Skurrende lyd!!!

Michael
Indlæg: 41
Tilmeldt: 15. aug 2006, 23:27

Jeg har prøvet noget lignende.

Indlægaf Michael » 5. aug 2013, 20:46


Jeg har prøvet noget lignende. Det var en knækket Bremsebakke fjeder. Til håndbremsen der sad i klemme...mvh Jens kr

Jeg har prøvet præcis det samme...

Lykkemark
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. mar 2007, 23:26

Æhm, Michael. Det du konstaterede ved

Indlægaf Lykkemark » 5. aug 2013, 20:47

Æhm, Michael.
Det du konstaterede ved at hive i akslerne var, at du ikke stod lige over for en større udskrivning ;-)
Men sagen handler jo om dit køretøj under belastning.

Jeg savner stadigvæk svar på:

1: er der lige meget piv til hver side ?
2: er olien i bagtøjet tjekket OG er der tilført glideadditiv.
3: (her skal du have konen med) bevæger dine bremsebelægninger sig uhindret frem og tilbage, eller er der noget der hænger ?

Hvorfor hænger jeg mig i noget der hænger ? I modsætning til alle mulige biler jeg har ejet, har jeg aldrig (skriver aldrig) oplevet noget der hænger i bremsesektionen som en Toyota Rav4. Det starter med lidt piv piv, og ender med et skrig fra Dankortet.

Tjek det.

Lykkemark

Tommy
Indlæg: 1
Tilmeldt: 1. aug 2003, 02:52

Kardan og trækaksel kryds er

Indlægaf Tommy » 5. aug 2013, 21:55

Kardan og trækaksel kryds er forholdsvis lette at tjekke, løber der rust ud af et kryds er det FÆRDIG og skal skiftes NU.
Ps. Et piv fra bagbremsen på en Rav4 koster 8030 Kr.

vamdrup c3-954
Indlæg: 0
Tilmeldt: 2. jul 2007, 20:19

Jeg ville da også mene,at

Indlægaf vamdrup c3-954 » 6. aug 2013, 15:38

Jeg ville da også mene,at hvis bremserne hænger,,skulle jeg da kunne hører det når jeg drejer på hjulet ,på donkraft..?????
Og jeg har læst nogle tråde herinde om bagtøj,, når de er defekte så klonker de åbentbart...men mit er li`som at jeg slæber et bliklåg efter bilen...'
Michael

vamdrup c3-954
Indlæg: 0
Tilmeldt: 2. jul 2007, 20:19

Og ja Hr.Lykkemark, Det lyder som

Indlægaf vamdrup c3-954 » 6. aug 2013, 15:54

Og ja Hr.Lykkemark,
Det lyder som om det er ens i begge sider,når jeg slingrer,,:)
Michael
Ps. Håber Piet kommer med løsningen ggg

Tommy
Indlæg: 1
Tilmeldt: 1. aug 2003, 02:52

Det bliver aldrig det samme

Indlægaf Tommy » 6. aug 2013, 20:29

Det bliver aldrig det samme på en donkraft, her er hjul-nav-kryds osv. ikke belastet af bilens egenvægt, for ikke at tale om sving/kurver hvor man snildt kan gange denne belastning med 5.

vamdrup c3-954
Indlæg: 0
Tilmeldt: 2. jul 2007, 20:19

Nu har jeg lige haft

Indlægaf vamdrup c3-954 » 9. aug 2013, 14:05

Nu har jeg lige haft kalibrene afmonteret,og kan ikke se noget galt...
Jeg satte hjulene på og kørte en tur til Jels...på udeturen var der ikke noget,men på vej hjem var det der igen ?????
Jeg forstår det ikke.....Håndbremsen kan jeg trække helt op med kun lille efekt , men der er ingen forskel....
Jeg må sige det er fandme underligt ;)
Michael

vamdrup c3-954
Indlæg: 0
Tilmeldt: 2. jul 2007, 20:19

Har igår afmonteret alt hvad

Indlægaf vamdrup c3-954 » 10. aug 2013, 08:50

Har igår afmonteret alt hvad der hedder håndbremse på begge baghjul,det hjalp heller ikke ????????
Kan det mon være lejerne alligevel,,ellers ved jeg ikke hvad jeg skal gøre ,andet end at smide den på et Corvetteværksted..;(
Michael

Lolk
Indlæg: 71
Tilmeldt: 28. nov 2004, 20:42

Hej Michael. Prøv igen at kontroller

Indlægaf Lolk » 10. aug 2013, 20:55

Hej Michael.
Prøv igen at kontroller de kardankryds i tværakslerne, der går ud til baghjulene. Jeg havde akkurat de samme problemer, nu har jeg afmonteret højre tværkardan og 2 af de 4 nålejerene/rullelejrene, der var i krydset ud mod hjulet, var fuldstændigt groet fast. Utroligt at akslen kunne dreje rundt alligevel. I en værkstedsmanuel læste jeg, at det var netop en klirrende/skinger lyd, der opstod, når der var problemer med krydsene.
mvh lolk


Tilbage til "Teknisk Forum C3"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster