Førerdør går i baglås..

Jan M
Indlæg: 0
Tilmeldt: 3. maj 2013, 06:48

Førerdør går i baglås..

Indlægaf Jan M » 14. mar 2014, 06:30

Jeg har det problem, at min førerdør fra tid til anden ikke kan låses op igen, når jeg låser den. Når den går i baglås, kan jeg ikke dreje nøglen helt, og jeg kan heller ikke dreje låseknappen indefra. Jeg er nødt til at blive ved med at prøve, samtidigt med jeg udløser dørhåndtaget, og pludselig kan den uden videre låses op igen. Men vi taler efter at have prøvet mere end 100 gange, så det er lidt træls. Når døren kan låses op igen, sker det lige pludseligt og uden nogen indikation af, hvad der kan være sket.

Har I nogen gode ideer..??

Anni
Indlæg: 200
Tilmeldt: 2. nov 2012, 11:33

Hej Jan Vi har haft samme

Indlægaf Anni » 14. mar 2014, 07:46

Hej Jan

Vi har haft samme problem - og fandt løsningen i en tråd under dette link:http://www.club-corvette.dk/forums/showthread.php?t=34644&highlight=bagl%E5s

Generelt Teknisk Forum/ tråd startet 5 sep 2010 af Vette74 med teksten: "Førerdøren i baglås - så er det lige man skal være akrobat".

Mange hilsner
Peter #259 og Anni
If you've never driven a Corvette, you just don't understand....

Pfingstl
Indlæg: 12
Tilmeldt: 23. sep 2013, 10:20

Tingene holder jo ikke evigt,

Indlægaf Pfingstl » 14. mar 2014, 07:51

Tingene holder jo ikke evigt, men det kan være at en afrensning af gammelt fedt og en justering af diverse trækstænger kan løse problemet.

Jeg har netop haft mine låsekasser demonteret og renset i benzin. Det gjorde en stor forskel at få det hele smurt og justeret. Man må prøve sig lidt frem med justeringerne.

På min skulle døren låses op to gange før den kunne åbnes.

Det er bare om at få gjort noget ved det inden det er for sent og døren ikke kan åbnes !!
Jens
1971 454/TH400
FAST EZ_EFI 2.0, BORGESON, HYDRATECH, DEWITT

Har rodet med biler i over 30 år..........

Jan M
Indlæg: 0
Tilmeldt: 3. maj 2013, 06:48

Mange tak for svarene. Det

Indlægaf Jan M » 28. mar 2014, 20:36

Mange tak for svarene. Det lille trick med palen virkede desværre ikke, da mine døre var forsynet med nogle plasticskjold, der skal forhindre uautoriseret oplukning. Til gengæld har jeg haft det hele skilt ad, renset og smurt igen. Indtil videre virker det til at have gjort tricket. 37 års støv og gammelt fedt gjorde ikke underværker for låsene. SÅ nu krydser jeg fingre.


Tilbage til "Teknisk Forum C3"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster