Damperens omdrejningstællerer døde

Lykkemark
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. mar 2007, 23:26

Damperens omdrejningstællerer døde

Indlægaf Lykkemark » 8. jul 2013, 22:49

Kender i det, at nu har man stået og vasket pudset og poleret, efter det dejlige Sommertræf, alt er som det skal være, og så siger konen:

"Skal vi ikke lige tage en Corvettetur, og få en is"

"ahrr det kan vi da godt" (hun kan få en is, jeg vil have en fadøl), man trasker over i Vettenheim, piller betrækket af, starter op og afsted det går. Efter syv kilometer står omdrejningstælleren på nul.

Kære venner, inden jeg nu splitter hele balladen ad, (og ender i Anders And mode hvor jeg flipper helt ud) så er jeg interesseret i: "Hvordan angriber jeg jeg dette problem først".
Dette skrevet fordi jeg har erfaret, at der åbenbart er "en million" løsningsmuligheder, hvor mange er penge ud af vinduet, på forkerte længder og gud ved hvad.

Damperen er 1971 BB, tænding er Pro Billet gl model (brunlig, ikke den tykke nye røde).

Lykkemark

Padk
Indlæg: 0
Tilmeldt: 18. apr 2009, 20:11

Hej Lykkemark. Mit råd er at

Indlægaf Padk » 9. jul 2013, 08:59

Hej Lykkemark.

Mit råd er at du starter med at folde hænderne, og beder en bøn - en bøn om at du finder fejlen inden du når ind i bilen. :angelsad2:
Jeg syntes det er øv at pille instrumentbord ud - Det er ikke umuligt, men øv....

Når dine bønner er hørt, skruer du omløberen til kablet af på strømfordeleren. Lister kablet forsigtigt ud, og inspicerer visuelt, inden du "mokker" pølserne ned i kablet, og drejer det rundt. Inderkablet skal presses så langt ind mod tælleren som muligt.

Du hidkalder Fruen, og medens du står foroverbøjet med pølserne langt inde i kablet,og drejer alt hvad du kan, spørger du hende "om den rør på sig" - her er det selvfølgelig viseren der skal røre på sig.

Nu er det tid til en kold pilsner - enten af glæde over at nålen rørte sig, og du dermed slap for at arbejde inde i bilen - eller gravøl hvis den stadig var død. Nu ved du under alle omstændigheder hvilken retning du skal gå....:cheers2:

Du monterer igen kablet på strømfordeleren - "putsakken" skal fange et spor i drevet, og omløberen spændes godt, og selvfølgelig lige på. Du beder en ny bøn - starter Damperen op, og ser at nålen nu er "kommet hjemmefra" - så lykkeligt endte i hvert fald min operation med samme problem. :hurray:

Teori: Omløberen løsner sig af motorvibrationer, og kablet glider lidt ud, og fanger ikke drevet i strømfordeleren.
Konklusion: Ingen overspringshandlinger - Jeg sprang over i flere måneder - og det hele tog under en halv time.... - der var jeg sgu tæt på at gå i Anders And mode...:rofl:

Med håbet om en ligeså lykkelig udgang - og dermed penge til en is og en kold fadbamse - God arbejdslyst..

Padkær :yo:

Allan-2506
Indlæg: 0
Tilmeldt: 17. jan 2013, 08:45

Hejsa Da jeg havde samme problem

Indlægaf Allan-2506 » 9. jul 2013, 20:10

Hejsa

Da jeg havde samme problem ( udfordring ) var det kablet der var knækket inde ved viseren, enden er af plastik og skal være spids ! ( det var min ikke efter 40 år ) Nu er jeg en "ung" mand :willy_nilly: så jeg havde kun lidt besvær med at møve mig ned under roret og med en lang skruetrækker trykke låsen ind, så kablet kunne komme ud. Det kan selvfølgelig også være drevet i den anden ende ?


Mvh
Allan

Lykkemark
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. mar 2007, 23:26

Kære Padkær og Allan Tak for

Indlægaf Lykkemark » 9. jul 2013, 20:40

Kære Padkær og Allan
Tak for jeres svar som jeg læser nu, efter en hel dag i haven, med min hadebeskæftigelse : Hækkeklipning. Hvis I spørger, som de interesserede mennesker i er: "Hvad skal du så lave i morgen", så tror i sikkert at jeg svarer: "Lave omdrejningstæller".
Det er forkert, jeg skal nemlig klippe hæk indvendigt:nopity: Gud hvor jeg dog hader det. Min hæk er så satans høj, at jeg skal stå på et lille stillads, jeg skal flytte hele tiden for at klippe.

Padkær, den med pilsnerne kan jeg rigtigt godt lide, det mindede mig nemlig om, at jeg har to rammer Carls Special på lager, som jeg af ukendte årsager endnu ikke har indtaget. Jeg synes din "angrebsvinkel" lyder fornuftig, den vil jeg følge (har printet den ud), når tiden kommer til rep, jeg gider ikke nu, for bilen kører fortrinligt, og omdrejningerne til den kørsel jeg foretager er ligegyldige i praktikken, det er bare rart at alt virker.

Allan, jeg er også en "ung mand" selv om dåbsattesten påstår noget andet. Jeg har ikke det store besvær med at møve mig ind under roret. Om vinteren når Damperen står på sine alu ramper, har jeg tidligere gjort det, at jeg har åbnet døren, kørt et gammelt sofabord jeg fandt på genbrugspladsen hen til døråbningen, så kan man fint ligge på ryggen og rode i kabelfuglereden. Når den ikke er på rampe, altså her ved sommertide kan to europaller i forlængelse og en brugt Le Mans luftmadras gøre det samme, man skal bare passe på ikke at falde i søvn (især hvis man bliver taget på fersk gerning)

Bedste hilsner
Lykkemark


Tilbage til "Teknisk Forum C3"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster