Udskiftning af intake manifold og quadrajet pakninger

Daniel
Indlæg: 0
Tilmeldt: 1. jul 2011, 12:04

Udskiftning af intake manifold og quadrajet pakninger

Indlægaf Daniel » 12. sep 2013, 07:41

Hej

Jeg tænker på at udskifte mit standard intake manifold med et performer manifold fra ecklers. Jeg beholder min quadrajet karburator, men jeg skal vel have købt nye pakninger til karburatoren (mellem karburator og intake manifold). Desuden synes jeg også at have læst at det er en god ide at bruge nye karburator studs til at fastgøre karburatoren til intake manifolden.

Mit problem er at jeg har svært ved at finde ud af hvilke kaburator pakninger jeg skal købe. Man kan få nogle rebuild pakningssæt, men det er måske overkill, når jeg bare skal bruge base pakningen.
Hvad der er mere forvirrende er, at jeg et sted har set den amerikanske quadrajet guru Lars (http://forums.corvetteforum.com/c1-and-c2-corvettes/1978466-q-jet-carb-base-gasket-tech-info-the-hot-slot-manifold-problem.html) vise at han putter en lagkage af 3 pakninger i bunden mellemk karburator og intake manifold (godt nok på før 1970 karburatorer). Så hvilke pakningen/-er skal man købe?

Mht til carburator studs her har jeg ikke kunne finde ud af hvilken størrelse der passer til min rochester. Så nogle ideer her?

Motoren er en 270 hk small block, og karburatoren mener jeg er fra 1971 eller 1972.

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Mvh Daniel

Tilbage til "Teknisk Forum C3"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster