteret den nye køler og vandpumpe samt genmonteret front Bumper efter maling i efteråret - og så er der dømt køretid, dejligt.
De bedste hilsner til jer alle.
Søren Carl, #1012
Godt det kunne bruges. Svinghjulet
Godt det kunne bruges.
Svinghjulet kan drille så en god aftrækker til demontage og gevindbolte til så du kan montere igen.
Ikke så kompliceret, men man skal passe på gevindet i krumtappen.
God fornøjelse og håber du snart er kørende.
Skal du have hjælp er der ikke langt til Greve.
Svinghjulet kan drille så en god aftrækker til demontage og gevindbolte til så du kan montere igen.
Ikke så kompliceret, men man skal passe på gevindet i krumtappen.
God fornøjelse og håber du snart er kørende.
Skal du have hjælp er der ikke langt til Greve.
Jens
1971 454/TH400
FAST EZ_EFI 2.0, BORGESON, HYDRATECH, DEWITT
Har rodet med biler i over 30 år..........
1971 454/TH400
FAST EZ_EFI 2.0, BORGESON, HYDRATECH, DEWITT
Har rodet med biler i over 30 år..........
http://www.earlycorvettes.com/corvettegeneral/TuneUp/TuneUp56to57.pdf
Jens
1971 454/TH400
FAST EZ_EFI 2.0, BORGESON, HYDRATECH, DEWITT
Har rodet med biler i over 30 år..........
1971 454/TH400
FAST EZ_EFI 2.0, BORGESON, HYDRATECH, DEWITT
Har rodet med biler i over 30 år..........
Hej Jens, tak for linket
Hej Jens, tak for linket og dit tilbud om hjælp. Nu prøver jeg om jeg kan få det løsnet ellers kan det godt være jeg kontakter dig.
Du er altid velkommen til en kop kaffe eller en øl hvis du er på disse kanter, jeg går hjemme og pusler med bilen næsten hver dag, så det kunne være hyggeligt med lidt dækspark, jeg kan kontaktes på 2124 8555.
Med venlig hilsen
Søren Carl #1012
Du er altid velkommen til en kop kaffe eller en øl hvis du er på disse kanter, jeg går hjemme og pusler med bilen næsten hver dag, så det kunne være hyggeligt med lidt dækspark, jeg kan kontaktes på 2124 8555.
Med venlig hilsen
Søren Carl #1012
-
- Indlæg: 151
- Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27
Hej Søren, Jeg har også en
Hej Søren,
Jeg har også en harmonic aftrækker hvis det er. Du kan glemme alt om at afmontere harmonic uden aftrækker.
Er i Roskilde som du ved.
Jan/C3
Jeg har også en harmonic aftrækker hvis det er. Du kan glemme alt om at afmontere harmonic uden aftrækker.
Er i Roskilde som du ved.
Jan/C3
Hej Søren. Hvis du mangler stumper
Hej Søren.
Hvis du mangler stumper til sådan en strømfordeler med 2 kniksersæt, har jeg en hel ny liggende, som jeg ikke bruger. Købt ved Eckler`s for en del år tilbage.
mvh lolk
Hvis du mangler stumper til sådan en strømfordeler med 2 kniksersæt, har jeg en hel ny liggende, som jeg ikke bruger. Købt ved Eckler`s for en del år tilbage.
mvh lolk
Kære Corvettevenner. Tak for jeres tilbud
Kære Corvettevenner.
Tak for jeres tilbud om hjælp, men jeg var så heldig at kunne trække ballancehjulet af med en 4" aftrækker med vendbare arme så griberne sad ud af og så gik den løs med en momentnøgle til hjælp. Jeg har skiftet knasten og ventilløfterne, den var ikke så slidt som jeg frygtede, den må have været skiftet i mellemtiden. Jeg har slebet ventiler og set krumtaplejet efter da jeg skiftede bagerste pakning, det var også fint. Det snød lidt at jeg havde monteret bundkaret inden jeg tog frontdækslet til knastkæden af, det sidder som at anlæg for bundkaret så af med det igen og pakke om på fronten.
Jeg har monteret den nye vandpumpe og skal til at genmontere kondenseren til A/C samt køleren. Strømfordeleren er smurt, fået nye kontakter, kondensator og justeret så det bliver spændende at skulle starte op på et tidspunkt! jeg vil jo gerne holde fast i det gamle mekaniske, Lolk, så dejligt at vide hvor der er hjælp at hente hvis det bliver nødvendigt.
Jeg skal give et skriv når jeg får startet motoren op, de bedste hilsner
Søren #1012
Tak for jeres tilbud om hjælp, men jeg var så heldig at kunne trække ballancehjulet af med en 4" aftrækker med vendbare arme så griberne sad ud af og så gik den løs med en momentnøgle til hjælp. Jeg har skiftet knasten og ventilløfterne, den var ikke så slidt som jeg frygtede, den må have været skiftet i mellemtiden. Jeg har slebet ventiler og set krumtaplejet efter da jeg skiftede bagerste pakning, det var også fint. Det snød lidt at jeg havde monteret bundkaret inden jeg tog frontdækslet til knastkæden af, det sidder som at anlæg for bundkaret så af med det igen og pakke om på fronten.
Jeg har monteret den nye vandpumpe og skal til at genmontere kondenseren til A/C samt køleren. Strømfordeleren er smurt, fået nye kontakter, kondensator og justeret så det bliver spændende at skulle starte op på et tidspunkt! jeg vil jo gerne holde fast i det gamle mekaniske, Lolk, så dejligt at vide hvor der er hjælp at hente hvis det bliver nødvendigt.
Jeg skal give et skriv når jeg får startet motoren op, de bedste hilsner
Søren #1012
Det har vist været en
Det har vist været en effektiv weekend.
Håber alt virker som det skal. Husk "Beeak In" af knast når du starter.
Håber alt virker som det skal. Husk "Beeak In" af knast når du starter.
Jens
1971 454/TH400
FAST EZ_EFI 2.0, BORGESON, HYDRATECH, DEWITT
Har rodet med biler i over 30 år..........
1971 454/TH400
FAST EZ_EFI 2.0, BORGESON, HYDRATECH, DEWITT
Har rodet med biler i over 30 år..........
Tilbage til "Teknisk Forum C3"
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster